wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven film

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by franky »

(vieze) Freek wrote:Die andere 'enige Volvo Amazone met 8 cilinder op kenteken' staat in Den Haag
Is lila-kleurig en heeft een small block Chevy met 144 Weiand compressor onder zijn kap

maar of ie ook een jaquar achteras heeft ???(onafhankelijk geveerd), voor deze wijziging (achteras) moest ie naar het RDW in lelystad.
oli4_5
Posts: 1
Joined: Tue Jul 12, 2011 6:50 am

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by oli4_5 »

Hallo, ik kreeg via via te horen dat hier de bouwer te vinden is van de auto die ik ooit heb gekocht (amazon v8). Deze heeft inmiddels ongeveer 1.5 jaar bij een vriend in een loots gestaan, stof te happen, dit ivm tijd & geld. Ik heb deze auto destijds gekocht van wim's classics. Ik ben zojuist begonnen met de remmen, want doorrijden doet hij zeker, maar stoppen niet echt (vering, schokbrekers, koeling e.d. komt nog aan bod) Heb op het moment ap klauwen & schijven, andere naven, en ben bezig om ophangsbeugels e.d. te maken.

Ben verder op mijn dooie gemak bezig met deze auto, wanneer ik tijd heb. Ik zal voor de liefhebber eens wat mooie foto's maken van het liefdevolle werk van de echte bouwer ;)

Zou ik verder miss info kunnen krijgen over blok + bak?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by Jeroen_Sp »

Hey Olivier, leuk je hier ook tegen te komen!

Wilde de info al aan maurice doorsturen maar zal het nu direct aan je doorsturen via PM, denk dat je wel wat goede info van franky kan krijgen over het blok e.d.!

Greetz Jeroen
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by SplitWindow »

oli4_5 wrote: Ik heb deze auto destijds gekocht van wim's classics.
Dat typte ik al aan Franky, maar die is kennelijk liever lui dan moe.... :lol:
SplitWindow wrote: En als je eens gaat informeren bij Wim's Classics ?
JBerg14
Posts: 1
Joined: Thu Mar 23, 2017 8:06 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by JBerg14 »

Hallo forummers,

Ik ben Jorris auto liefhebber, met name Volvo, en heb even een account aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen.

De groene Volvo amazon V8 heb ik een tijdje geleden ook op marktplaats zien staan. Met interesse naar andere motoren in de amazon vond ik een link naar dit forum op google.
Ik zie dat inmiddels weer wat jaartjes verder dat de auto op het kenteken nog steeds geen apk heeft.

Weet iemand waar deze Volvo gebleven is? ik ben erg benieuwd naar de auto en eventueel interesse in de amazone mocht de huidige eigenaar 'm van de hand willen doen.

Ik hoor het graag!
Groeten.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by Wilf »

Wauw, nostalgisch, uit de tijd dat Erik (now that's spelled with a "k") nog mensen op de kast joeg hier :D Hoe gaat het met hem eigenlijk? Zal ik Wim's Classics daar voor kunnen bellen? :lol:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by Jeroen_Sp »

Nou, ik weet de auto nog steeds te staan. En ik weet ook haast zeker dat deze niet op marktplaats heeft gestaan.
Ook weet ik dat de volvo niet verkocht wordt door de huidige eigenaar. En mocht dat wel zo zijn dan staat een maatje van me op plaats 1 en ik op 2 om de wagen te kunnen overnemen. Het is een uniek ding, met zoals aangegeven een v8 op kenteken.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by MotiV8 »

Jeroen_Sp wrote: Thu Mar 30, 2017 2:02 pm ........, met zoals aangegeven een v8 op kenteken.
Wat op zich nog niet zo heel bijzonder is, daar het niet zo moeilijk is op zulke projecten een kenteken te krijgen.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by franky »

het op kenteken krijgen met een v8 was niet het probleem, de wijziging van de achteras (ingekorte jaguar) daarvoor moest de amazone naar lelystad voor een type goedkeuring

het blok wat ik erin gebouwd had was een simpele 350 met automaat, deze had ik uit een monza gesloopt, geen aanpassingen dus gewoon standaard, maar tja ik heb de amazone zo een 20 jaar geleden verkocht dus ik weet niet wat daarna ermee gebeurd is, toen ik m verkocht was ie matzwart nu dus donker groen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by Wilf »

In Zweden zijn er ook een aantal, als je dus iets op kenteken wil hebben moet je daar even kijken.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by Jeroen_Sp »

De auto staat nog steeds bij een maatje van me in de garage. De remmen aan de voorkant zijn aangepast naar een serieuze rempartij. Voor de rest staat het project voornamelijk stil en heeft hij al jaren niet gereden / gelopen. Ik ken deze auto nu al een jaartje of 7 maar heb het blok in die tijd nog nooit horen lopen
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: wie weet waar de volvo amazone met V8 is gebleven

Post by franky »

ik heb eigenlijk alles overgedragen aan mijn zoon

Post Reply