Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

Oke dit vind ik een goede tussen oplossing richting de 425. Die kleppenplaat is altijd een goede investering omdat er toch geen benzine meer in komt.
Als ik met de 300a direct op de kleppenplaat niet tevreden ben kan ik nog altijd de 425 erop zetten.
Die adapter kost iets van 50 euro zag ik.
Die ronde pakking van 300a naar adapter heb ik gevonden de G1-130 als het goed is.

Wat voor pakking zit er tussen 300a en kleppenplaat?
Of zou die bij de kleppenplaat levering zitten.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by gert »

das een standaard pakking die overal te koop is.
je bent iig de weerstand van de carb venturies kwijt, en je komt iets lager uit.
dan nog een K&N filtertje erop, daar gaat wel iets meer lucht doorheen.
mijn ervaring is dat een 425 mixer niet altijd een verbetering is, mits je 300a in goede staat is en helemaal opent.
vaak maak je mee dat een motor in eerste instantie wel goed trekt bij vol gas geven, maar na een paar zeconden wat in lijkt te houden en achterblijft.
dit kan als oorzaak hebben de slechte aanvoer van vloiebaar gas, wat door allerlei bochten moet stromen vanuit de tank
ook bij 8 mm leidingen.
een oplossing kan dan zijn het plaatsen van een extra voorraad tankje van 1 liter ofzo direct aan de inlaat van de vardamper.
en/of in combinatie van het (illegaal) weglaten van de afsluiter aldaar.
das weer een restrictie minder.
goed bezig!
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

En over de ontsteking, omdat ik maar 12graden mechanisch heb, en 25 totaal. Kan ik natuurlijk de initial zetten op 18 om zo 30 graden totaal te krijgen op 2200rpm.

18 klinkt hoog maar ik lees op veel us fora dat initieel zo hoog mag zijn als de motor het nog leuk vind (moeilijk starten is te veel vervroeging).

Is pingen altijd hoorbaar stationair?
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by gert »

pingelen hoor je meteen, vooral bij accelereren.
je kan lastig starten krijgen, zeker als je een zwakke accu hebt, en/of een twijfelachtige starter.
je zou een constructie kunne bedenken om tijdens starten te verlaten.....
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by rene74monte »

welkom hier , ik vind het mooi dat je je even netjes voorstelt , dat schijnt iedereen moeilijk te vinden tegenwoordig :-)
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

rene74monte wrote: Wed Apr 29, 2020 5:11 pm welkom hier , ik vind het mooi dat je je even netjes voorstelt , dat schijnt iedereen moeilijk te vinden tegenwoordig :-)
Danku
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

Ik heb vanavond weer wat gesleuteld aan de ontsteking en motor vacuum gemeten
Initieel van 12 naar 18
Totaal mechanisch van 25 naar 31
Vacuum gelijk gebleven op 10 continue vacuum
Kan niet zeggen dat ik nu merkbaar meer vermogen heb boven 3000rpm.


Ik heb wel iets anders opgemerkt rondom gemeten motor inlaat vacuum

Wanneer ik de ontsteking verzet(met draaiende motor) heb ik vacuum eraf. Met vacuum eraf zakt mn idle van 700-750 naar 500.

Motor vacuum bij 500rpm flucteert redelijk, bij 750rpm is dat bijna weg. De motor trekt nu bij 750 rpm ongeveer -0,5bar zonder te fluctueren daar ben ik blij om.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by cees V8 »

Carb eraf en kleppenplaat terug=lichtjaren verschil in vermogen. En dan in de positieve zin. ;)
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Nick_nl »

Dan zou ik het juist andersom doen.
LPG er uit en gewoon weer op benzine als je toch niet veel km's maakt.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Wilf »

Nick_nl wrote: Mon May 11, 2020 9:14 pm Dan zou ik het juist andersom doen.
LPG er uit en gewoon weer op benzine als je toch niet veel km's maakt.
Nou ben ik de laatste die LPG zou inbouwen maar ik merk toch langzamerhand dat E10 echt een crime is, en E5 en E0 is inmiddels lastiger te vinden dan LPG. Ik zou nog steeds niet LPG in gaan bouwen maar weinig rijden in je auto en een benzineknoeier is een recept voor problemen helaas.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

cees V8 wrote: Mon May 11, 2020 8:14 pm Carb eraf en kleppenplaat terug=lichtjaren verschil in vermogen. En dan in de positieve zin. ;)
Waarom zou dat, als je al een kleine cfm waarde hebt op je carb? De 300a gaat nog steeds niet meer lpg toevoeren. de gasresponse kan ik me voorstellen dat die beter wordt.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by gert »

toch heb je minder weerstand/beinvloeding zonder de carb venturi's
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by cees V8 »

Bartf wrote: Sun May 17, 2020 12:38 pm Waarom zou dat, als je al een kleine cfm waarde hebt op je carb? De 300a gaat nog steeds niet meer lpg toevoeren. de gasresponse kan ik me voorstellen dat die beter wordt.
Beetje late reactie van mijn kant, je kunt alles wel ter discussie stellen en dat is natuurlijk ook leuk, maar ik weet dit uit eigen ervaring. Ik kocht een nieuw 350 cu long blok in Usa met 350 hp, turnkey. Lekker op benzine ingereden en toen lpg aangesloten. Weg was de power! Dubbele 300 mixers en kanalen en luchtfilters erop gemaakt. Wat iets beter werd. Totdat ik een vent tegen het lijf liep die mij vertelde, haal die carb en 300 mixers eraf en plaats terug een 425 mixer en kleppenplaat Terug en je hebt gegarandeerd je oorspronkelijke vermogen terug en zo geschiede.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by cees V8 »

Carb en lpg werken elkaar tegen.
Bartf
Posts: 60
Joined: Sun Apr 26, 2020 7:25 pm

Re: Voorstellen en vraag vermogen op LPG

Post by Bartf »

Dank voor de reactie alsnog(y).

Ik geloof best dat de 425 veel meer power geeft. Heb alleen wat problemen als ik de th700r4 tv kabel geometry moet overzetten op zon kleppenplaat. Heb alles nu netjes afgesteld

Ga eerst de achteras overbrenging van 2.73 naar 3.55 brengen, misschien geeft mij dat voldoende acceptabele trekkracht.
Post Reply