Zag dat de draagarmrubbers van de vooras slecht worden van mijn Caprice.
Nu wil ik die gaan vervangen voor zwarte polyurethane versie, heeft iemand daar ervaring mee?
Wat zijn evt de voor en nadelen?
Draagarmrubbers Caprice
Re: Draagarmrubbers Caprice
De oude rubbers uitboren. Dan met luchtbeitel de bussen eruit zonder de arm te beschadigen. De zittingen in de arm polijsten voor een glad roestvrij oppervlak. Bij inpersen de arm ondersteunen. Dus blokjes tussen de oren en een balk tussen de 2 kanten (of een buis met uitsparingen die je eruit kunt kantelen) je hebt er een pers voor nodig
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
weet niet welk bouwjaar je hebt maar je kunt op rockauto complete draagarmen met alles er aan kopen voor een paar tientjes , heb ik voor de bus ook gedaan
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
Corp, ik denk dat ik de vraag verkeerd geformuleerd heb.
Alhoewel het wel een antwoord is waar ik wat mee kan.
Als ik ze vervang voor de polyurethane variant, rijd dit beter en gaan ze lang mee?
Of kraken/piepen ze veel meer als de rubberen variant?
Rene74monte, klopt had ik ook gezien.
Maar ik twijfel aan de kwaliteit/pasvorm, daarom wil ik de originele gebruiken omdat ik weet dat die nog prima van vorm zijn en niet verrot.
Alhoewel het wel een antwoord is waar ik wat mee kan.
Als ik ze vervang voor de polyurethane variant, rijd dit beter en gaan ze lang mee?
Of kraken/piepen ze veel meer als de rubberen variant?
Rene74monte, klopt had ik ook gezien.
Maar ik twijfel aan de kwaliteit/pasvorm, daarom wil ik de originele gebruiken omdat ik weet dat die nog prima van vorm zijn en niet verrot.
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
Polyurethane is harder als rubber.
Het voordeel is dat je er een strakkere wegligging en besturing mee krijgt, het nadeel is dat geluiden vanuit aandrijflijn en ophanging beter doorgegeven worden aan de koets.
Qua levensduur zit er weinig verschil in tussen rubber en polyurethane.
Het voordeel is dat je er een strakkere wegligging en besturing mee krijgt, het nadeel is dat geluiden vanuit aandrijflijn en ophanging beter doorgegeven worden aan de koets.
Qua levensduur zit er weinig verschil in tussen rubber en polyurethane.
Re: Draagarmrubbers Caprice
Ze gaan piepen en kraken zelfs als je ze helemaal vol baggert met siliconen vet.
Beter gewoon originele rubbers gebruiken.
Beter gewoon originele rubbers gebruiken.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
yep , ze piepen inderdaad , heb het gehad met een monte carlo , maar ja , misschien niet allemaal :-) het is wel rotwerk , vond ik tenminste wel
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
Ik heb zo op 3 autos gedaan en geen gepiep. Wel zijn ze nog als nieuw. Ik heb ze jaren geleden ook op een pt cruiser gedaan, zit nog steeds perfect.
Maar het rijd allemaal wel wat stugger.
Maar het rijd allemaal wel wat stugger.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Draagarmrubbers Caprice
Bedankt voor de meningen en ervaringen.
Dan ga ik toch voor de standaard rubbers, dan is de kans groter dat ik geen extra geluiden erbij krijg.
Kogels ook meteen meenemen.
Kan dat er hopelijk weer even tegen aan
Dan ga ik toch voor de standaard rubbers, dan is de kans groter dat ik geen extra geluiden erbij krijg.
Kogels ook meteen meenemen.
Kan dat er hopelijk weer even tegen aan