Rte 66 - tips gevraagd

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Rte 66 - tips gevraagd

Post by David - 71 camaro »

Hi everyone,

in juni ga ik de reis der reizen maken: van Chicago naar LA. Natuurlijk heb ik het nodige aan info gezocht en ben nogsteeds aan het zoeken. Wat ik van diegenen die deze reis al gemaakt heben, zou willen horen, is:

1. Zijn er plekken die het bezoeken waar zijn - en die er volgens jou nergens vooraf genoemd werden (in boekjes/verslagen etc)?
2. Wat zou je de 'volgende keer' anders doen/aanpakken?

Ben benieuwd naar de reakties.....
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by silentchaos »

Toen ik hem gereden heb met mijn vader hebben we deze boekjes besteld:
http://www.amazon.co.uk/Here-Route-Ross ... 89&sr=8-13

Hier staan leuke bezienswaardigheden in en het laat je de verplaatsing zien van de route door de jaren heen. Hierdoor kan je bijvoorbeeld kiezen of je een stukje route 66 uit de jaren 30 wil rijden of uit de jaren 50...

Voor de rest is mijn (beknopte) verslag hier te vinden:
http://carsandroute66.123forum.nl/phpBB ... -t102.html

Aangezien je redelijk in het hoogseizoen gaat moet je even opletten als je de National Parks wil bezoeken, die kunnen erg druk zijn in die tijd en de hotels eromheen kunnen snel vol raken.

Wat ik anders zou doen? Meer tijd er voor nemen en vooral veel meer foto's nemen, ook van de wat saaiere stukken :)

Een ding is zeker, je gaat hoe dan ook een topvakantie hebben! :thumbsup:
j-whisky
Posts: 40
Joined: Sun Jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by j-whisky »

Prima idee om deze moeder der wegen te berijden.

Ik heb hem samen met mijn broer in 1996 gereden.
We hebben hem achterstevoren gedaan: van LA naar Chicago.

Mijn ervaring was dat in LA en de eerste 500 km daarna het meeste te beleven is: Hollywood met een tour, Vegas (the
strip), death valley (eitje bakken op je motorkap), Grand Canyon ('s-morgens wachten tot de zon opkomt), Bedrock City om een bezoekje aan Fred en Wilma Flinstone te brengen.

Het gedeelte daarna is af toe best saai met lange wegen door akkervelden (Texas) af en toe een ghost town.

Verder kun je overal goedkoop overnachten in motels. De ingangen van de kamers zijn vaak buiten, zodat er vaak 1 van ons ging inchecken en de ander ging dan later naar de kamer.

Chicago een fantastishe ervaring met klassieke oude gebouwen, een oude metro, veel hout.
Het Michagan meer is prachtig bij zonsopgang na een avond stappen.
Het Al Capone muzeum is ook leuk.

Probeer contact te leggen met de bevolking: ze zijn erg gastvrij en heb er goede ervaringen mee.

Groet,
J-W
j-whisky
Posts: 40
Joined: Sun Jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by j-whisky »

We hebben er 3 weken voor uitgetrokken, waarbij we een paar dagen in LA bleven en een dag of 4 in Chicago.
Mijn ervaring is dat het prima te doen is in deze tijd.

J-W
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by Texas Boy »

j-whisky wrote:Het gedeelte daarna is af toe best saai met lange wegen door akkervelden (Texas) af en toe een ghost town.
Je bent maar een klein stukkie in ons mooie Texas, denk dat je Oklahoma bedoelt en in Texas even de Cadillac Ranch bezoeken

Image

Have fun on

Image
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by smokey »

j-whisky wrote:Probeer contact te leggen met de bevolking: ze zijn erg gastvrij en heb er goede ervaringen mee.
Groet,
J-W
Thanks :P
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by Pavement Pounder »

Wij heb hier een keer overnacht en gegeten: http://www.route66seligmanarizona.com/T ... l_Cafe.php het blijft in mijn geheugen gegrift, geweldig eten en hotel en als je het zelf aanrijdt/neerschiet grillen ze het voor je :lol:
Er liep daar een dronken indiaan rond die onze zware van nelle shag de beste pruim tabak vond die er was :eek:
Hij zou ons ook een gratis tour door de grand canyon geven in zijn beat up truck (no thanks)
Ach die Yanks zijn best lief :D
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by harry_clamshell »

David, ik heb hier nog de nodige kaarten reisgidsen en boeken. Kun je wel lenen hoor, al is het voor de voorbereiding. Enige wat me tegenviel maar toch niet te voorkomen was: het weer.. was een uitzonderlijke zomer v.w.b. temperatuur. Geen dag onder de 100F gedurende de trip. Ga je meerdere National Parks bezoeken koop dan zo'n jaarkaart (moet even zoeken maar die van mij is nog geldig t/m augustus ofzo... :holy: )
Alles is wel ergens in een gids of reisverslag geschreven, maar er zit bij zo'n reis ook een geluksfactor: zonder planning zijn we bij diverse car shows, te gast geweest in communities etc. Geen enkel hotel besproken, maar gewoon op het moment de dag ten einde liep m.b.v. een TT een hotel gezocht; dat geeft erg veel vrijheid gedurende de reis. Er valt op het moment dat je laat bij een hotel binnenkomt goed over de prijs te onderhandelen (en een 'government' pasje ;) doet daar nog een schepje bovenop).

Impressie eerste dagen:




David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by David - 71 camaro »

Thx allemaal :thumbs:

alle info is welkom.

Heb ondertussen de nodige boekjes in huis - Rob bedankt voor het aanbod - zit tegen info overload aan.
Mijn eigen pasje gaat standaard mee 8) - heeft mij behoorlijk wat korting opgeleverd in het verleden (vrije toegang Seaworld, Nat Museum of History en vele kleine kortingen).
Wel zou ik je National Parks pasje wilen overnemen voor een zacht prijsje :D - hebben wij enkele jaren terug ook gehad en het was ideaal....

Leuke foto's, filmpjes en ideeen allemaal (Cadillac Ranch stond al op onze route) - krijg er zin in!

Motels gebruiken wij ook altijd (wordt de 5de keer).
Tip: in LA is er een Motel6 in een zijstraat van Hollywood Blvd - op paar honderd meter van Man Chinese Theater. Omdat wij nu in het hoogseizoen gaan, kost het $81 per nacht voor en kamer (is nogsteeds niks....) maar wij hebben daar ook in het verleden voor onder de $60 per nacht geslapen.....

Keep them coming....
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by harry_clamshell »

PM je adres maar even.
Mortar
Posts: 64
Joined: Sun Aug 15, 2010 5:51 pm

Re: Rte 66 - tips gevraagd

Post by Mortar »

In LA kan je ook nog op de hotel kamer van Jim Morrison van THE DOORS slapen.Ik weet niet of je van The Doors houd?
Hebben wij toen ook gedaan toen we in LA waren.Het hotel heet Alta Cienega en ligt in de buurt van Hollywood Blvd en Beverly hills.
Verder een Dikke bak huren maar dat komt wel goed denk ik. 8) En lekker Amerikaans eten...

Veel plezier
Post Reply