blauwe walm na warme start
blauwe walm na warme start
Hallo,
Mijn Buick 350 is 3 jaar geleden helemaal gereviseerd. Overmaat zuigers en koppen via CenP.
Nu heeft hij altijd al een blauwe walm na een warme start, ook koud alleen dan minder.
Nu een halfuurtje stilstand.
Bougies pas vernieuwd en die waren mooi koffiebruin.
Ik heb een losse breather op het kleppendeksel maar ik vind wel dat de carter ventilatie erg zijn best doet.
Hij zuigt behoorlijk, PCV valve was al vervangen.
Verder zitten de klepsteelafdichtingen alleen op de inlaat zoals standaard. De rubbere van Fell-Pro.
Zou er teveel vacuüm de oorzaak kunnen zijn?
Mijn Buick 350 is 3 jaar geleden helemaal gereviseerd. Overmaat zuigers en koppen via CenP.
Nu heeft hij altijd al een blauwe walm na een warme start, ook koud alleen dan minder.
Nu een halfuurtje stilstand.
Bougies pas vernieuwd en die waren mooi koffiebruin.
Ik heb een losse breather op het kleppendeksel maar ik vind wel dat de carter ventilatie erg zijn best doet.
Hij zuigt behoorlijk, PCV valve was al vervangen.
Verder zitten de klepsteelafdichtingen alleen op de inlaat zoals standaard. De rubbere van Fell-Pro.
Zou er teveel vacuüm de oorzaak kunnen zijn?
Re: blauwe walm na warme start
als ie niet al teveel olie verbruikt zou ik me geen zorgen maken.
ik vermoed dat het olie is wat langs de uitlaaklepsteel lekt......
ik vermoed dat het olie is wat langs de uitlaaklepsteel lekt......
Re: blauwe walm na warme start
Blok wel goed ingereden??
Of als een ouwe lul rustig aan??
Of als een ouwe lul rustig aan??
Re: blauwe walm na warme start
Kut umbrella type klepseals.
Re: blauwe walm na warme start
Hoezo?Kut umbrella type klepseals.
Zijn er betere dan?
Re: blauwe walm na warme start
Positive seals. Klepgeleider moet wel gefreesd worden voor die dingen meestal. Ziek positive seal cutter
Rihanna met dr umbrella heeft ook altijd een blauwe walm van jointjes... is bij je motor net zoiets. Werkt gewoon niet goed. O ringen worden hard. Bagger systeem.
Rihanna met dr umbrella heeft ook altijd een blauwe walm van jointjes... is bij je motor net zoiets. Werkt gewoon niet goed. O ringen worden hard. Bagger systeem.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: blauwe walm na warme start
Of je zet nieuwe umbrellas erop; niet duur en met een compressor goed te doen.
Dan kun je weer een tijd verder zonder pluim....
Dan kun je weer een tijd verder zonder pluim....
Re: blauwe walm na warme start
Maar,
Als dat blok niet goed is ingereden........
Dan hebben je zuigerveren zich niet gezet..............
Dan is je cilinderwand wellicht verglaast...........
En doed hij ook lekker walmen en vanuit je carter ventilatie ( onderdruk ) spuwen...
De eerste 500km moet je vol der op, anders word het niets meer.
Als dat blok niet goed is ingereden........
Dan hebben je zuigerveren zich niet gezet..............
Dan is je cilinderwand wellicht verglaast...........
En doed hij ook lekker walmen en vanuit je carter ventilatie ( onderdruk ) spuwen...
De eerste 500km moet je vol der op, anders word het niets meer.
Re: blauwe walm na warme start
Yep,.. heb ik ook gedaan met lucht met de Camaro.mercury1970 wrote: ↑Sun Sep 30, 2018 5:59 pm Of je zet nieuwe umbrellas erop; niet duur en met een compressor goed te doen.
Dan kun je weer een tijd verder zonder pluim....
in en uitlaat een wereld van verschil
Gr. Joop
Re: blauwe walm na warme start
Bij slechte ring seal kwalmt hij ook als je na op vermogen het gas loslaat, dus afremt op de motor. Na stilstand komt van boven, klepgeleiders of seals dus
Re: blauwe walm na warme start
maar hij doet het al vanaf het begin lees ik, dan zullen het niet alleen klepseals zijn....
Re: blauwe walm na warme start
Zijn de koppen gedaan dan? Geleiders gecontroleerd? Wordt nogal eens overgeslagen
Re: blauwe walm na warme start
Dat had ik ook moeten doen...Precies dezelfde ellende...Natte geleiders, zittingen slecht..etc etc. Maar er stond "bolt on for out of the box performance" Dat waren dan wel Eddy's.
Re: blauwe walm na warme start
Reviseerde koppen met stalen geleiders. Rubber seals van een Fell-Pro set.Mijn Buick 350 is 3 jaar geleden helemaal gereviseerd. Overmaat zuigers en koppen via CenP.
Goed ingereden met moly zuigerveren.
Het is alleen na (warme) start.