all risk verzekeren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

all risk verzekeren

Post by capt hank »

Dit is al vaker langs gekomen maar ik kan het niet meer vindden.Ik wil mijn pick up all risk laten verzekeren maar bij welke verzekerings maatschappij staat in de polis voor waarde getaxeerde waarde is verzekerde waarde.
Ik heb hier eens gelezen dat je hier op moet letten.Bij mijn verzekering zeggen ze taxatie is alleen een leidraad en de waarde loopt lanzaam terug net als bij een gewone auto.
Misschien iemand een tip ???
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: all risk verzekeren

Post by Pavement Pounder »

Zodra ze inderdaad met een leidraad beginnen dan weg wezen bij die toko en ook even de naam van die toko hier noemen aub.
De Noord hollandsche die neemt de taxatie waarde gewoon over mits deze niet ouder als 2 jaar is en door een erkende taxateur is getaxeerd.
En ik kon er nog 1 maar de naam is mij even ontschoten.
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: all risk verzekeren

Post by karnivoor »

Inderdaad, als ze het als leidraad hanteren, kan je er beter ver vandaan blijven. Dan heb je geen enkele zekerheid om naar terug te grijpen als er stront aan de knikker is...

Volgens mij werkt ook geen enkele van de 'gerenommeerde' maatschappijen met natte vinger werk hoor.
capt hank
Posts: 97
Joined: Fri Jul 18, 2008 5:13 pm

Re: all risk verzekeren

Post by capt hank »

Hallo Pavement Pounder die toko is Interpolis als je die andere verzekering weer weet laat je het dan effe weten.Ik heb hem uiteraard door een erkend taxateur laten taxeren,ook nog een die alles van Amerikanen weet.
Als er nog iemand tips heeft hoor ik het graag maar eerst effe je polis voorwaarden lezen als je het niet zeker weet.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: all risk verzekeren

Post by Streetrod »

Ik heb mijn Sub bij de europeesche verzekerd maar moest wel 1e auto hebben. Geen rare eisen hebben ze daar.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: all risk verzekeren

Post by ThA CoPyCaT© »

Ik heb m'n truck via Diks.nl verzekerd. Nooit meer, wat een eikels werken daar zeg.
Na 3000x gebeld te hebben is nu eindelijk alles goed (?) geregeld, maar blijven doe ik daar zeker niet.
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: all risk verzekeren

Post by warriorair »

Bij de meeste verzeikeraars moet je om de drie jaar opnieuw taxeren om dat bedrag ook uitgekeerd te krijgen als je een claim hebt.
Mijn overtuiging is: Verzekeringsmannetjes lenen je graag een paraplu maar als het gaat regenen willen ze hem terug. :D
jon
Posts: 349
Joined: Thu Sep 10, 2009 1:23 pm

Re: all risk verzekeren

Post by jon »

Mooi gezegd.

Groet, Jon.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: all risk verzekeren

Post by Detroitsteel »

Om even hier op in te haken: wat kost het om en nabij per maand dat all risk verzekeren..?

Want eh, ik maak (voor sommigen nauwlijks te geloven) amper aanspraak op de verzekering.
Heb al vol 70% no claim en zo.
Dus eh, als dat allemaal te duur wordt, dan vind ik dat de moeite niet.

Maargoed, stel nou dat iemand met zijn zatte harses tegen de coupé aan beukt, dan krijg je met all risk natuurlijk wel de taxatie waarde uitgekeerd in plaats van de dagwaarde.

Das dan wel het voordeel dr aan.

