Amerikaanse vrachtwagens topic
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Fijn dat je er weer bent
Prachtige foto's! Keep posting please!! 8)
Prachtige foto's! Keep posting please!! 8)
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
I-70 Eastbound in Pennsylvania.
893 CI / 14.6 liter Caterpillar turbo dieseltje, met 46 ton en 120 km/u de jake brake activeren en terug laten zakken tot 70 km/u: Priceless!!
Helaas klinkt het live allemaal veel spectaculairder dan in zo'n videootje.
893 CI / 14.6 liter Caterpillar turbo dieseltje, met 46 ton en 120 km/u de jake brake activeren en terug laten zakken tot 70 km/u: Priceless!!
Helaas klinkt het live allemaal veel spectaculairder dan in zo'n videootje.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Halloween Kenworth @ Iowa 80 truckstop, IO.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Hayes, een Canadees merk dat al jaren niet meer bestaat.
Hayes Manufacturing Company Limited was a Vancouver-based Canadian manufacturer of heavy trucks famed for their durability and a revolving bunk system.
Hayes built both highway and off road trucks, particularly for the logging industry.
The truck hood ornament was a die cast, chrome plated, 5 pound bear or a bronze cast bear.
The chrome bear was found on the clippers and the bronze was off the square nose logger with butterfly wings.
There was also a small bear ornament on each door.
The British Columbia company was established in 1922 by Douglas Hayes, a parts dealer, and partner W. Anderson from Quadra Island.
A large factory was built on the False Creek flats in Vancouver in 1928.
The company eventually had over 600 employees and three plants.
Mack Trucks bought the Hayes Truck company in 1969, selling it in turn to Kenworth Paccar in 1975 who closed the Hayes plants.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Pacific, een ander Canadees truckmerk dat het niet heeft kunnen redden.
Destijds opgezet door ex-werknemers van Hayes.
Destijds opgezet door ex-werknemers van Hayes.
Pacific Truck & Trailer Limited was a Vancouver-based Canadian manufacturer of heavy trucks famed for their durability.
Pacific built both highway and off road trucks, particularly for the logging industry, heavy haulers and fire trucks.
In 1947, three ex-Hayes Truck employees set up their own truck building shop, Pacific Truck & Trailer, and built their first truck in Vancouver.
In 1967 the Pacific operation expanded and moved their production facilities to North Vancouver.
In 1970, the business was sold to International Harvester.
International managed worldwide sales, but left Pacific the design and manufacture of the products;
however some of the Pacific models featured International cabins.
In 1981, International Harvester sold Pacific Truck and Trailer to Inchcape Berhad (Singapore).
In October 1991, the last Pacific truck was built and the manufacturing plant was closed and torn down,
with only the parts department left in operation in Vancouver.
In 1994, the remnants of the company was sold to Crane Carrier of Tulsa, Oklahoma, USA.
Crane continued until 2002, selling the Pacific name, intellectual property and rights to Coast Powertrain of New Westminster, B.C., Canada.
In addition to the Canadian and USA markets, Pacific was selling too in Australia, New Zealand and South East Asia.
However its most impressive order was for four ultra-heavy road tractors to pull massive loads up to 370 tons for the South African Railways.
These units were delivered in 1972, featured 600 hp Cummins engines, and were known as the "largest on-highway trucks in the world".
Sometimes they all worked coupled forming an extra-long road train, including an extra-capacity lowloader trailer to total 860 tons gross combination mass.
The well-known World War II M25 Tank Transporter (also known as Dragon Wagon) truck,
commonly referred to as Pacific was not a product of Pacific Truck and Trailer but of Pacific Car and Foundry (Paccar).
Again, the well-known Pacific School Coach was actually a Kenworth model CT school bus,
made from 1949 onwards; Kenworth itself being a subsidiary of Paccar since 1945.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
De Snorkosaurus, wie kent hem niet...... ??:
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vorige week donderdag stond deze Oshkosh truck naast mij op mijn losadres in Indiana.
Na trouwe dienst in de US Army werd hij omgebouwd tot een cementmixer, en vandaag de dag is het een bezorgtruck voor een houthandel.
Opties: Een eight-track speler, een ventilatortje en een nieuwe luchtgeveerde stoel!
Na trouwe dienst in de US Army werd hij omgebouwd tot een cementmixer, en vandaag de dag is het een bezorgtruck voor een houthandel.
Opties: Een eight-track speler, een ventilatortje en een nieuwe luchtgeveerde stoel!
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Mooi allemaal Split!
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
goed idee die truck kan op plaatsen komen waar een andere truck helemaal vast zou komen zitten
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ja, en als hij vast zit gaan ze er eerst andere banden onder monteren, anders komt hij nooit meer los.....watahyahknow wrote:goed idee die truck kan op plaatsen komen waar een andere truck helemaal vast zou komen zitten
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vandaag even serieus Hammer Down: 1076 KM gereden binnen mijn 11 rij-uren in de VS. (in Canada mag je 13 uur achter elkaar rijden)
Ik had zelfs nog 28 minuten rijtijd over 8)
Van Matthews, MO, naar Souix City, IA.
Vergeet niet dat er aardig wat klimmetjes in deze route zitten, en een geladen truck is dan veel langzamer vergeleken met een personenwagen.
Dan zijn er nog snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden, een paar files/ongelukken en veel vakantieverkeer (mensen met RV's die niet harder dan 60 MPH durven)
Plus dat ik vanwege oversize load niet altijd de aangegeven route kan volgen.
Ik had zelfs nog 28 minuten rijtijd over 8)
Van Matthews, MO, naar Souix City, IA.
Vergeet niet dat er aardig wat klimmetjes in deze route zitten, en een geladen truck is dan veel langzamer vergeleken met een personenwagen.
Dan zijn er nog snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden, een paar files/ongelukken en veel vakantieverkeer (mensen met RV's die niet harder dan 60 MPH durven)
Plus dat ik vanwege oversize load niet altijd de aangegeven route kan volgen.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
En deze vier relatief kleine 12',4'' bandjes moeten dus van Lexington, SC naar C-Town, AB worden gebracht.
Omdat ze deze maat hebben hoef ik geen pilot car te hebben, en ben ik ook niet gebonden aan weekend-rijverboden in bepaalde staten en provincies.
Dit zie ik dus in mijn spiegels:
Omdat ze deze maat hebben hoef ik geen pilot car te hebben, en ben ik ook niet gebonden aan weekend-rijverboden in bepaalde staten en provincies.
Dit zie ik dus in mijn spiegels:
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Windmolentransport @ Flying J, Sioux Falls, SD.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
En de oude rode Kenworth met studio sleeper die je al kon zien op één van de voorgaande foto's