Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
gert
Posts: 3169
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by gert » Sat Aug 17, 2019 6:43 pm

voor een grote motor moet je wel liever 850 cfm nemen, anders stikt ie.
succes

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Sun Aug 18, 2019 8:55 am

Gister zag ik na wat surfen op internet deze Riviera uit 71 te koop staan. Onder de motorkap zie je onder het luchtfilter de drooggas slang vandaan komen, dus mijn vraag of het met de hoogte past is bij deze beantwoord.

Ik heb de verkoper een mail gestuurd wat voor kleppenplaat er onder zit om zo dezelfde setup te kunnen maken. Standaard luchtfilter zit er gewoon op.
Image

rene74monte
Posts: 4049
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by rene74monte » Sun Aug 18, 2019 12:24 pm

gemeeld ? :D met bakmeel ? :lol: :lol:

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Sun Aug 18, 2019 12:28 pm

Ik schreef "een mail gestuurd" 😂 maar ik zag inderdaad in een reactie dat iemand dat zo geschreven had. Maar ik begreep wat er werd bedoeld, dat is het belangrijkste😜

rene74monte
Posts: 4049
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by rene74monte » Sun Aug 18, 2019 4:44 pm

dat is zo , vind het altijd wel grappig :-)

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Sun Aug 18, 2019 7:42 pm

Rene jij hebt toch benzinemeter op lpg werken?
Was dat een beetje te doen?

rene74monte
Posts: 4049
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by rene74monte » Sun Aug 18, 2019 11:00 pm

ja , als de tankmeter en de meter in het dashboard de zelfde weerstand hebben dan wil dat , dat zou je even uit moeten zoeken , bij mij was de meter in de tank 90 ohm geloof ik , en heb dus een meter van 90 ohm op de gastank gezet en het draadje aan gesloten , dat is alleen massa draadje , heb ook wel eens een auto gehad waar ik een 3 standen schakelaar had gemonteerd zodat ik kon schakelen tussen de gas en benzinetank zodat ze beide op de originele dashmeter af te lezen waren

muddy bandit
Posts: 525
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by muddy bandit » Mon Aug 19, 2019 2:25 am

Ik heb het ook op deze wijze gedaan, werkt goed:
https://www.wee200.nl/w200_tips/fuel_me ... _meter.htm

Het is even meten en proberen, je moet de weerstandwaarden van de benzinemeter op de livello tankmeter overbrengen.
Wel even rekening houden dat de 80% vulling van de gastank volledig vol op de benzinemeter moet geven, en de laatste 10 of 20% vulling van de gastank de reserve/empty van de benzinemeter aan moet geven. (anders sta je ongeveer gelijk stil als de benzinemeter op E gaat)

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Mon Aug 19, 2019 8:48 am

Duidelijke uitleg heren, bedankt daarvoor. Ik zal dat eens gaan uitzoeken als ik het benzine systeem heb uitgebouwd.

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Mon Aug 19, 2019 8:50 am

Nu weer even terug on-topic. De eigenaar van de Riviera die ik had gevonden heeft het 10 jaar geleden laten ombouwen dus die heeft geen idee meer wat erin is gezet. Helaas. Daar word ik dus niet veel wijzer van.

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Tue Aug 20, 2019 9:09 am

Inmiddels een 425 impco mixer gevonden.
Nu heb ik nog keuze uit 2 kleppenplaten.

De 1e is een Holley 650 cfm met vacuüm aansluitingen.

De rode Is een 750 cfm zonder vacuüm aansluitingen.

Welke is de beste keuze op mijn auto en zijn er nog voor en nadelen aan???🤔🙄
Image

Image

rene74monte
Posts: 4049
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by rene74monte » Tue Aug 20, 2019 9:49 am

kijk even waar de vacuum vervroeging van je verdeler op zit , ik denk dat je die met de aansluiting moet hebben

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: LPG Impco mogelijkheden.

Post by Riviera Roy » Tue Aug 20, 2019 12:04 pm

rene74monte wrote:
Tue Aug 20, 2019 9:49 am
kijk even waar de vacuum vervroeging van je verdeler op zit , ik denk dat je die met de aansluiting moet hebben
Vervroeging kan je denk ik rechtstreeks op de mixer aansluiten maar dat weet ik niet zeker. Ik kijk wel ff op me carb wat er allemaal aangesloten zit en wat niet.
Morgenavond ga ik kijken bij de onderdelen.

rene74monte
Posts: 4049
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by rene74monte » Tue Aug 20, 2019 11:02 pm

zou kunnen ja , vervroeging heeft volgens mij altijd ported vacuum ,

Riviera Roy
Posts: 131
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Benzine uitbouw en naar "volgas sysyeem"

Post by Riviera Roy » Thu Aug 22, 2019 9:35 am

Gister nieuwe 425 mixer en quadrajet adapterplaat gekocht en gepast met orginele luchtfilter. Met een spacerring van 1 inch past het nog onder de motorkap.
Heel mooi dus.

Jammer dat op de terugweg de Buick ineens afsloeg op de snelweg en ik stil stond. Geen elektra meer bij een belangrijke plusdraad. Zekering eruit.
Nieuwe erin gedaan en gelijk weer eruit.
Draad ertussen en die werd roodgloeiend.
Kortsluiting dus....

Gelukkig een omleiding met constante plus kunnen maken zodat ik nog wel naar huis kon rijden.
En ook geluk dat betreffende + gezekerd was anders was de auto nu uitgebrand🙈
Eerst dat maar eens uitzoeken en oplossen. Ik gok een schurende draad bij doorvoer schutbord oid

Naar huis kunnen rijden zonder richtingaanwijzers, maar dat vond ik op dat moment minder belangrijk

Post Reply