Technocarb lpg setup?? voor 454 chevy

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Technocarb lpg setup?? voor 454 chevy

Post by paulv »

Ik ben aardig op weg met mijn1971 GTO (zie projecten)

ik heb vorig jaar een Technocarb lpg mixer met omvl verdamper gekocht.(gebruikt)
Maar nu zit ik te kijken naar de ideale setup. ik ben al bij 2 gasboeren geweest en die kunnen mij geen goed antwoord geven..

ik heb een 454 9.5-1 compressie ongeveer 400 echte pk's en een kleine performer nokas. 3.55-1 gearing en th700 r4 automaat(max 5000 rpm)
auto wordt een snelle cruiser..
aangezien ik nog met de auto naar de RDW moet voor keuring(duitse auto) wil ik dan gelijk de lpg gekeurd hebben.

Het plan voor de Schouwing RDW incl eerste APK: van de tank 8mm leiding naar voren. 1x impco verdamper/filter en 300a armpje op oude carburateur. ( technocarb zit geen keurmerk op) ( ik heb ook geen benzine systeem meer)
na de keuring dubbele impco verdamper plaatsen met dubbele filter en Technocarb plaatsen. de technocarb heeft een dubbele aansluiting.

Is een enkele 8mm leiding voldoende voor deze setup. let op het is een snelle cruiser, geen raceauto!!
of is een OMVL verdamper beter? enkele impco mixer? dubbele leiding leggen?

Wat is wijsheid??

Groet Paul
Milsbeek(bij Nijmegen)
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Technocarb lpg setup?? voor 454 chevy

Post by MotiV8 »

Ik denk dat je het gewoon redt met 1 x 8mm leiding en 1 Impco verdamper.
In mijn beleving zou ik zeker een wideband AFR meter monteren zodat je weet wat er brandstof techniesch gebeurd. Mocht je een tekort aan brandstof hebben dan zal je dat zien op de meter en dan kun je altijd nog aanpassen indien nodig.

Overrigens is de afsluiter op de tank niet veel groter dus een dubbele 8mm leiding maakt weinig verschil, de afsluiter is dan de restrictie.