rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by MotiV8 »

Geardrive distributie is voor wannabees en valt onder de categorie waar je deze topic mee begon..

Koop dan een echte blower, dan heb je pas blower whine
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Nou ik dacht gewoon een safe oplossing is voor het voorkomen van ellende

Maar begrijp dat het een no go item is heb ik weer haha
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Wilf »

Een ketting is supersafe, kan makkelijk 250.000 kilometer mee. Dus mocht je een nieuwe ketting plaatsen dan maak jij niet meer mee dat hij vervangen moet worden.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Collector »

De mijne was na bijna 40 jaar ook wel aan vervanging toe, volgens mij had ik variabele kleptiming.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

nou lees het al niet veel fans van de Tandwiel optie haha


Wat ik me eigenlijk ook afvraag is moet ik nog aanpassingen doen aan me carb of motor


Heb een 1407 Edelbrock op me 454 zitten en vroeg me af of de nieuwe benzine met Ethanol wel zo lekker is voor de Carb en de motor ???
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Nick_nl »

Als de motor tegen loodvrij kan zal de E10 ook prima gaan. Je moet alleen opletten met de gebruikte slangen. Oudere slangen kunnen wel tegen zuivere benzine, maar niet tegen E10. Dus de slangen vervangen door nieuwe met goede slang klemmen.
De carburateur zal ook wel prima gaan, misschien met je ooit het membraan van de acceleratiepomp vervangen. Bij Holley moet je de groene
versie hebben i.t.t. de zwarte. En met zo'n 454 zal de benzine in de tank wel niet al te oud worden, dus daar verwacht ik ook geen issues :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Dank je Nick dan laten we het zo verder

Slangen zijn nieuw dus prima verder

Benzine zit er nu jaartje in dus die zal wel minder zijn maar deze zomer gaan we er mee rijden dus komt goed


Ben er zelf nog niet uit of ik LPG ga inbouwen eerst maar eens kijken of het zonder LPG betaalbaar blijft


Die paar keer per jaar dat je rijd met je Trukkie zal de kop ook niet kosten
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by MotiV8 »

Nick_nl wrote: Sat Dec 29, 2018 7:51 pm Als de motor tegen loodvrij kan zal de E10 ook prima gaan. Je moet alleen opletten met de gebruikte slangen. Oudere slangen kunnen wel tegen zuivere benzine, maar niet tegen E10. Dus de slangen vervangen door nieuwe met goede slang klemmen.
Nieuwe slangen kunnen ook niet tegen E5 & E10 tenzij het SAE J30R9 is, maar die verkoopt bijna niemand hier. Alles lager dan J9 kan niet tegen ethanol.
Alles gangbaar bij de automaterialen is lager dan J9.
Alles op de beursen is lager dan J9. Geschikt voor ongelood betekend ook niet dat hij geschikt is voor E5 & E10.
Gates adviseerd daarom elke 3 jaar te vervangen.
Mijn ervaring, max 2 jaar.
Automaterialen verkoopt zelf Old Stock en wil eerst van de voorraad af omdat low pressure carburateur slang niet meer gangbaar is. Moderne auto's hebben immers high pressure injectie.

Of gewoon ethanol bestendige slang gebruiken zoals deze van Cohline http://www.carburateurwinkel.nl/content ... meter.html
De Cohline slang is goed tot 10bar in regulier gebruik.
Kost wat meer, maar de ellende van je voiture die af-fikt door een verkeerde bezuiniging blijft je bespaard.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by Nick_nl »

Klopt idd, wat ook een optie is is bij jachten te kijken. Daar gebruiken ze deze ISO 7840 A1 slang. Dit type is ook nog brandwerend en minder permeabel dan gewone slang.
Of gewoon geen slang gebruiken en alles met cunifer doen. Bij een Chevy moet dit zonder meer lukken.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by muddy bandit »

Of toch maar gewoon single lpg erop, dan ben je dat ethanolprobleem definitief kwijt.
Benzineslangetjes zijn dan wel low budget en gemakkelijk te vervangen, maar in carburateurs, brandstofpompen, tankmeters enz. zit helaas ook nog genoeg materiaal verwerkt wat niet ethanolbestendig is en waarvoor ook geen ethanolbestendige variant voor leverbaar is.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: rijd hier iemand met deze uitlaat bypass

Post by FritsVrolijk »

Ja drama die nieuwe benzine

Bedankt voor het mee denken Heren en wens jullie bij deze een super 2019
Post Reply