viper motor in torino cobra?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
torinocobra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 13, 2011 12:33 pm

viper motor in torino cobra?

Post by torinocobra »

hallo ik ben Walter van Dijk en heb net een Torino cobra GT gekocht. er ligt nu een 351 in die aan revisie toe is.
aangezien ik er serieus vermogen in wil hebben zat ik te kijken naar bijv. een snelle 429/460 maar dat is niet goedkoop..
nu zat ik te denken om eventueel dat viperv10 blok te kopen wat hier te koop aangeboden (zie tekoop forum)
is een compleet blok met alles erop en aan voor 5500,-! lijkt me een zeer goede deal.. (een snel 460 blok kost al snel 7-8000 euro )
en dan mis je vaak nog de helft.. nu is alles al kant en klaar, dus motorsteunen maken benzinepomp erop, bak erachter en gaan maar.
met die 500 pk en een bonk koppel.

waarom zou dit geen goede koop zijn??
Ps gedoe van een Mopar blok in een ford monteren ... maakt me niet uit..als hij maar hard gaat!

bedankt voor jullie tips
Walter

ps ik heb al een 9" achteras met 3.55 gearing..
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by elcamino59 »

hallo Walter,
ik vind het een goed plan , ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om er een te kopen ,omdat dit inderdaad goedkoper is dan zelf een heel blok laten bouwen .
ik weet aleen niet wat zo,n viper motorblok langer is want je moet het wel kwijt kunnen . ik zou er lekker aan berginnen want dit is een goeie deal .
en je hebt straks een unieke fjurd torino v10 . en wel foto,s posten he , :thumbs:
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Martin71RS »

allereerst welkom hier...!

punten om aan te denken:
past de motor (qua lengte)
bak, welke? (moet op viper blok passen en genoeg vermogen aankunnen)
uitlaat aanpassen
koeling (is je huidige radiator voldoende)
brandstofpomp/systeem voor injectie met voldoende opbrengst
tank aanpassen (retourleiding en evt aanzuig)
motorsteunen noemde je zelf al

het zal wel mogelijk zijn maar naar mijn idee een hoop werk. Ford spul erin werkend maken zal eenvoudiger zijn.

als je t gaat doen natuurlijk wel effe een projet topic openen!!!!

succes
Martin
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Jeroen_Sp »

en naar de rdw om van 8 cilinders op kenteken naar 10 te gaan....
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by boyanka »

8) luister even waar dat blok uit komt, bij een schade auto en met name de voorkant in elkaar is de kans groot dat het blok niet lang meegaat.
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by tminus3 »

Als je het simpel wilt houden gewoon die 351 stroken naar 408/418cui. Met de juiste onderdelen is 500-600pk een peuleschil, en bespaar je jezelf een hoop werk (en kosten) van een ombouw.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Krultang72 »

en een paar fatsoenlijke remmen en ophanging eronder bouwen zal ook leuk zijn....
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Pirana »

Walter,je hebt pm.
Ik heb nog wat leuks te koop.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by boyanka »

8) de krukas/drijfstangen hebben een opdonder gehad en zijn iets verschoven (bijna niet meetbaar) maar zodra je dan met blokje gaat rijden liggen in de kortste keren de lagerschalen eruit
The Clown
Posts: 306
Joined: Tue Dec 14, 2004 8:41 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by The Clown »

alleen nog een paar draadjes aansluiten :D , vergeet niet dat zo'n ding volledig fly by wire is zelfs de bak en er diverse sensors gebruikt worden van ABS tot sleutel detectie etc.
Er zijn in america conversie sets te koop maar die zijn niet echt voordelig.
In Voorburg is er iemand mee bezig die dat blok in een race Mustang aan het bouwen is.
Voor hem geld echter dat geld geen limiterende factor is :lol:
torinocobra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 13, 2011 12:33 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by torinocobra »

De eigenaar heeft foto's van de viper met schade aan de achterkant en zijkant(niet voorkant)
ook zou het blok in amerika getest zijn oa op compressie, co temp etc.
door het bedrijf wat deze verkocht heeft (sloopbedrijf van snelle exclusieve auto's)

Gashendel is gewoon met een kabel, niks fly by wire(sorry clown)
zit ook rem en gaspedaal bij.


