Benzine leiding

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Benzine leiding

Post by Robin_Chevelle »

rene74monte wrote: Tue Apr 02, 2019 8:30 pm koper hard uit na verloop van jaren?? komt dat door de benzine dan? anders zouden ze het neem ik aan ook niet gebruiken voor een lpg installatie en als koelleidingen voor airco`s en warmtepompen
Ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. In de oldtimer wereld (auto's van 1930 enzo) zitten altijd koperen brandstof leidingen. En daar wordt alleen maar koper gebruikt.

Leer graag, daarom iemand hier zelf (eigen) ervaring met koperen benzine leidingen en problemen?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Benzine leiding

Post by Nick_nl »

Het probleem zit niet in de benzine leidingen van koper, maar in de remleidingen.
Door de regelmatig wisselende hoge drukken kunnen de kopjes bros worden. Maar zelf gezien heb ik het nog niet.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Benzine leiding

Post by RobDodge »

Nick_nl wrote: Sat Apr 27, 2019 3:21 pm Het probleem zit niet in de benzine leidingen van koper, maar in de remleidingen.
Door de regelmatig wisselende hoge drukken kunnen de kopjes bros worden. Maar zelf gezien heb ik het nog niet.
Geloof er niks van! Koper is uiterst geschikt.
Wat ik veel erger vind is dat auto fabrikanten nog steeds weg komen met het plaatsen van stalen leidingen.
In mijn beleving is dat moord met voorbedachte rade!

Maar aan de andere kant ook weer niet met de weggooi cultuur van tegenwoordig. Auto's worden niet meer gemaakt om lang mee te gaan! Allemaal troep. :D
Post Reply