Importeren
Importeren
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over het importeren van een Amerikaan;
Ik wil een Camaro (1970-1973) importeren uit de VS.
Wat zijn de totale kosten van dit hele gebeuren ongeveer? Dus de belastingen, vervoer, papierwerk enzovoort.
(mocht iemand nog een Camaro (1970-1973) te koop weten, let me know! )
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over het importeren van een Amerikaan;
Ik wil een Camaro (1970-1973) importeren uit de VS.
Wat zijn de totale kosten van dit hele gebeuren ongeveer? Dus de belastingen, vervoer, papierwerk enzovoort.
(mocht iemand nog een Camaro (1970-1973) te koop weten, let me know! )
Alvast bedankt!
Re: Importeren
Achtung wrote:Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over het importeren van een Amerikaan;
Ik wil een Camaro (1970-1973) importeren uit de VS.
Wat zijn de totale kosten van dit hele gebeuren ongeveer? Dus de belastingen, vervoer, papierwerk enzovoort.
(mocht iemand nog een Camaro (1970-1973) te koop weten, let me know! )
Alvast bedankt!
Het is natuurlijk afhankelijk van de lokatie auto, reken ruwweg op
1500-2000 USD transport tot Nederland
500 euro agent Nederland
19% BTW over bedrag bon en zeevracht
meer vragen mail me even.
Last edited by Texas Boy on Tue Feb 22, 2011 9:57 pm, edited 1 time in total.
Re: Importeren
Je kunt het natuurlijk prima via Texas boy doen. Wat je ook kunt doen is rechtstreeks de transporteurs benaderen voor de scherpste prijs. Zij regelen in feite al het papierwerk waarna je de auto bij een douane expediteur kunt ophalen. Inlands transport tot aan het aan huis brengen is dan geregeld en je hebt maar met 1 aanspreekpunt te maken wat ikzelf als een groot voordeel zie.
Tevens kun je aankoopkeuringen door de gehele VS laten doen door onafhankelijke bedrijven en personen. Zelf heb ik er 2 onderweg en er komt er nog 1 aan. Bij 2 auto's in een container krijg ik nog aardige korting van mijn vaste adres.
Mocht je interesse dan mag je me altijd PM-en.
Succes!
Tevens kun je aankoopkeuringen door de gehele VS laten doen door onafhankelijke bedrijven en personen. Zelf heb ik er 2 onderweg en er komt er nog 1 aan. Bij 2 auto's in een container krijg ik nog aardige korting van mijn vaste adres.
Mocht je interesse dan mag je me altijd PM-en.
Succes!
Re: Importeren
JW USA wrote:Je kunt het natuurlijk prima via Texas boy doen. Wat je ook kunt doen is rechtstreeks de transporteurs benaderen voor de scherpste prijs. Zij regelen in feite al het papierwerk waarna je de auto bij een douane expediteur kunt ophalen. Inlands transport tot aan het aan huis brengen is dan geregeld en je hebt maar met 1 aanspreekpunt te maken wat ikzelf als een groot voordeel zie.!
Beetje tegenstrijdig allemaal wat je schrijft, mensen komen juist bij ons omdat we van door-to-door regelen en wat je nu schrijft is het tegengestelde. Een transporteur regelt de aankoop niet, de financieën, transport naar haven, etc.
Als je toch reclame maakt voor je eigen toko laat dan even weten wie je bent hoe je bedrijf heet etc.
Re: Importeren
Er zijn een hoop mensen hiermee bezig die je kunnen helpen.... Ik heb ook eens een motor laten overkomen bij Texas bouw en dat verliep echt super en veel sneller dan als ik zelf doe. Mocht ik terug iets nodig hebben, zou ik het direct terug doen. Ik ben zelfstandig en zodoende weinig tijd om daarmee bezig te zijn, daarbij zijn zo een mensen echt een godsgeschenk. Gewoon even afhalen in Lelystad en het is het enige die je moet doen. Papieren, transport, etc doen zij allemaal. Het was een vrij dure motor dus dan weet je ook graag wie er mee bezig is en laat je het niet bij de eerste de beste verschepen.
Zeker een aanrader dus
Zeker een aanrader dus
Re: Importeren
Neem bv. een Marlog, die regelen alles. Vanaf inlands transport tot aan je deur. Een tussenpersoon neemt ook dit soort bedrijven in de arm die transport voor hun regelen omdat het voor hun ook bijna onmogelijk is de hele USA door te rijden om jouw auto vanuit bv. Minnesota naar bv. Florida te brengen voor het verschepen.
Ik probeer alleen iemand verder te helpen die een vraag heeft, wist niet dat je hier reclame moest maken, sorry...
Ik probeer alleen iemand verder te helpen die een vraag heeft, wist niet dat je hier reclame moest maken, sorry...
