De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos.....!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos.....!

Post by TonBeljon »

Heb 2 weken geleden helaas mijn grote liefde, mijn mooie Suburban moeten verkopen....! Waarom?? 7 jaar geleden kocht ik na lang zoeken dit mooie exemplaar. Om hem mooi en goed te houden liet ik er ieder jaar een groot project aan doen; rvs uitlaat bij eps, alle raamrubbers vernieuwt, Airride eronder vanwege de zware vracht aan instumentarium die ik moet vervoeren, Dak en motorkap zijn vorig jaar helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten. Binnen kort wilde ik het hangende hemeltje aanpakken, maar eerst wilde ik het roestige onderbouwrek met gastanks er onder weg hebben. Een nieuw rek er onder, of indien mogelijk 't oude rek laten stralen, powdercoaten, gastanks weer mooi in de verf enz. Een behoorlijke operatie dus. Toen ik nadat ik de auto naar de garage had gebracht 2 dagen later even ging kijken hoe het er voor stond, vertelde de monteur dat hij niet wist waar hij moest beginnen. Zoveel ellende was hij tegen gekomen. Wielbakken achter en voor verrot en meer slechte plekken en veel laswerk vooral aan de achterkant van de wagen. Het zou in de duizenden euro's aan manuren laswerk gaan kosten (kleine amerikanen garage met 1 zelstandige kan niet gaan beunen voor 15 euro in t uur natuurlijk)om alles te herstellen. En dit alles na slechts een paar ''pekelwinters''.! Dit alles zag ik niet zitten, heb de Sub op marktplaats gezet en binnen een paar uur diende zich een seriieuze koper aan die geen probleem zag in het vele laswerk en heeft mijn wagen gekocht. :( Ben er nog ziek van. Hij is in ieder geval in goede handen bij iemand die hem weer gaat herstellen, maar het is niet meer de mijne. Dus nu opzoek naar een andere Amerikaan, want het Amerikaanloos zijn bevalt mij zeer slecht! Heb altijd geroepen; een yank is om in te rijden, ook winters! Daar kom ik nu wel op terug. Mijn volgende auto wil ik niet meer winters mee de weg op. De pekel heeft in no time mijn Sub opgevreten, echt waar, zo snel kan dat gaan. Ja en nu: op zoek dus naar een volgend exemplaar. Heb gelukkig voor de Sub nog wel een leuk bedragje gebeurd om weer wat moois te kopen denk ik. Moet natuurlijk altijd wat bij voor iets fatsoenlijks dat wel. Iemand een goede tip of nog iets moois in de aanbieding?
Noto
Posts: 106
Joined: Fri May 20, 2011 5:15 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by Noto »

ff vraagje
had je em getectyleeerd?
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by TonBeljon »

Het onderstel was van 75 gepowdercoatet en in zeer goede staat nog dus. De body van 90. Twee jaar geleden zijn er ook al nieuwe strips in de wielbakken gelast, por 15 er over en klaar dacht ik. Nu 2 jaar later stak je een vinger er zo weer door heen, ongelovelijk. En het waren geen dunne metalen stripjes hoor, geloof me. Het is ook grotendeels allemaal van binnen uit gaan doorroesten. Niet goed getectyleerd dat speeld zeker ook mee.
Mike25
Posts: 563
Joined: Wed Jun 29, 2005 7:51 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by Mike25 »

Mijn Avalanche heb ik vorige week een Waxoyl antiroestbehandeling geschonken.
Auto is nog maar 8 jaar oud, maar chassis vertoonde aardig wat vliegroest.
Bodemplaten van de carosserie waren gek genoeg nog hagelnieuw.
Kan je zien hoe verschillend metaal kan reageren op de elementen.

Succes met de zoektocht naar een andere Amerikaan, en als je in de winter gaat rijden laat 'm dan een Dinitrol of Waxoyl behandeling ondergaan.
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by TonBeljon »

Dinitrol ken ik....,Waxoyl niet, waar heb je dat laten doen?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by thunderbuick »

Mijn Furd van '83 rijd het hele jaar rond in weer en wind en is nog nooit aan gelast :)
Een in Nederland geleverde auto, die is waarschijnlijk voor er mee gereden werd goed behandeld.
Nadeel van vele amerikanen is import, de roest is vaak al enigzins aanwezig voor hij behandeld is en dan word het lastiger om het goed tegen te gaan.
Waxoyl is meer geschikt voor nieuwere auto's volgens profi's
MarcoV8
Posts: 1593
Joined: Fri Apr 09, 2004 7:17 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by MarcoV8 »

Dat is jammer zeg. Maar roest is het probleem van de meeste oude auto's. Hoe mooi ze er ook uit lijken te zien, ga ze maar eens strippen en grote kans dat je op diverse plekken roest tegenkomt. Succes met de zoektocht naar een andere ride.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by basezum »

Jammer, wat wil je nu gaan kopen dan?
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by TonBeljon »

basezum wrote:Jammer, wat wil je nu gaan kopen dan?
Ga woensdag kijken bij een Caprice uit 1976 Teunis, Laatste fullsize jaar van de caprice. Model voor de ''boxy'' caprice vanaf '77 dus. Hoop dat het wat word. Hoe met jou Pontiac?
Maar ben wel ziek dat ik mijn Suburban weg heb moeten doen hoor.
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by olle griese »

Ik heb een roestvrije Sub staan voor weinig.
Is dat wat voor je?
Noto
Posts: 106
Joined: Fri May 20, 2011 5:15 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by Noto »

TonBeljon wrote:Het onderstel was van 75 gepowdercoatet en in zeer goede staat nog dus. De body van 90. Twee jaar geleden zijn er ook al nieuwe strips in de wielbakken gelast, por 15 er over en klaar dacht ik. Nu 2 jaar later stak je een vinger er zo weer door heen, ongelovelijk. En het waren geen dunne metalen stripjes hoor, geloof me. Het is ook grotendeels allemaal van binnen uit gaan doorroesten. Niet goed getectyleerd dat speeld zeker ook mee.
heb zelf namelijk 1 aangekocht uit 1984. en word getectyleerd etc
want hij zal wel gebruikt worden in de winter en buiten staan.
TonBeljon
Posts: 226
Joined: Wed Jun 06, 2007 7:59 pm

Re: De Suburban is weg! Helaas! Nu 2 weken Amerikaanloos....

Post by TonBeljon »

olle griese wrote:Ik heb een roestvrije Sub staan voor weinig.
Is dat wat voor je?
Vertel eens wat meer, anders even via p.m.
Post Reply