Stopt Rietveld ermee ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Stopt Rietveld ermee ?

Post by SplitWindow »

De garage-afdeling (links op de foto) is onlangs in andere handen overgegaan, de "Rietveld-monteurs" werken nu voor de nieuwe uitbater.

Nu zie ik op BVA Auctions ineens allerlei wagens uit de Rietveld showrooms staan, waaronder de groene Thunderbird van het plaatje op de website:

Foto aanklikken
Image

Verder een zooitje Caprice-jes: http://www.bva-auctions.com/search?sear ... BMszV5A%3D

Buickjes: http://www.bva-auctions.com/search?sear ... IgaYobM%3D

Cadillacs: http://www.bva-auctions.com/search?sear ... _435Yd8%3D

Op de website van Rietveld is het aanbod van gebruikte auto's bijna nihil:
http://www.rietveld-usa.nl/index.php?category=classics
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by MieZ »

De garage is enige tijd terug overgenomen door een locaal autobedrijf uit Kamerik. Deze heeft nu het witte gebouw op de foto omgebouwd tot werkplaats voor 'gewone' auto's. Rietveld gebruikte deze ruimte voorheen als soort van showroom, en t achterliggende hok was opslag voor gebruikte onderdelen, waarvan t gros in containers gegaan is.

Rietveld senior was al niet meer actief met t garage bedrijf en 'junior', ook al over de 60, zou ermee stoppen volgens Leo, een vd oude monteurs, als senior er neit meer zou zijn...
Wat de monteur betreft, is t voor hen wel positief dat t garage bedrijf al overgedaan was, want t werk was al langere tijd aan t afnemen, en nu kunnen ze eventueel terugvallen op de normale auto's.
Voorlopig is t USA garage bedrijf nog steeds actief, dan wel onder een andere naam.
Benschop deed al de APK's voor rietveld.

De showroom, verderop aan de andere kant van de straat is vrijwel leeg, iets wat mij laatst ook al opviel.
Ik woon in Woerden en kom er regelmatig langs.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by gerrutcamaro »

whoa, aanbiedingen zonder 'minimum verkoopprijs', dat zie je daar ook zelden

jammer dat er niks voor me tussenzit :D
-MGM-
Posts: 68
Joined: Mon Mar 15, 2004 2:58 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by -MGM- »

Tsja, zat er wel aan te komen. Met die prijzen die ze voerden voor auto's die 3 tot 4 ton hebben gelopen, is het vragen om problemen. Dan gaan de zaken op een gegeven moment slecht, is onontkoombaar.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by Texas Boy »

Wist geeneens van hun bestaand en woonde nog wel een tijd in Metropool Driebruggen :lol:
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by SplitWindow »

Coupe wrote:Tsja, zat er wel aan te komen.
Ja, het garagebedrijf bestaat ook nog maar 65 jaar.... :lol:
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by Siemi »

Staan nu wel leuke aanbiedingen tussen. Maar 2700 euro voor een w124 in foute kleuren met veel km en slechts een 200E. Waar gaat het heen met deze wereld.....
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by SplitWindow »

Siemi wrote:w124 in foute kleuren met veel km en slechts een 200E.
:?:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by Wilf »

Siemi wrote:Staan nu wel leuke aanbiedingen tussen. Maar 2700 euro voor een w124 in foute kleuren met veel km en slechts een 200E. Waar gaat het heen met deze wereld.....
Het is maar zelden dat een auto op een BVA-veiling interessant is als je BTW en opcenten meerekent. Als ik het echter goed lees betaal je niet opcenten bij deze veiling (soort consignatie ipv faillisementsverkoop???) dus nu valt het wel mee, alhoewel ik de prijzen alsnog wel hoog vind...
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by SplitWindow »

Bij Rietveld in de showroom waren ze nog een heel stuk hoger :lol:
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by MieZ »

Texas Boy wrote:Wist geeneens van hun bestaand en woonde nog wel een tijd in Metropool Driebruggen :lol:
Zijn we bijna nog buren geweest ook, met Nieuwerburg a/d Rijn... :lol:
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by capricelimburg »

Nou ik heb net ongezien een auto gekocht via internet, heb het hoogste bod in ieder geval :D Ben benieuwd of ik spijt krijg of niet.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by Renev »

Wie zat er op die Cadillac sevilletjes te bieden :) :D
chevynova
Posts: 199
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:03 pm

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by chevynova »

SplitWindow wrote:Bij Rietveld in de showroom waren ze nog een heel stuk hoger :lol:
Ja inderdaad, daarom verkochten ze ook bijna niets de laatste jaren had ik het idee (groene T-bird was ook te duur destijds). Kom er wel eens langs en echte (naar mijn mening) interessante auto's hadden ze niet meer, zeker niet toen de showroom bij de garage overgenomen/verbouwd werd. Pand/showroom verderop staat trouwens te huur inmiddels.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Stopt Rietveld ermee ?

Post by ThA CoPyCaT© »

Er zijn natuurlijk legio bedrijven in NL die Amerikaanse auto's verhandelen, maar in de tijd dat er nog geen internet bestond, was dit toch wel één van de bedrijven waar je geregeld even ging kijken. Heb er toen eens een 1983 Caprice Wagon gekocht.
Nog zo'n bedrijf waar je geregeld ff ging kijken was Stoutjesdijk in Soesterberg.
Post Reply