Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Elroy »

boyanka wrote: Mon May 13, 2019 6:41 am Je zegt dat het tussen de 15 en 60 kmh zit, dan ligt het niet aan de nokkenas denk ik. Lijkt op wat anders.
Nog even getest maar eigenlijk bjj weg rijden al.
Je merkt het bonken, trillen het meest onder de 80 - 90 kmh. Op de snelweg zal het er wel zijn maar valt denk ik niet op.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Elroy »

rene74monte wrote: Mon May 13, 2019 6:58 am trek als hij loopt eens een voor een de bougie kabels er af en kijk of er dan iets veranderd in het lopen van de motor , als bij een van de bougier er niets veranderd dan doet die cilinder niets , deze test kan iedereen doen , wel even een handschoen aan doen
Hebben zie in de garage gedaan, nav een paar testjes zijn zij er zo goed als zeker van dat 1 van de cylinders niet loopt zoals het zou moeten. Ze dachten dat de bougies en bougieskabels vernieuwen veel kon schelen maar dat bleek niet zo te zijn.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Corp »

Hou eens een euro biljet bij de uitlaat. Als het briefje tegen de pijp gezogen wordt heb je een probleem.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by rene74monte »

Corp wrote: Mon May 13, 2019 2:24 pm Hou eens een euro biljet bij de uitlaat. Als het briefje tegen de pijp gezogen wordt heb je een probleem.
een euro muntje bestaat wel maar die blijft niet hangen :-) :-)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by rene74monte »

ik vind het een beetje een vreemd verhaal allemaal , zou eigenlijk niet weten hoe een versleten nokkenas er voor zou zorgen dat 1 cilinder niet mee doet , maar kan wel begrijpen dat je er een beetje hopeloos van wordt
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Corp »

Ik zal t ff uitleggen want mijn tip stuit op nogal enige hilariteit voortschrijdend uit onbegrip. Een euro biljet is een verzamelnaam voor ieder type biljet welke valuta dan ook welke van de euro muntsoort is. Doorgaans het meest gangbare biljet ter hand hier in den lande. T mag ook met een ander biljet hoor of een dun papiertje. De patser gebruikt natuurlijk 500 biljetten. Een wietboer 1 van zijn 20jes uit zo'n witte plastic afhaalchineeszak.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by boyanka »

Is toch geen motorsteun rubber die gescheurd is?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by rene74monte »

Corp wrote: Mon May 13, 2019 5:12 pm Ik zal t ff uitleggen want mijn tip stuit op nogal enige hilariteit voortschrijdend uit onbegrip. Een euro biljet is een verzamelnaam voor ieder type biljet welke valuta dan ook welke van de euro muntsoort is. Doorgaans het meest gangbare biljet ter hand hier in den lande. T mag ook met een ander biljet hoor of een dun papiertje. De patser gebruikt natuurlijk 500 biljetten. Een wietboer 1 van zijn 20jes uit zo'n witte plastic afhaalchineeszak.
:D :D :D :D :lol: :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by rene74monte »

boyanka wrote: Mon May 13, 2019 5:29 pm Is toch geen motorsteun rubber die gescheurd is?
dat zou ook maar zo kunnen , of de baksteun , dan gaat hij ook heel raar doen
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by gert »

nokkenas vervangen is best een flinke klus, er moet nogal wat gesloopt worden, radiator enzo, wie weet wat je tegenkomt.
ik zou eerst de lifthoogte laten controleren, dan weet je al veel meer.
bel willem usa cars maar even, das vlakbij, en niet duur
succes
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Nick_nl »

Als maar één cilinder niet mee doet zou het idd een platte nok van de nokkenas kunnen zijn. Maar ook een lekke koppakking.
Je schrijft dat de bougies vervangen zijn.
Dit is eigenlijk best jammer, want hier kun je ook wel iets aan zien. De kleur, smurrie, dingen verbogen etc.
Of bv als de bougies allemaal zwart zijn op eentje na.
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Elroy »

rene74monte wrote: Mon May 13, 2019 4:52 pm ik vind het een beetje een vreemd verhaal allemaal , zou eigenlijk niet weten hoe een versleten nokkenas er voor zou zorgen dat 1 cilinder niet mee doet , maar kan wel begrijpen dat je er een beetje hopeloos van wordt
Klein beetje, het is alleen jammer dat er niemand in de buurt is die kan helpen en te vertrouwen is.
Heb inmiddels niet de beste ervaringen met allround garages.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Corp »

Tuimelaars los. Meetklok op dr stoterstang en weten
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Elroy »

Corp wrote: Mon May 13, 2019 5:12 pm Ik zal t ff uitleggen want mijn tip stuit op nogal enige hilariteit voortschrijdend uit onbegrip. Een euro biljet is een verzamelnaam voor ieder type biljet welke valuta dan ook welke van de euro muntsoort is. Doorgaans het meest gangbare biljet ter hand hier in den lande. T mag ook met een ander biljet hoor of een dun papiertje. De patser gebruikt natuurlijk 500 biljetten. Een wietboer 1 van zijn 20jes uit zo'n witte plastic afhaalchineeszak.
Ga het morgen proberen. Zag alleen mijn professie er niet bij staan maar schat zo in dat ik onder de 5 euro biljet ga uitkomen.
Thanks!
Elroy
Posts: 103
Joined: Thu Nov 02, 2017 8:05 pm

Re: Gezocht: Iemand die mijn nokkenas kan herstellen ( vervangen)

Post by Elroy »

gert wrote: Mon May 13, 2019 8:24 pm nokkenas vervangen is best een flinke klus, er moet nogal wat gesloopt worden, radiator enzo, wie weet wat je tegenkomt.
ik zou eerst de lifthoogte laten controleren, dan weet je al veel meer.
bel willem usa cars maar even, das vlakbij, en niet duur
succes
Hoi Gert, ja ik ken Willem, mooie vent. Ik denk niet dat het gaat lukken om een handige klusser bij mij in het dorp te vinden dus ga ik naar hem. Ga daar zeker wel goed betalen hoor. Maar goed, vakkennis mag wat kosten.
Post Reply