Kloppen in motor

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kloppen in motor

Post by boyanka »

Hangt er vanaf in welke condities je rijdt, in de tropen of woestijn waar niet hard genoeg gereden wordt dan gebruikt men vaak een zuigende fan om de warmte af te kunnen voeren icm een grotere radiator
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Kloppen in motor

Post by Nick_nl »

Kun je niet de motorkap scharnieren verhogen met een paar vulstukken. Dan krijg je bij de ruit een opening waar de warme lucht uit kan. Al die extra stroom moet opgewekt worden.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Kloppen in motor

Post by mercury1970 »

Roadkillstyle; rij een stuk zonder motorkap, is het dan weg, weet je genoeg.......
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kloppen in motor

Post by boyanka »

Het is toch niet in de convertor waar het geluid vandaan komt?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kloppen in motor

Post by rene74monte »

het gaat niet om het rijden maar om het stilstaan toch?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kloppen in motor

Post by boyanka »

Kan ook nog de oliepomp van de bak zijn
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kloppen in motor

Post by Wilf »

Nick_nl wrote: Thu May 09, 2019 1:35 pm Kun je niet de motorkap scharnieren verhogen met een paar vulstukken. Dan krijg je bij de ruit een opening waar de warme lucht uit kan. Al die extra stroom moet opgewekt worden.
Motorkap gaat zijwaarts open 😉
mercury1970 wrote: Thu May 09, 2019 5:58 pm Roadkillstyle; rij een stuk zonder motorkap, is het dan weg, weet je genoeg.......
Troe, is een optie… :D
boyanka wrote: Thu May 09, 2019 6:25 pm Het is toch niet in de convertor waar het geluid vandaan komt?
Geen idee, de bak wordt ook tyfusheet, gaspedaal is soms niet eens meer aan te raken zo heet.
rene74monte wrote: Thu May 09, 2019 9:57 pm het gaat niet om het rijden maar om het stilstaan toch?
Nee het gaat om het rijden als alles heet is gewéést en er dan gereden wordt. De nieuwe radiateur doet t prima, de nieuwe waterpomp ook, blok heeft ook uren gespoeld tot er geen brokjes en roest meer uit kwamen.

Het blok is na stilstand direct weer op de temperatuur van de thermostaat (zit 14 liter in het systeem) en krijg je ook niet meer van de wijs (ook niet in files) maar de motorruimte is wél heel warm (dus ook de lucht dat het filter in gaat), vandaar dat ik ook zelf dacht aan detonatie.
boyanka wrote: Thu May 09, 2019 10:03 pm Kan ook nog de oliepomp van de bak zijn
Ook iets om te checken. De Dynaflow is een vreemde bak (eerste versie), en deze heeft ook wel wat last van dat hij in de D en R niet lekker oppakt bij lage toeren, zeker niet koud. Beetje chatter, vooral de R.

Komt allemaal op m’n to do-lijst, heb er ook een nieuw project bij dus ik heb de tijd om het uit te zoeken.
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: Kloppen in motor

Post by hanver »

Had ook beetje last van Vapor Lock soms, opgelost door Phenolic spacer (zoals hierboven vermeld) en hitte bescherming te doen rond de aanvoer brandstofslang waar hij het dichts bij de motor en uitlaat loopt.
Nu nooit geen last meer van.
I.v.m. de kloppen heb ik niet echt een idee, maar kan dit ook niet doordat hij te arm loopt door de kokende benzine?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Kloppen in motor

Post by rene74monte »

wilf , als alles zo heet wordt dat je je gaspedaal niet meer aan kunt raken dan is er toch echt iets niet in orde
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Kloppen in motor

Post by Wilf »

De uitlaat loopt er ook strak langs, en de Dynaflow ook, die heeft geen versnellingen dus het enige wat die doet is hitte genereren tot je op kruissnelheid bent.
Post Reply