Re: Importeren
Je maakt gewoon reclame voor je eigen toko en dat maakt niet uit maar doe het dan gewoon open en niet net of je advies geeft doen wij ook niet en prijzen kan je gewoon online zetten, heeft iedereen wat aan die mee leest.
Re: Importeren
Hans, zoals je zelf weet veranderen de prijzen van containers per dag. Ten tweede is de vraag van dit topic wat het gaat kosten. Dan heeft hij toch niet aan antwoorden met marges erin van 25%?! Kan hij beter een mail sturen naar verschillende transporteurs die een vaste prijs geven.
Als ik reclame wil maken dan koop ik wel een banner op deze site... 8)
Als ik reclame wil maken dan koop ik wel een banner op deze site... 8)
Re: Importeren
JW USA wrote:Hans, zoals je zelf weet veranderen de prijzen van containers per dag. Ten tweede is de vraag van dit topic wat het gaat kosten. Dan heeft hij toch niet aan antwoorden met marges erin van 25%?! Kan hij beter een mail sturen naar verschillende transporteurs die een vaste prijs geven.
Als ik reclame wil maken dan koop ik wel een banner op deze site... 8)
Prijzen containers schommelen niet per dag, maar misschien per 2 maanden, de verhogingen worden een paar weken van te voren aangekondigt. Op het moment dat iemand een vraag heeft zonder lokatie van de auto dan kan je een algemene prijs geven, auto in New York is goedkoper dan een in Detroit. Wij werken trouwens met Rinkens en zij werken met Marlog in Nederland voor onze shared containers, onze fee is 100 USD, hier regelen we alles voor wat bij sommige verkopers een heel gedoe is en vaak besparen we de klant een hoop geld bij aankoop omdat we ook licensed dealer zijn. Hoe je aan marges komt van 25% weet ik niet, misschien dat Marlog die rekent?
Re: Importeren
Betreffende de 25% marge doelde ik op het voorbeeld van jou: "tussen de 1500 en 2000 dollar". Anders kun je er misschien beter bij zetten dat dit afhankelijk is van waar deze aangekocht gaat worden, dan kan dat een afweging zijn om deze bv. niet in California te kopen maar in Florida.
Als de prijzen bij jullie niet schommelen dan vermoed ik dat er teveel betaald word.
Maar nogmaals, ik probeer alleen iemand verder te helpen zonder enig winst bejag. Als achtung het liever via een agent doet dan is hij daar vrij in. Hij vroeg alleen wat het gaat kosten.
Bij Marlog betaal ik voor de handling nl. geen 500 euro, dus als je verschillende bedrijven vraagt rolt daar vanzelf de scherpste prijs uit.
Als de prijzen bij jullie niet schommelen dan vermoed ik dat er teveel betaald word.
Maar nogmaals, ik probeer alleen iemand verder te helpen zonder enig winst bejag. Als achtung het liever via een agent doet dan is hij daar vrij in. Hij vroeg alleen wat het gaat kosten.
Bij Marlog betaal ik voor de handling nl. geen 500 euro, dus als je verschillende bedrijven vraagt rolt daar vanzelf de scherpste prijs uit.
Re: Importeren
Ik schreef , reken ruwweg opJW USA wrote:Betreffende de 25% marge doelde ik op het voorbeeld van jou: "tussen de 1500 en 2000 dollar". Anders kun je er misschien beter bij zetten dat dit afhankelijk is van waar deze aangekocht gaat worden, dan kan dat een afweging zijn om deze bv. niet in California te kopen maar in Florida.
Als de prijzen bij jullie niet schommelen dan vermoed ik dat er teveel betaald word.
Maar nogmaals, ik probeer alleen iemand verder te helpen zonder enig winst bejag. Als achtung het liever via een agent doet dan is hij daar vrij in. Hij vroeg alleen wat het gaat kosten.
Bij Marlog betaal ik voor de handling nl. geen 500 euro, dus als je verschillende bedrijven vraagt rolt daar vanzelf de scherpste prijs uit.
1500-2000 USD transport tot Nederland
Elke agent rekent rond de 500 euro aan kosten in Nederland, Marlog ook, ze zullen het misschien andere namen geven maar tel het bij elkaar op en je zit rond 500 euro aan kosten in Nederland excl. de Belastingen. Je kan beter iets meer betalen voor een goede service dan zo'n rommelaar met goedkoop transport naar de haven en waar ze 4 auto's met een vorkheftruck de container in stoppen, is trouwens ook prijsbepalend, het aantal auto's in de container, grootte auto, verzekering of niet, of de auto rijd of niet. Wij doen gemiddeld 3 auto's per week dus we weten denk ik wel een beetje weten waar we over praten
Re: Importeren
Je geeft net aan dat je zelf ook zaken doet met Marlog, dan zie ik het verschil niet qua laden. Met Marlog heb ik nog nooit problemen gehad qua schades. Worden goed vastgezet en niet volgestouwd met allemaal onderdelen.
