SBC 355
SBC 355
Weer eens een nieuw project voor deze zomervakantie.
De oude 283 heeft nooit lekker gelopen, dus deze is nu vertrokken en wordt vervangen door een 355.
Zelfs mijn geduld heeft grenzen
Het is een 1989 350 TBI flat tappet blok geworden 2 bout. Prima voor straat gebruik, alleen moet er nu een elektrische pomp op.
Een bekend aanzicht, nu ik dit al eens vaker gedaan heb gaat het steeds makkelijker
Op de achtergrond kun je de nu niet meer 12 cilinder fiesta zien staan. Het paste allemaal maar net.
Het blok is al behoorlijk ver voor geassembleerd mijn kant op gekomen, een stuk makkelijker voor mij.
Eigenlijk is alleen het blok en de lagerkappen oud. De rest is nieuw, alles van Eagle en KB hyper zuigers met coating.
Een mooi kleurtje er op zodat het weer netjes uit ziet.
Het idee van deze build is de oude Trickflow koppen weer te kunnen hergebruiken. Daarom is het ook een 355 geworden en geen 383.
De oude motor heeft een road draft tube, de huidige niet meer en toch wil ik de gesloten klepdeksels gebruiken.
Daarom moet er een PCV op komen, maar dat is toch lastiger als gedacht. Met alles er op blijft er niet veel ruimte over. Dus dat wordt later nog eens opgepakt.
Daarom zit er nu ook deze gepatineerde vintage klepdeksel op.
Het plaatsen ging eigenlijk prima, de front mounts passen gewoon en het blok zat er vrij snel weer in, nu nog de kleine dingen aansluiten.
Weer een hoop gedaan gekregen en met een beetje geluk kan ik nu eindelijk eens goed rijden.
De oude 283 heeft nooit lekker gelopen, dus deze is nu vertrokken en wordt vervangen door een 355.
Zelfs mijn geduld heeft grenzen
Het is een 1989 350 TBI flat tappet blok geworden 2 bout. Prima voor straat gebruik, alleen moet er nu een elektrische pomp op.
Een bekend aanzicht, nu ik dit al eens vaker gedaan heb gaat het steeds makkelijker
Op de achtergrond kun je de nu niet meer 12 cilinder fiesta zien staan. Het paste allemaal maar net.
Het blok is al behoorlijk ver voor geassembleerd mijn kant op gekomen, een stuk makkelijker voor mij.
Eigenlijk is alleen het blok en de lagerkappen oud. De rest is nieuw, alles van Eagle en KB hyper zuigers met coating.
Een mooi kleurtje er op zodat het weer netjes uit ziet.
Het idee van deze build is de oude Trickflow koppen weer te kunnen hergebruiken. Daarom is het ook een 355 geworden en geen 383.
De oude motor heeft een road draft tube, de huidige niet meer en toch wil ik de gesloten klepdeksels gebruiken.
Daarom moet er een PCV op komen, maar dat is toch lastiger als gedacht. Met alles er op blijft er niet veel ruimte over. Dus dat wordt later nog eens opgepakt.
Daarom zit er nu ook deze gepatineerde vintage klepdeksel op.
Het plaatsen ging eigenlijk prima, de front mounts passen gewoon en het blok zat er vrij snel weer in, nu nog de kleine dingen aansluiten.
Weer een hoop gedaan gekregen en met een beetje geluk kan ik nu eindelijk eens goed rijden.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: SBC 355
Looking good !! Weet je al welke benzinepomp je gaat gebruiken? Als je een retour leiding monteert, heb je iets meer marge qua druk.
Injectiepomp kun je vergeten; too muchh pressure.
Injectiepomp kun je vergeten; too muchh pressure.
Re: SBC 355
Dit is een Holley mighty Mite geworden. Zou goed moeten zijn tot meer als dit blok nodig heeft.
En deze pompjes zijn vrij klein.
En deze pompjes zijn vrij klein.
Re: SBC 355
Een injectiepomp geeft volume geen druk. De druk is het resultaat van het volume door een restrictie (de regelaar). Een hogere druk gerate pomp verplaatst gewoon meer volume tdoor een restrictie voor er stall is in de flow. Met een deugdelijke retpur regelaar kun je gewoon terugregelen.
Re: SBC 355
De werkzaamheden van vandaag
De neus zit er weer op.
Op de foto's gaat het toch altijd sneller als in het echt.
De neus zit er weer op.
Op de foto's gaat het toch altijd sneller als in het echt.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: SBC 355
Weet je zeker dat die takelhaak sterk genoeg is?
Lekker bezig geweest. Netjes.
Lekker bezig geweest. Netjes.
Re: SBC 355
Het ging juist goed, dat chevy spul is best stevig gemaakt
Volgens mij is deze taken minimaal period correct of ouder.
Volgens mij is deze taken minimaal period correct of ouder.
Re: SBC 355
Die hebben we ook al gebruikt op verschillende auto en blokken werken super en makkelijk te monteren ivm de compacte matenNick_nl wrote: ↑Sun Aug 18, 2019 11:37 am Dit is een Holley mighty Mite geworden. Zou goed moeten zijn tot meer als dit blok nodig heeft.
En deze pompjes zijn vrij klein.
Re: SBC 355
Goed om te horen.
Morgen even kijken hoe makkelijk deze in de leiding te zetten is.
Heb je de pomp ook schuin geplaatst ?
En maakt deze veel geluid?
Morgen even kijken hoe makkelijk deze in de leiding te zetten is.
Heb je de pomp ook schuin geplaatst ?
En maakt deze veel geluid?
Re: SBC 355
Pompjes maken altijd geluid maar met rubber mounts is het muisstil te isoleren. Op m’n ‘49 Buick en ‘49 Hudson heb ik ook electrische pompjes en beiden zaten eerst direct op een chassisbalk. Naar geluid. Beiden geïsoleerd met rubber mounts en ik hoor niet eens meer dat ze lopen.
Re: SBC 355
zoals wilf al zij rubber ertussen en je hoort niets
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: SBC 355
mooie kleur heeft die wagen
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: SBC 355
Heb je het blok zonder primer gespoten?
Re: SBC 355
@ Rene74monte Bedankt, dit is Dusk Pearl, was een fabriekskleur in 1957 en ook de originele kleur.
@mercury1970 Ja, het blok is zonder primer gespoten met VHT engine enamel. Dit bleef de vorige keer ook prima zitten.
@ Wilf, heb je misschien een foto van de installatie? Goede voorbeelden zijn altijd handig
@mercury1970 Ja, het blok is zonder primer gespoten met VHT engine enamel. Dit bleef de vorige keer ook prima zitten.
@ Wilf, heb je misschien een foto van de installatie? Goede voorbeelden zijn altijd handig
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: SBC 355
Thanks, er wordt door VHT namelijk een primer aangeboden die ze (natuurlijk) adviseren om te gebruiken.