Van de Buick Limited Series 70 werden er volgens overlevering maar drie in Nederland geïmporteerd.
De twaalf lovertjes op het achterspatbord zijn hiervoor karakteristiek.
Twee daarvan zijn door de Gebroeders Visser uit Leeuwarden omgebouwd tot ziekenwagen.
Eén (kenteken: ZD-57-31) kwam bij het Ziekenvervoer R. van der Belt in Heerde terecht en heeft daar tot tenminste 1971 dienst gedaan.
De andere werd aan het wagenpark van De Vrij toegevoegd.
Helaas kwam aan het leven van deze auto een droevig einde toen hij vermoedelijk in 1965 uitbrandde:
De uitgebrande Buick Limites Series 700 van het modeljaar 1958 van Ziekenvervoer De Vrij uit Leeuwarden.
Iedereen schrijft op internet dat de Gebroeders Visser twee van deze Buick 700 series Limited's hebben omgebouwd en dat klopt niet.
De Gebroeders Visser hebben de ZD-57-31 omgebouwd.
De firma Smit uit Joure heeft de DD-66-31 van een Ambulance carrosserie voorzien. (Deze auto is te zien uitgebrand in 1965 op bovenstaande Quote)
Dan was er nog de ZX-03-80 en deze werd eerst als trouwvervoer ingezet en later als taxi.
Geen van deze drie Buick's bestaan nog.
Catalina 1954 wrote:Als ik de kentekens google kom ik in het nederlands kenteken register terecht... met dezelfde foto's, toeval of logisch? Moet je eens doen.. Ben benieuwd of dat betekent dat ze nog rondrijden, ik hoop het.
Groove_Champion wrote:meeste fotos komen van de beeldbanken af 8)
sommige kentekens zijn inderdaad terug te vinden via het kentekenarchief, en er bestaat nog wel het een en ander van gelukkig 8)
Dat is toch niet helemaal waar "meeste foto's komen van de beeldbanken af"
Ik heb een aantal autospotters welke mij op een regelmatige basis mailen en van foto's voorzien voor het archief.
Zij waren in de jaren 50/60 & 70 actief met camera en schriften om de kentekens met bijbehorende merk en model te noteren.
Er worden hier heel veel foto's geplaatst van een autospotter uit Amsterdam met de nickname Tedxopl2009.
heb een flinke verzameling foto's ff op mn blog geknald (gaat wat vlugger dan eerst op photobucket en dan hier plaatsen)
zo gauw ik tijd heb knal ik ze hier op, plus de rest, want dit is maar een kleine selectie
wouterduijndam wrote:
Dat is toch niet helemaal waar "meeste foto's komen van de beeldbanken af"
Ik heb een aantal autospotters welke mij op een regelmatige basis mailen en van foto's voorzien voor het archief.
Zij waren in de jaren 50/60 & 70 actief met camera en schriften om de kentekens met bijbehorende merk en model te noteren.
Er worden hier heel veel foto's geplaatst van een autospotter uit Amsterdam met de nickname Tedxopl2009.
heb je site even bestudeert, erg mooi initiatief !
Ik zat de eerste foto te bekijken en dacht lees ik nou Schagen op de achterflank? en ik zie een foto daaronder Wieringerwaard staan. En Den Helder. Zou dit op Sint Maarten zijn? Leuk man bij mij in de buurt!
Voorheen werden de Amerikaanse wagens zo van de weg geplukt, waarna eea eraf werd geslepen
en ze al dan niet verstevigd met stalen kokerprofielen of zware pijpen, de strijd ingingen.
Zonder pardon werden vaak nog knappe exemplaren zo de cross in gereden.
Hier `n stukkie uit `82 in Heerhugowaard met o.a. John Pleging uit Beverwijk, deze reed altijd met (rode) New Yorker`s
Als je nog wat verder terug gaat werd er gereden met een stuk spoorbiels etc. onder het dak, paar spijkers door het dak en bodem en klaro, niks geen kooi en gewoon een heupgordeltje om en niks geen speciale stoel of brandwerende kleding.
Kettingen met t-profielen om de banden om grip te krijgen, gevaarlijke projectielen als die loskomen....
Pispot op en een motorbril tegen stof, kluiten etc. en gaan
Zou het erg gaaf vinden om wat meer history over mijn Dart tevinden
Dealer wie wat waar, oude eigenaren foto's uit de 70 jaren. etc etc. maar dat zal wel moeilijk worden.