Ik dub hier over al een tijdje :?
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: all risk verzekeren

Post by ThA CoPyCaT© »

Detroitsteel wrote: Maargoed, stel nou dat iemand met zijn zatte harses tegen de coupé aan beukt, dan krijg je met all risk natuurlijk wel de taxatie waarde uitgekeerd in plaats van de dagwaarde.
Huh? Waarom zou daar verschil in zitten?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: all risk verzekeren

Post by Nick_nl »

ThA CoPyCaT© wrote: Huh? Waarom zou daar verschil in zitten?
Jazeker, een nieuwe auto heeft een waarde. Per dag gaat hier een x bedrag van af.
Na 10-15 jaar wordt een auto afgeschreven.
Een oldtimer is ruim ouder, maar niemand weet de staat van de auto. Heb je een vermogen uitgegeven aan een restauratie of hangt de auto met ijzerdraad en ductape in elkaar. Dit maakt voor de waarde bepaling veel uit.
Met een taxatie heb je een punt waar de waarde vast staat en men het over eens is. Zonder taxatie moet een expert komen kijken en deze moet dan de schade bepalen. Meestal zal het wel goed gaan, maar toch het is lastiger. bv sommige uitvoeringen van een model zijn veel duurder dan de rest. Dit moet de expart dan wel weten. Bij een taxatie wordt dit al mee genomen.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: all risk verzekeren

Post by ThA CoPyCaT© »

Ja logisch. Zal wel aan mij liggen, maar toen ik deze quote in eerste instantie las, las ik iets anders dan wat er eigenlijk daadwerkelijk staat.
Zal wel aan mij liggen. Oorzaak drank, denk ik. Image
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: all risk verzekeren

Post by the puritan »

[quote="ThA CoPyCaT©"]Ik heb m'n truck via Diks.nl verzekerd./quote]

Je bedoelt Dicks ;)

Maar ik heb ooit een corrado verzekerd voor taxatie waarde bij http://www.bcverburg.nl/ Hun regelden een taxatie en probleem opgelost. Was toen 23(Jonger dan 24, dus risicogroep), meer dan 100 pk (word vaak als risicogrens gehanteerd) getaxeerd op 13.000 euri en betaalde uiteindelijk rond de 1600 euro per jaar. Best veel, aangezien ik nu na 12 schadevrije jaren een ouwe Suburban voor 80 euro per jaar verzekerd heb. Wel alleen een WAtje met inzittende verzekering.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: all risk verzekeren

Post by the puritan »

ThA CoPyCaT© wrote:Ik heb m'n truck via Diks.nl verzekerd.
Je bedoelt Dicks ;)

Maar ik heb ooit een corrado verzekerd voor taxatie waarde bij http://www.bcverburg.nl/ Hun regelden een taxatie en probleem opgelost. Was toen 23(Jonger dan 24, dus risicogroep), meer dan 100 pk (word vaak als risicogrens gehanteerd) getaxeerd op 13.000 euri en betaalde uiteindelijk rond de 1600 euro per jaar. Best veel, aangezien ik nu na 12 schadevrije jaren een ouwe Suburban voor 80 euro per jaar verzekerd heb. Wel alleen een WAtje met inzittende verzekering.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: all risk verzekeren

Post by Homer »

Detroitsteel wrote:Om even hier op in te haken: wat kost het om en nabij per maand dat all risk verzekeren..?

Want eh, ik maak (voor sommigen nauwlijks te geloven) amper aanspraak op de verzekering.
Heb al vol 70% no claim en zo.
Dus eh, als dat allemaal te duur wordt, dan vind ik dat de moeite niet.

Maargoed, stel nou dat iemand met zijn zatte harses tegen de coupé aan beukt, dan krijg je met all risk natuurlijk wel de taxatie waarde uitgekeerd in plaats van de dagwaarde.

Das dan wel het voordeel dr aan.

Ik dub hier over al een tijdje :?

Een oldtimer all riks verzekeren gaat altijd procentueel van de taxatie waarde, hoge taxatie veel premie, weinig taxatie waarde minder premie.

En een bijkomend nadeel vind ik zelf dat je geen no-claim meer opbouwt, dit is teminste bij mijn H-D wel zo, en dit heb ik weer terug gezet op normale verzekring, dus wel opbouw/behoud van de no-claim.
Post Reply