Versleten vlinderklepas carb

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Versleten vlinderklepas carb

Post by Wilf »

Voor m’n /6 heb ik nu 4 carbs liggen waarvan 1 gereviseerd is in de VS en verkocht als goed lopende carb, en de rest allemaal verkeerd / oud zijn en allemaal niet de zijwaartse gashendel hebben die gebruikt werd in begin jaren 60.

Nu heeft de gereviseerde alleen een ovaal versleten as. De as is van messing. Kent iemand een adres die een dergelijke as óf kan namaken en die zijwaarste gashendel over kan zetten óf hem af kan draaien en bushings plaatsen?

Daarbij moet de vlinderklep ook weer vastgeschroefd worden in een nu door afgebroken schroeven verstopt schroefdraad (bij revisie hebben ze locktite gebruikt).

(Zwarte strepen is marker voor referentie)

Image

Image

Image
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Versleten vlinderklepas carb

Post by Collector »

Als de as van messing is dan kan deze opgesoldeerd worden met zilver, zg hardsolderen, misschien is dat nog een optie ?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Versleten vlinderklepas carb

Post by Wilf »

Ondertussen heb ik toch een ‘nieuwe’ gekocht op eBay om de druk er af te halen maar als deze as zo gefixt kan worden is dat wel fijn voor achter de hand.

Ik had overigens nog nooit gezien dat er geultjes in de as zitten. Hoort daar normaliter een soort keerring tegen vacuumlek of werd daar een soort smeermiddel in gedaan bij assemblage af fabriek?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Versleten vlinderklepas carb

Post by Nick_nl »

Ik heb voor een Carter WCFB eens zo'n zelfde as laten namaken. Dit was geen succes.
Je moet zelf de juiste maatvoering kunnen bepalen op de nog goede stukken. Dan moet je nameten of het gietijzer ook nog rond is, ander moet je dat gaan verbussen. Daar ging het bij de mijne dus mis.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Versleten vlinderklepas carb

Post by Wilf »

Ok, dan hoop ik maar dat carburateur nummer 5 uit de VS de beste is :)
Post Reply