NP203 twin stick rubber hoes ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by Kootje »

Mijn NP203 wilde de laatste tijd steeds moeilijker terug in HI als ik hem per ongeluk in LO had gezet, na weer een (duur ;) ) ritje in LO heb ik besloten de boel serieus aan te pakken. Even zoeken leverde al gauw op dat ik niet de enige ben, op youtube staan een aantal filmpjes over de "goddamn shifters" die ze toen op de bak hebben gezet, in theorie zou 1 hendel goed moeten werken, bij mij in de praktijk niet.

Dus na een flink aantal uurtjes hobbien had het volgende gemaakt :

Image

Na weer wat afstelwerk in dergelijke ziet het er van binnen nu zo uit :


Image

Image

Nu moet ik nog een paar mooie knoppen zoeken/maken dat lukt wel maar het afdichtingsrubber kan ik dus niet vinden.

ik heb :
Image

Maar ik wil natuurlijk zoiets :

Image

Heb al zitten zoeken op rockauto maar daar zie ik hem niet, ebay en amazon is ie wel maar die toeleveranciers verzenden weer niet naar NL.
Nu moet het toch niet zo moeilijk zijn, er zijn toch ook genoeg Toyota`s en dergelijk met twin sticks maar ik kan niets vinden in nederland.
Alleen die van een oude legerjeep maar die is te plat denk ik. zo`n oude willy`s of zo.

Misschien iemand met off road ervaring of zo die een adresje weet ?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by boyanka »

Jeep parts?
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by muddy bandit »

Mijn ervaring met die dubbele rubber hoes is ronduit slecht, deze geeft te weinig bewegingsruimte als het scharnierpunt onder de vloer ligt. (het rubber van de hoes trekt de pook weer terug)
Neem gewoon een (kunst)lederen exemplaar, deze kun je zelf eventueel maken maar in de Nissan Pickup (D22) zitten ook mooie ruime exemplaren die je simpel passend kan maken.

Image
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by Kootje »

Hey kijk aan, Jeepparts ? en daar was ik niet op gekomen dus. Maar daar is ie inderdaad te koop. Precies die ik bedoel. Tenminste, niet die voor die Bronco van dat plaatje maar voor zo`n 40 jaar oude Jeep. Alleen na de post van Muddy Bandit twijfel ik wel een beetje.
Scharnierpunt ligt inderdaad onder de vloer, en best wel een stukje ook vanwege de body lift kit. (was wel makkelijk werken overigens)
Van de andere kant heb ik de uitslag beperkt gehouden door na het scharnierpunt voldoende lengte op de arm te houden.

Denk toch dat ik eerst dat rubber ga proberen, evt vanaf de onderkant monteren, dan kom je toch weer wat dichter bij het scharnierpunt.
Rubber vind ik mooier staan maar als het echt niet werkt koop ik alsnog een stuk leer om wat in elkaar te frutselen.

Thanks zover !
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by rene74monte »

is dat mechanisme wel stevig genoeg ? vind het er een beetje slap uitzien allemaal
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by Kootje »

Mwoah, het is allemaal 4 mm dikke strip en plaat, de pookjes zijn van 2mm rvs en het voelt allemaal prima aan. Het is geen off road bak dus als ik het 4x per jaar gebruik is het veel. We gaan het zien, en anders maak ik een nieuwe, weet nu hoe het moet.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by muddy bandit »

Kootje wrote: Sat Dec 14, 2019 6:13 pm Hey kijk aan, Jeepparts ? en daar was ik niet op gekomen dus. Maar daar is ie inderdaad te koop. Precies die ik bedoel. Tenminste, niet die voor die Bronco van dat plaatje maar voor zo`n 40 jaar oude Jeep. Alleen na de post van Muddy Bandit twijfel ik wel een beetje.
Scharnierpunt ligt inderdaad onder de vloer, en best wel een stukje ook vanwege de body lift kit. (was wel makkelijk werken overigens)
Van de andere kant heb ik de uitslag beperkt gehouden door na het scharnierpunt voldoende lengte op de arm te houden.

Denk toch dat ik eerst dat rubber ga proberen, evt vanaf de onderkant monteren, dan kom je toch weer wat dichter bij het scharnierpunt.
Rubber vind ik mooier staan maar als het echt niet werkt koop ik alsnog een stuk leer om wat in elkaar te frutselen.

Thanks zover !
Als de slag van het rubber te kort blijkt dan kun je het rubber er ook nog op de kop in doen, deed ik vroeger ook wel na een bodylift. ;)
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by rene74monte »

Kootje wrote: Sat Dec 14, 2019 9:40 pm Mwoah, het is allemaal 4 mm dikke strip en plaat, de pookjes zijn van 2mm rvs en het voelt allemaal prima aan. Het is geen off road bak dus als ik het 4x per jaar gebruik is het veel. We gaan het zien, en anders maak ik een nieuwe, weet nu hoe het moet.
:thumbs:
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by Kootje »

Zo, ik moest even op m`n rubber wachten, levering duurde wat langer ivm de feestdagen maar gister is ie dan eindelijk bezorgd.
Zoals verwacht is het geen 100% fit maar nu ik het HI lo enz aanduidingsplaatje zwart heb gespoten ben ik best tevreden over het eindresultaat.

Op de foto`s staan de pookjes zoals ze bijna altijd zullen staan, HI gearing en geen lock.

Bedankt weer voor het meedenken ! :thumbs:

Image

Image
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: NP203 twin stick rubber hoes ?

Post by rene74monte »

kijk , dat ziet er strak uit , netjes man
Post Reply