Krijg motorkap niet open

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

chiel wrote:Hendel na 1e keer trekken even terugduwen daarna voor de 2de keer trekken en terugduwen.
Wederom, geprobeerd en helemaal niks. Ook geprobeerd om de hendel meer naarboven te drukken dan naar je toe halen, ook geen verschil. Hendel aantrekken, motorkap dicht (hendel aangetrokken houden) en weer op, weer blijft ie op t zelfde punt steken...

@kn@pestaart; Tjah daar begin ik liever niet aan nu, heb de auto net 3 dagen :P
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Firefly »

Ik denk dat je hoodlatch niet helemaal lekker staat ten opzichte van de pin. Dat de boel dus niet helemaal lekker uitgelijnd staat.

Breda - Rijen kan je ook spugen, dus als je er niet uitkomt wil ik op een avond best eens langs komen rijden. Dan kunnen we ook eventuele andere probleempjes bekijken.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

Firefly wrote:Ik denk dat je hoodlatch niet helemaal lekker staat ten opzichte van de pin. Dat de boel dus niet helemaal lekker uitgelijnd staat.

Breda - Rijen kan je ook spugen, dus als je er niet uitkomt wil ik op een avond best eens langs komen rijden. Dan kunnen we ook eventuele andere probleempjes bekijken.
Dat zou super tof zijn. Als ie wil starten vind ik het ook absoluut geen probleem om naar breda te komen rijden.
Ik stuur je dit weekend anders nog wel even een PM :)
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by DannyL »

Vrijdagavond AMP, krijg je tekst en uitleg!
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

DannyL wrote:Vrijdagavond AMP, krijg je tekst en uitleg!
Vanavond bedoel je? :P Zal kijken of ik dat red maar ben bang dat dat vanavond niet gaat lukken, heb andere afspreken gemaakt... (En hoe graag ik die ook zou verzetten om aan de wagen bezig te zijn, dat is niet bepaald netjes/aardig)
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by DannyL »

Elke vrijdag is een optie..
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

DannyL wrote:Elke vrijdag is een optie..
Ah wist niet dat jij daar elke vrijdagavond rondhing ;) Maar ik zal je zeker binnenkort nog eens een berichtje sturen dan, sowieso wel tof dat je mijn wagen dan ook een keer kunt zien.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by rockatansky »

Heb je een PM gestuurd.
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

Flink wat WD40, daarna wat schoongemaakt (zat een boel vuil in/rondom t scharnier) en vervolgens weer wat ingevet en nu gaat ie een stuk beter! Bij het naar achter trekken moet je ook naar links toe drukken en dan pakt ie een stuk beter. Ook met je 'm echt maar 0,5 cm omhoog halen na de eerst "pop".

Probleem lijkt nu in ieder geval opgelost te zijn! Maar mochten er mensen tips hebben om hem in z'n totaliteit soepeler open te laten gaan (want echt soepel gaat het nog niet) dan hoor ik dat graag. Een betere hendel om de vergrendeling mee los te trekken zal denk ik al veel schelen want er zitten nondeju wat scherpe randjes aan dat ding.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Had hetzelfde probleem, echter ik kreeg hem nog wel open maar beslist niet soepel. Bij mijn kap heb ik het sluitmechanisme losgehaald en helemaal ingevet met molycote, daarna heb ik in de auto de hendel om de kap te openen losgehaald en de kabel geleider volgespoten met WD-40 tot het er aan de andere kant uitkwam samen met een berg stoffig vuil en gruin. Nu..... hij opent alsof hij net uit de showroom komt.... Succes ermee

Groeten Lars
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Krijg motorkap niet open

Post by peerke »

bij mijn ,78 camaro moest ik de motorkap al een beetje omhoog op spanning zetten zeg maar,en dan tegelijkertijd aan de
hendel trekken om hem open te maken
deze zat bij mij orgineel onder de voorkant
ik neem aan dat dat bij jouw firebird ook zo is?
groeten peter
jasper_loil

Re: Krijg motorkap niet open

Post by jasper_loil »

GM probleempje dan, ofzo :P heb er bij mijn olds ook last van: moet zelf de motorkap eerst even bij de voorruit aan beide zijden omhoog trekken, en dan binnen pas openen met de haak, anders kom ik er ook niet tussen om de windhaak in te drukken.
maar goed, zal vast wel ouderdom zijn:wat je zelf al zegt nieuwe sluiting in jou geval zal wonderen doen: wie weet hoeveel jaar die al dienst heeft gedaan (dat kun je hem ook niet verwijtten) en in mijn geval ff afstellen doet wonderen denk ik
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Krijg motorkap niet open

Post by Thompson »

Inmiddels nog een aantal keren open/dicht gedaan en met het nieuwe vet erop gaat het een stuk beter. Alleen nog een keer iets aan dat hendeltje doen want als je die verkeerd vastpakt heb je zo een snee in je vinger...
Post Reply