carburateur wartel

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

carburateur wartel

Post by corvair »

hallo,

weet iemand een adres waar ze nog wartels verkopen om een stalen benzineleiding aan de carburateur te schroeven ?

ik was bezig met het losdraaien van de wartel, maar helaas zat deze erg vast met als gevolg, de leiding geknikt :boos:


het gaat om een rochester carburateur diameter wartel 16 mm binnenmaat
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: carburateur wartel

Post by rene74monte »

je wartel is toch nog heel?
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: carburateur wartel

Post by corvair »

ja klopt, niet goed omschreven, ik ben op zoek naar een koperen brfandstofleiding buitenmaat 6 mm en binnenmaat 5 mm.
Schijnt nogal een probleem te zijn. 6 mm buitenmaat is geen probleem, maar dan wordt het een remleiding en de binnenmaat is te klein. (kan niet genoeg brandstof door en krijg ik problemen met de druk van de pomp (denk ik )
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: carburateur wartel

Post by Corp »

Zal wel 1/4 buis zijn of 3/16. Iig groot genoeg
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: carburateur wartel

Post by rene74monte »

en ik denk ook geen koper ,
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: carburateur wartel

Post by corvair »

dat klopt, er zit ook geen koperen leiding in, maar tegenwoordig zijn blijkbaar alle benzineleidingen van koper. tenminste in deze maat.
Ik heb al gekeken voor een 6 mm leiding, dat is geen probleem maar de binnenmaat is te klein (zijn bedoeld voor remleidingen) en niet voor benzine.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: carburateur wartel

Post by rene74monte »

precies , meestal zijn benzineleidingen van staal en juist niet van koper , ik heb denk ik nog wel een stukje liggen en misschien we met wartel , alleen ga ik maandag weg en kom pas over 3 weken terug
corvair
Posts: 81
Joined: Mon Aug 31, 2015 8:29 pm

Re: carburateur wartel

Post by corvair »

vandaag de brandstofleidingen kunnen vervangen. (was nog een heel gedoe om er een tuitje aan te drukken.)
Meeste garages maken ze alleen voor remleidingen, en die schijnen toch iets dunner te zijn.

Daarna nog zorgen dat de aansluitingen lekvrij zijn. normaal gesproken is het lekvrij ondanks dat er geen pakking tussen zit. uiteraard was er toch een aansluiting die niet geheel lekvrij was :x opgelost door gastape om het schroefdraad te wikkelen. nu maar afwachten hoelang die het volhoudt :?

Ik kan i.i.g voorlopig weer rijden :D
Post Reply