Eigenaar heeft ook nog een 6 bak erbij, maar wil die graag zelf gaan gebruiken.(helaas)
Ik ga volgende week kijken en meten hoelang en breed het blok is.
ik moet toch met een nieuwe bellhousing er toch gewoon een "oude"bak aan kunnen hangen?!

volgeng mij is het allemaal goed te doen.

Walter
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by boyanka »

8) valt wel mee maar is eigen ervaring. Ik ben zelf ooit eens tegen een muurtje gereden en niet eens echt hard, blokje overgezet in een andere auto en na 400km compleet verrot. Vervolgens een maat van me kocht een blok met 6000km op de teller (auto 4mnd oud) en bouwde het blokje in, maar dit was na 1 dag al aan gort. Voor mij geen blokken meer uit schade auto's
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Speedy18 »

Die 351 die erin ligt is dat een Windsor of een Cleveland, en indien Cleveland 2v of 4v?

Voor wat betreft die V10, ik zou er nog eens goed over nadenken. De manier waarop jij erover praat, zo van de peuleschilletjes mentaliteit, eindigd waarschijnlijk in het zoveelste "project te koop" topic. Een motorswap is niet gemakkelijk. Ben zelf bezig een een VW TDI aan een Ford type 9 bak project, en dat is qua uitvoering veel eenvoudiger dan wat jij hier beschrijft, en dit valt al niet mee. Iedere keer kom je weer iets tegen dat niet past en aangepast moet worden.

Je wilt die V10 aan een Ford bak hangen, welk type bak is dat? Dat zal al minimaal een C6 bak moeten zijn of een toploader 4 bak indien het handgeschakeld is, en dan nog betwijfel ik het of die standaard bak dat extra vermogen aan kan, dus tel ook nog maar op een bak revisie/aanpassing. Dan moet je je afvragen of je voor het ford vliegwiel met koppeling/convertor gaat en die aanpast op de Mopar of gebruik je die van de V10 en pas je de bak aan op die combinatie. En wat dacht je van de startmotor, kom je daarmee weg in jouw bellhousing.

Geloof me, een merk swap is nooit gemakkelijk, en daar komen nog zoveel kosten bij dan alleen de aanschaf van de motor dat die een revisie/tuning naar 600 PK van het huidige blok ver overstijgen, en daarbij nog alle administratieve rompslomp die je ontziet door gewoon bij 8 cilinders te blijven.

En zoals gezegd, je praat er veel te gemakkelijk over wat mij zeer sterk de indruk geeft dat je er totaal 0,0 ervaring mee hebt en daardoor over een jaar weer een V10 Torino project in het te koop topic staat.
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by Dinant MK III »

The Clown wrote:In Voorburg is er iemand mee bezig die dat blok in een race Mustang aan het bouwen is.
Ow? Ben zeer benieuwd waar... fiets ik daar eens heen... :D
torinocobra
Posts: 4
Joined: Thu Jan 13, 2011 12:33 pm

Re: viper motor in torino cobra?

Post by torinocobra »

ik heb door de jaren als flink geleuteld en ben niet bang voor een project. veel zal ik zelf doen maar zal ook veel laten doen. het hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.en hoeft ook niet met een jaar klaar te zijn.
De bedoeling is om er een versterkte 3 bak(mopar) automaat erachter te hangen (daar kan je gewoon een belhousing voor kopen voor aan een moderne mopar, dus dat moet kunnen.

de remmen moeten ook gedaan worden, dus dat zullen wel wilwoods of zo worden.
9"inch achteras heb ik al met 3.55 gearing dus dat is goed genoeg.
misschien een rolbeugel/kooi om het het chassis/auto te verstevigen..
aluminium radiateur heb ik al , 2 electrische fans erop en hopen dat hij koel genoeg blijft.

Image
ben net terug van de verkoper. aardige man met heel veel leuk en heel mooi speelgoed!!!( firebird/mustang jeep harley) blok zat nog in een houten krat. en had een hele stapel papierwerk erbij.
blok zelf is 90 cm diep...pfff (morgen maar eens meten..)blok is fantastisch mooi met die rode klepdeksels... echt wat bijzonders!
Hij heeft het blok compleet met 6 bak, maar die wil hij absoluut niet verkopen..
blok is vrij lang en toch heel breed , eerst maar eens goed meten..

bedankt voor jullie tips
walter
Post Reply