Yanken in de 70's in Nederland

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by hemi »

willem wrote: Wed Jan 09, 2019 12:30 am Image

Mijn eerste wagen, een 69 mustang, was in 1980
Wat heb je met die wagen gedaan?
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by grandmaster n »

Ik had hem niet herkend, hahaha

gr
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by willem »

Die wagen is opgeknepen door de Pametex, in 1980 had een Mustang met zo'n schade heel weinig waarde. Heb wel eerst de wielen er af gehaald.
Het was een 6 cylinder lijn, 4.2 liter, met handgeschakelde 3 bak waarvan de achteruit op de plek zat waar normaal de eerste versnelling zit.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Wilf »

Met die schade lijkt het net een Ford Capri. Wat zegt dat overigens over een autodesign als het lijkt op een kortgereden volwassen broer 🤪
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by 68 Cougar »

Lijkt wel alsof ''ie voorover over de kop is gegaan? :o
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by willem »

Hij is niet voorover over de kop gegaan. ik raakte met de linker voorkant een niet al te dik boompje wat meeboog en als springschans voor de linkerkant van de Mustang werkte. In de middenconsole met hoge randen lag een cassettespelertje wat ik met een elastiek had vastgemaakt omdat hij anders iedere keer naar voren schoof als ik remde. Toen hij op het dak lag hing dat recordertje bungelend naast me nog stug door te spelen "Dont stop till you get enough" van Michael Jackson. Bij springschans moet je niet aan "gone in 60 seconds" achtige taferelen denken, het was voor mijn gevoel maar net genoeg om de Mustang op zijn dak te gooien. En daarmee wel een plaats bovenaan de voorpagina van de Delftsche Courant te scoren, wat met gewoon tegen een boom botsen natuurlijk nooit gelukt was. De volgende amerikaan die ik kocht was een 1970 Dodge Challenger, ik denk dat er een 340 of 440 in lag, kostte me 2250 gulden, die was lekker snel, gas intrappen en de achterwielen gingen spinnen. Die Challenger noemde ik de Texaco Horror, want die joeg er nogal wat litertjes olie doorheen. En benzine natuurlijk maar dat was goed te doen toendertijd.
Image
Image
Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Yanken in de 70's in Nederland

Post by Bromgabber »

Even langer terug, 1955.
Een Ford Customline geleverd als eerste Ambulance in Middenmeer:

Image
Post Reply