RDW Keuring LPG installatie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

RDW Keuring LPG installatie

Post by Supervaags »

Ik heb de lpg instalatie ingebouwd en ik was van plan om een afspraak te maken bij de RDW.

Ben e.a. aan het nalopen, zo ook de leeftijd van de leidingen. Die heb ik een paar maanden terug gekocht dus ik verwachtte geen problemen.
Op de vulslang staat 08/17 waar ik eerst van schrok, maar de leidingen mogen 2 jaar oud zijn zag ik.

Maar op de kunststof gasleiding staat 07/15... tenminste van alle vermelde nummers neem ik aan dat dat staat voor het bouwjaar.

In de eisen staat nadrukkelijk dat de fabricagedatum niet ouder mag zijn dan 2 jaar, dus moment van aanschaf telt dan niet neem ik aan?
Ik heb de leidingen een paar maanden geleden gekocht en heb de factuur nog, maar dan zou deze bij de levering al te oud zijn geweest.

Verder vroeg ik me af of het aan te raden is ter plekke de CO af te (laten) afstellen. Heb zelf de mogelijkheid hier niet voor bovendien is het heel makkelijk aangezien er een spud in de carb zit met een draaiknopje erop.

Zijn er verder nog zaken waar je voor die keuring op moet letten?
Ga de hoogte van de koplampen nog chechen en de benzineleidingen zijn vervangen.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by gert »

ik zou het navragen bij het betreffende keuringsstation, liefst bij de medewerker die het gaat keuren, dan weet je het zeker.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Supervaags »

Net RDW gebeld. De leiding die van tank naar verdamper loopt is geen gasslang maar een gasleiding en valt daarmee niet onder de eisen die worden gesteld aan gasslangen.

Zou geen probleem moeten zijn dus en ter plekke CO afstellen was niet de bedoeling :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Jeroen_Sp »

Ik zou ook niet naar de RDw rijden. Ik ben naar een locale gasboer gereden en die heeft mijn installatie gekeurd.
Daar kan je nog wat regelen mocht er iets niet goed gaat. Zo is daar mijn LPg op dat moment afgesteld.
Ook koplampen stellen heeft hij voor mij gedaan.

Zoals je zelf al aangeeft zijn dat RDW afkeurpunten en willen ze niet altijd helpen op het moment en zou het kunnen dat je een keer later terug mag. Mocht je uit de buurt van Eindhoven komen dan heb ik wel een goed adres waar je heen kan.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Homer »

Jeroen_Sp wrote: Fri Dec 14, 2018 12:24 pm Ik ben naar een locale gasboer gereden en die heeft mijn installatie gekeurd.
Daar kan je nog wat regelen mocht er iets niet goed gaat. Zo is daar mijn LPg op dat moment afgesteld.
Ook koplampen stellen heeft hij voor mij gedaan.
Volgens de regels van de wet mag een gasboer alleen maar installaties afmelden , die hij zelf heeft ingebouwd, afmelden dus en niet keuren.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb er hier in Eindhoven 2 gesproken en beide willen het afmelden voor mij doen (wel na een keuring dus).
Ze zullen wel zeggen dat ze het zelf hebben gedaan, geld is toch ook weer geld.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Supervaags »

Ik had nog geen gasboer benaderd, omdat ik er ook vanuit ging dat deze die keuring niet kunnen/mogen uitvoeren.

Heb mijn installatie toevallig laten inbouwen in de buurt van Eindhoven, alleen dat is niet bepaald om de hoek. Aan de andere kant.. als ik 2 x keer naar de RDW moet kost me dat meer tijd.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: RDW Keuring LPG installatie

Post by Supervaags »

Jeroen_Sp wrote: Tue Dec 18, 2018 12:27 pm Ik heb er hier in Eindhoven 2 gesproken en beide willen het afmelden voor mij doen (wel na een keuring dus).
Ze zullen wel zeggen dat ze het zelf hebben gedaan, geld is toch ook weer geld.
Had je een pm gestuurd, ben benieuwd welke dat zijn.
Post Reply