Ik hoop dat achtung wat aan de antwoorden heeft. Succes met het importeren achtung!
Ik hoop dat achtung wat aan de antwoorden heeft. Succes met het importeren achtung!
Re: Importeren
Denk niet dat de topicstarter is gebaat bij deze discussie.
Een transporteur benaderen is wel een optie, echter moet je dan nog een hoop zelf doen qua papieren en degelijke.
Texas boy levert een goed totaalpakket met een goede service gezien de reacties hier op het forum.
Het lijkt er inderdaad wel een beetje op dat je hem probeert te overtroeven met je reacties..... is niemand mee gebaat.
Geen idee of JW usa daadwerkelijk een bedrijf heeft.
Maar mocht www.jw-usa.nl je domein zijn dan is de site (nog) niet online ????
Een transporteur benaderen is wel een optie, echter moet je dan nog een hoop zelf doen qua papieren en degelijke.
Texas boy levert een goed totaalpakket met een goede service gezien de reacties hier op het forum.
Het lijkt er inderdaad wel een beetje op dat je hem probeert te overtroeven met je reacties..... is niemand mee gebaat.
Geen idee of JW usa daadwerkelijk een bedrijf heeft.
Maar mocht www.jw-usa.nl je domein zijn dan is de site (nog) niet online ????
Re: Importeren
Ik ben geinteresseerd in de techniek en de tips / verhalen. Probeer dan ook alleen maar een paar tips te geven.
Aan papierwerk bij bv. Marlog hoef je dus niet meer te doen dan aan papierwerk bij een agent.
Persoonlijk vind ik het jammer dat hier bij veel het gevoel heerst dat het allemaal hogere wiskunde is.
Je bent helemaal vrij om het te regelen bij wie je wilt, maar deze beste man vraagt alleen info.
Persoonlijk importeer ik alleen jongere auto's en doe als vriendendienst wel eens een klassieker maar dat is maar een paar per jaar.
De site is idd niet actief.
Ik probeer Texasboy zeker niet te overtroeven. Er zijn er veel tevreden over hen op dit forum dus als mensen zich geroepen voelen het via Texasboy te doen dan probeer ik je daar zeker niet af te praten., Probeer alleen zoals ik al eerder zei, een paar tips te geven.
Als op dit soort vragen het alleen voor Texasboy geoorloofd is om te reageren dan hoor ik dat graag en zal me afzijdig houden.
Aan papierwerk bij bv. Marlog hoef je dus niet meer te doen dan aan papierwerk bij een agent.
Persoonlijk vind ik het jammer dat hier bij veel het gevoel heerst dat het allemaal hogere wiskunde is.
Je bent helemaal vrij om het te regelen bij wie je wilt, maar deze beste man vraagt alleen info.
Persoonlijk importeer ik alleen jongere auto's en doe als vriendendienst wel eens een klassieker maar dat is maar een paar per jaar.
De site is idd niet actief.
Ik probeer Texasboy zeker niet te overtroeven. Er zijn er veel tevreden over hen op dit forum dus als mensen zich geroepen voelen het via Texasboy te doen dan probeer ik je daar zeker niet af te praten., Probeer alleen zoals ik al eerder zei, een paar tips te geven.
Als op dit soort vragen het alleen voor Texasboy geoorloofd is om te reageren dan hoor ik dat graag en zal me afzijdig houden.
-
- Posts: 2219
- Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am
Re: Importeren
Voorheen diverse auto's via Marlog laten doen, maar op de laatste twee auto's diverse schades gehad, waaronder een gebroken fan shroud, deuk in motorkap, kale plekken op de wangen van de banden, etc. Vanaf dat moment wordt er door Marlog van het kastje naar de muur gewezen, want er zou "door Mexicaantjes" tussen de auto's gevoetbald zijn en later had zelfs de kapitein van de boot de schade veroorzaakt. De voorlaatste keer er zelfs een advocaat op moeten zetten en kreeg toen uit coulance zomaar ineens de schade vergoed!
Het ter plaatse laten afrekenen van een via het internet aangekochte auto werd in mijn geval $200 in rekening gebracht. Ook Marlog rekent voor handling, zo was ik de laatste keren €385 per auto kwijt. Zoals eerder geschreven heb ik diverse auto's via Marlog laten verschepen en buiten de laatste twee auto's nooit problemen gehad. Bij Marlog betaal je overigens de shipping achteraf, wat soms wel handig kan zijn.
Het ter plaatse laten afrekenen van een via het internet aangekochte auto werd in mijn geval $200 in rekening gebracht. Ook Marlog rekent voor handling, zo was ik de laatste keren €385 per auto kwijt. Zoals eerder geschreven heb ik diverse auto's via Marlog laten verschepen en buiten de laatste twee auto's nooit problemen gehad. Bij Marlog betaal je overigens de shipping achteraf, wat soms wel handig kan zijn.