Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 3964
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by rene74monte » Wed Jun 05, 2019 4:29 pm

zoals al is gezegd , zet je eerste zuiger op tdc en kijk of de balancer op 0 staat

FritsVrolijk
Posts: 1546
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk » Wed Jun 05, 2019 7:40 pm

Ja en hoeveel graden stationair dan 16 graden of 4 graden zoals iemand opperde


En heb ook iets gelezen dat je door de temp te meten kunt zien of alles oke is

User avatar
Bromgabber
Posts: 2885
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by Bromgabber » Wed Jun 05, 2019 10:37 pm

Zou hem rond de 6btdc zetten met vacuum los stationair.

Je kan temperatuur meten aan de uitlaat per cilinder bijvoorbeeld.
Als je 1 cilinder heb die niet lekker mee doet zou die kouder kunnen zijn bijvoorbeeld.

FritsVrolijk
Posts: 1546
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk » Wed Jun 05, 2019 10:57 pm

Dank je Bromgabber

We gaan hem op 6 btdc zetten dan staat hij nu wel erg of 16 btdc scheelt nog al wat




Ga eerst de compressie test doen en daarna weer met de ontsteking verder


Laat nog weten hoe het afloopt :thumbs:

User avatar
Jeroen_Sp
Posts: 2422
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: hei en bezine vraagje

Post by Jeroen_Sp » Thu Jun 06, 2019 12:09 pm

- geen vacuum lek?
- ported of manifold vervroeging
- pick up gap juist?
- weerstand bougiekabels juist?
- Mengsel juist?

FritsVrolijk
Posts: 1546
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: hei en bezine vraagje

Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 12:41 pm

Das ff een lijst haha Ga proberen het allemaal uit te zoeken bedankt voor de tips :thumbs:

FritsVrolijk
Posts: 1546
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: compressie huilen of lachen

Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 7:41 pm

    FritsVrolijk wrote:
    Sun Jun 02, 2019 7:51 pm
    Hoi hoi vraagje

    Ben al een tijdje bezig me 454 big block netjes te laten lopen

    Wat heb ik gedaan me Edelbrock gereviseerd nieuwe bougie kabels 8 mm nieuwe bougies en me ontsteking op 12 graden gezet en op 16 etc etc

    De vraag hoe controleer ik mijn Hei ontsteking op defecten ik heb wel zoeen lampje die je tussen je bougie steekt ?????


    Wat is een goed Hei ontsteking voor mijn 454 mocht ik deze toch willen vernieuwen


    Las ook ergens dat met de nieuwe brandstoffen je ontsteking anders moet staan hoe zou deze moeten staan dan


    Geef toe dat er ron 95 in de tank zat die is nu leeg ga ik wat verschil merken met Shell V Power

    Snap dat een Big Block niet het zelfde loopt als een Opel motortje maar het moet beter kunnen volgens mij


    Lees u antwoord graag en weer mijn eeuwige dank :)



    Heb me compressie gemeten het volgende kwam naar voren


    cil 1 155
    cil 2 151
    cil3 150
    cil4 150
    cil5150
    cil6 151
    cil7150
    cil8151


    Zach wel dat mijn bougies meer dan pikzwart zijn


    Hoor graag van een profi wat hij of zij er van denkt :thumbs:

    Corp
    Posts: 4984
    Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by Corp » Thu Jun 06, 2019 7:52 pm

    Volgas beetje olie erin of droog zonder gas?

    FritsVrolijk
    Posts: 1546
    Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 7:55 pm

    met warme motor en gas ingetrapt geen olie

    Corp
    Posts: 4984
    Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by Corp » Thu Jun 06, 2019 8:51 pm

    Ok. Beetje laag dan maar wel gelijk. Slijtage. Veel carterdruk?

    FritsVrolijk
    Posts: 1546
    Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 8:59 pm

    Beetje laag das weer minder dacht eigenlijk dat het meer dan oké was illusie armer haha

    En carterdruk als je bedoelt of er veel rook of lucht uit me kleppen deksel komt ook dat niet echt

    Of begrijp ik je verkeerd

    Corp
    Posts: 4984
    Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by Corp » Thu Jun 06, 2019 9:24 pm

    Nee idd rook uit deksel. T is niet vreselijk laag en zinddr statische compressie en nokkenas specs te weten is t lastig oordelen over de conditie. Dat t gelijk is is een gunstig teken. Is het een standaard motor? Korte nokkenas geeft meer cranking pressure. Performance spul met latere kleptijden en overlap geven lagere waarden. Onder de 140 kan wel zorgwekkend zijn. Rijden met t ding en niet truttig. Blijven bougies ook schoner

    FritsVrolijk
    Posts: 1546
    Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 9:37 pm

    Oke dan ja weet verder ook niks van dit blok

    Maar blijft toch raar dat hij zo naatje stationair blijft lopen en de bougies zo zwart zijn .


    Maar je hebt gelijk ding gaan afbouwen en rijden met de geit


    Misschien dat ik nog een nieuwe rotor en kap koop dat is nu ook china meuk weet je alles van tevoren tja


    Heb op YouTube ook gekeken en daar zitten de meeste zelfs onder de 150 eerlijk valt het mij echt mee maakte me zorgen


    Wat ik ook raar vindt dat is als ik een bougiekabel lostrek ook niet echt merk dat de motor anders gaat lopen


    Maar dat komt denk ik door dat het 8 cilinders zijn die toch wel door denderen ????


    Bedankt voor het mee denken Corp waardeer dat echt :thumbs:

    rene74monte
    Posts: 3964
    Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by rene74monte » Thu Jun 06, 2019 10:20 pm

    weet het niet meer , loopt hij op gas of op benzine , zwarte bougies zijn vaak een te rijk mengsel , is je carburateur nog wel goed ?

    FritsVrolijk
    Posts: 1546
    Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

    Re: compressie huilen of lachen

    Post by FritsVrolijk » Thu Jun 06, 2019 10:26 pm

    Hij loopt op v power haha

    En dat zwarte bougies te rijk is wist ik ook rene

    Dan de vraag is me carb oké tja ik zou het niet weten ding zat er op heb de pakkingen vernieuwd de vlotters afgesteld en wat meer kun je ermee als leek

    Dat is ook het probleem het kan zoveel zijn carb kleppen onsteking valse lucht ga zo maar door en zoek het maar uit

    Bestel nog een rotor en verdeelkap en dan is het ff klaar je blijft bezig


    Ga hem afbouwen en dan toeren met de handel

    Gelukkig viel de compressie test mee had ik niet verwacht

    Post Reply