Krijg motorkap niet open

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat ik dit topic niet zomaar open en dat ik het echt wel vaak geprobeerd heb op verschillende manieren, want ik schaam me er wel voor :oops: :P Behalve ikzelf hebben ook nog zo'n 3 andere mensen het geprobeerd op verschillende manieren, elke keer hetzelfde resultaat;

Hij "popt" het eerste stuk en dan krijg je hem zo'n 5 centimeter omhoog (genoeg om je vingers er fatsoenlijk onder te krijgen). Vervolgens, niks meer.

Al geprobeerd met weer een beetje dicht doen en vervolgens proberen verder open te doen. Intussen die hendel los, weer naar je toe, half, heel hard naar je toe etc. (Tot (bloed)blaren aan toe...). Echt elke mogelijke combinatie van omhoog/dicht hendel naar je toehalen etc. wel geprobeerd (meerdere malen) Ik ben geen mietje en zelfs op volle kracht komt die hendel echt niet verder naar me toe en blijft de kap dus zo goed als dicht.

Wie o wie komt met de verlossende tip hoe ik 'm open krijg en hoe dat in de toekomst dan makkelijker zou moeten gaan? Auto is een 1974 Firebird. Desnoods dat ik ergens iets tijdelijk loshaal om 'm open te krijgen zodat ik daarna aan 't mechanisme wat kan prutsen zodat t hopelijk beter gaat. (Wellicht dat flink wat WD40 al wonderen doet)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Texas Boy »

even met je vuist op slaan nadat hij gepopt is, niet te hard natuurlijk :)


of


This is tough. I had this problem once when my cable was sticking. What I had to do was take a really slender flat blade screwdriver, crawl on my back under the car and reach straight up past the radiator. There's a spot where you can fish the screwdriver in and twist and the hood will pop. I did it once, and I know that the directions aren't that hot, but I got it to work. Wish I could help more.

Read more: http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_op ... z1OEK3NBDz
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by kn@pestaart »

Als ie 5 cm omhoog komt, moet je toch gewoon de windhaak lossen? :?:
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

kn@pestaart wrote:Als ie 5 cm omhoog komt, moet je toch gewoon de windhaak lossen? :?:
Windhaak? :oops: Waar zou die dan moeten zitten bij een 74 Firebird?
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by pvz »

Misschien als je samen bent de een de kap open proberen te maken en de ander in de wagen aan de motorkap hendel blijven trekken??

WD40 is trouwens altijd maar goed voor korte duur. Beter iets van teflonspray of echt vet gebruiken, maar weet bijna zeker dat dat het probleem niet is :)
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Champy »

Ik kan je vertellen, we hebben met meerderen geprobeerd. Gisteren op miraculeuze manier wel open gekregen, echter niet zo slim geweest om eea te bekijken :oops:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by kn@pestaart »

Ik lees op 't web dat je 2x moet trekken.... aan de hendel welteverstaan.... :P
Dat is dus de windbeveiliging...
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by DannyL »

Thompson wrote: Ik ben geen mietje en zelfs op volle kracht komt die hendel echt niet verder naar me toe en blijft de kap dus zo goed als dicht.
Image
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

We hebben beide (Champy en ik) en een collega ook nog aan die hendel getrokken tot de deuken in je handen/vingers staan en de blaren/wondjes erop komen... Ook met 2 personen tegelijk komen we gaan stap verder.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by kn@pestaart »

Dus je bent niet alleen lid van een badmintoncluppie? :D

Blaren op je handen van 't trekken? Dan laat je 't toch iemand anders doen? Heel logisch.... :P
Zit er niet gewoon een hendel ONDER de kap? De windhaak? :P
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

Het gaat voor zover ik kan zien om een mechanisme zoals deze;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1979-81- ... 500wt_1182

Het gedeelte rechtsonder is dan dus het hendeltje wat je naar je toe trekt. Zoals je kunt zien een klein metalen ding, vandaar dat je je vingers/handen er ook gewoon mee kapot maakt...
Maar ik kan dus niet goed zien hoe het mechanisme verder in mekaar steekt omdat ik m niet open krijg...
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by kn@pestaart »

1x trekken, kap 1 cm indrukken, 2e keer trekken ??
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

kn@pestaart wrote:1x trekken, kap 1 cm indrukken, 2e keer trekken ??
Ook geprobeerd, geen verschil.

@Danny; Kom het maar proberen, ik vergoed je reiskosten wel :P
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by kn@pestaart »

Slijptol? :D Doet wonderen.... :P
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by chiel »

Hendel na 1e keer trekken even terugduwen daarna voor de 2de keer trekken en terugduwen.
Post Reply