Nog steeds LPG probleem

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Vervolg van topic” En weer iemand met lpg probleem”

Eindelijk tijd vandaag. De oude verdamper vervangen voor een nieuwe. Oude daarna uit elkaar gesloopt, maar daar is niets aan te zien. Alle flexibele delen zien eruit als nieuw. Geen scheurtje te bekennen. Wat zal nog meer mijn eerder genoemde klacht kunnen veroorzaken? Ik ga eerst ff proberen met de nieuwe verdamper.

Hij heeft nog steeds de zelfde problemen. Starten, ff lopen en alsof hij op een gegeven moment geen brandstof meer krijgt. Opnieuw starten en soms wat later aanslaan om vervolgens weer af te slaan. Nieuwe verdamper wordt goed heet. Zou er een probleem kunnen zijn met het filter/voorraad buffer? Zie link voor voorraadpot. https://www.lpgwebshop.com/nl/lpg-filte ... adpot.html

Nu is het niet makkelijk meten, maar ik meet een lage spanning naar de lpg afsluiter, waar het volgens mij 12 volt moet zijn. Er betreft een Lektron LSS230 SAFETY SWITCH. 5 polig met 1,5 sec op de sticker. Moet deze ook 12 volt uit sturen naar de Lpg afsluiter of moet dit lager zijn?

Graag jullie input.

Cees
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by mercury1970 »

Vermoedelijk heb jij een LPG/ontstekingsrelais probleem; daar zit een stukje electronica in dat er voor zorgt dattie alleen lpg doorlaat als er ontsteking is, om te voorkomen dat bij een aanrijding er lpg blijft doorstromen.
Bypass dat relais tijdelijk zodat er altijd lpg stroomt als ie op contact staat, blijft ie dan lopen, moet je het dure lpg relais vervangen.....
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by boyanka »

Denk ook dat het relais weer stopt
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

mercury1970 wrote: Sat Mar 02, 2019 6:01 pm Vermoedelijk heb jij een LPG/ontstekingsrelais probleem; daar zit een stukje electronica in dat er voor zorgt dattie alleen lpg doorlaat als er ontsteking is, om te voorkomen dat bij een aanrijding er lpg blijft doorstromen.
Bypass dat relais tijdelijk zodat er altijd lpg stroomt als ie op contact staat, blijft ie dan lopen, moet je het dure lpg relais vervangen.....
Is die zo duur dan? En is het relais waar je het over hebt, de 5 polige Lekrton SAFETY switsch 230 ? Deze kom ik tegen voor rond de 40 euri op internet.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by boyanka »

Verbind hem eens door en probeer het eens
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Ga ik doen zodra ik weer ff tijd heb. Bedankt!
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by Lennard »

hoor je de gas afsluiters wel duidelijk klikken allebei als je hem op contact zet ?
kan zijn dat als ze warm worden ze sluiting oid maken en weer dicht gaan
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

zouden zomaar de klepjes kunnen zijn inderdaad , in princiepe is het eigenlijk niets anders dan een tank , klepjes en een verdamper die wel verdampt als hij maar warm blijft , meer is het eigenlijk niet
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Die bij de tank hoor je duidelijk de klep schakeling weergalmen in de tank als klankkast, die voor de verdamper hoor ik ook, maar veel zachter en van die vermoed ik ook dat ie door het SAFETY relays weer zonder stroom komt te zitten en dus dicht gaat na enige tijd. De tijd tussen aanslaan en afslaan is ook steeds verschillend. Het is begonnen in december met een rit van 35 km. 1x afgeslagen toen. Later nog een keer en paar weken geleden na 100 mtr wel 20x. Hoop van de week te overbruggen, door rechtstreeks spanning op de klep bij de verdamper te zetten. Inmiddels nieuwe verdamper wordt snel warm. Bedankt voor jullie antwoorden.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

dat veiligheidsrelais gaat volgens mij na een paar seconden dicht als je je auto alleen op contact zet en niet start zodra je start krijgt hij een puls via de ontsteking , en daardoor zou hij open moeten blijven , je zou misschien ook eens een controlelampje op dar relais aan kunnen sliten , dan kun je zien wat hij doet
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by RobDodge »

Heb je je puls draad al gecontroleerd? Een wikkeltje of 10 om de 1e bougie kabel. Of aansluiten op de - van je bobine.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

die zal er wel aan zitten anders krijg je hem al helemaal niet gestart lijkt me
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by RobDodge »

Zeker wel. Op het gas wat hij doorlaat tot de kleppen dicht gaan omdat het signaal er niet is dat de motor loopt.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by rene74monte »

ja dat wel maar hij had 35 km gereden en dat lukt je niet zonder pulsdraad :-)
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Nog steeds LPG probleem

Post by cees V8 »

Boven alles uit, er is niets veranderd in bedrading. Alles zit zoals toen ter tijd ingebouwd en goedgekeurd was. De pulsgever komt uit de verdeelkap, dus bobine. Maar ik heb nog wel een vraag, als de motor loopt gaat hij na enkele seconden uit en soms na een halve minuut. Als de motor dus uit is en er geen puls meer gegeven wordt, hoort de klep dicht te gaan, maar geld dat ook voor de tankklep? Gaan die allebei tegelijk open en dicht of blijft de tank open zolang je contact aan staat? Wat ik in m’n snelle zoeken zag tot nu toe, is dat het veiligheidsrelay alleen de klep voor de verdamper schakelt.
Post Reply