Hulp gezocht

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Hulp gezocht

Post by Kamiel95 »

Hallo,

Ik ben nu 2 jaar bezig met een body off restauratie van een Ford torino gt uit 1969. Hij is terug van de spuiter en al een heel eind opgebouwd. Nu ben ik bij het elektrische deel en kom er niet meer uit. Dus o.a. Licht, motor etc. Motor loopt wel al. Ik zoek dus iemand die tegen betaling wil komen helpen met het elektrische deel en het afstellen van de Ford 302 motor.
Staat in hulsel noord Brabant. Ik hoor het graag.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Corp »

Te ver weg voor mij.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Nick_nl »

Wat voor hulp heb je nodig?
Heb je een nieuwe kabelboom of moet een oude er weer in gezet worden?
Als je een specifieke kabelboom hebt met een elektrisch schema is het best goed zelf te doen.
Universeel is meer werk, maar ook te doen.
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Kamiel95 »

Is de oude kabelboom die teruggezet moet worden. Heb er geen elektrisch schema bij verder. Koplampen werken nog niet, contactslot werkt nog niet, alleen rechter knipperlicht doet het. En ontsteking/carburateur moet wat afgesteld worden, zit msd ontsteking op.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Hulp gezocht

Post by FritsVrolijk »

op een trailer naar Corp brengen geen optie
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Hulp gezocht

Post by gert »

als je niks hebt veranderd aan je kabelboom moet je alles zonder meer terug aan kunnen sluiten, die stekkers passen maar op 1 manier.
onsteking kun je ook simpel afstellen met een afstellamp.
als het nog contactpuntjes zijn is het nog makkelijker.
en in hulsel is toch wel ergens iemand te vinden die wat weet van ouwe amerikanen?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Wilf »

Nou is het niet mijn zaak maar ik zou als ik jou was nog eerder een universele kabelboom terugplaatsen dan een originele van 50 jaar oud. Vooral bij een restauratie. Die bedrading is echt wel op nu. Ik heb nu ook twee auto’s staan (54 jaar en 70 jaar) die aan de beurt zijn en in het verleden meer auto’s en bij allemaal was de bedrading (brand)gevaarlijk.

Nou zijn Mopars tot in de jaren tachtig daar het meest gevoelig voor (ampèremeter, bulkhead connector) maar ook Ford had geen relaisgestuurde verlichting. Als de bedrading netjes oogt, meet dan in ieder geval de weerstand. Dan weet je in ieder geval of het nog bruikbaar is de aankomende paar jaartjes. En plaats relais voor de verlichting en andere zware verbruikers die origineel door het schutbord gaan.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Hulp gezocht

Post by sjak_brak »

Naast de veiligheids-overwegingen is er ook de betroubaarheid. Oude kabel-isolatie is vaak niet meer jofel, aansluitingen deels gedcorrodeerd, etc etc. Kan allemaal voor leuke spookstoringen zoeken.

Als je toch een volle restauratie doet met alle kosten, dan zou ik niet die paar tientjes bezuinigen door de oude bedrading terug te zetten. Dan kan je beter op andere punten besparen, als je budget krap is.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Hulp gezocht

Post by caddy123 »

Ik zou er ook een nw in plaatsen safety first succes
Kamiel95
Posts: 10
Joined: Sat Jun 11, 2016 9:23 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Kamiel95 »

Bedankt voor de reacties. Kabelboom is nog in goede conditie dus gebruik deze gewoon. Ben tijd bezig geweest en een hoop doet het nu: claxon, koplampen, hemellicht, ruitenwissersproeierpomp, airco, achterlichten, rechterknipperlicht.

Het volgende werkt noch niet:
Ruitenwissers
Linkerknipperlicht
Motor start niet met contactsleutel

Voor het linkerknipperlicht is waarschijnlijk dat ronde flash ding die kapot is? Want beide lichten branden wel wanneer ik lichten aanzet. Alarmlichten knippert ook alleen de rechter...

Wat moet er precies op relais aangesloten worden?
Image

Startmotor moet aan rechterkant van relais?

Hoop dat iemand kan helpen
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Crash »

Niet slecht bedoeld maar de bedrading ziet er matig uit vooral als je stukjes aan stukjes gaat zetten is vragen om problemen, en hoe weet je of je bedrading goed is alles gemeten? Ben vaak genoeg bedrading tegengekomen die er netjes uitziet en flexibel is waarna je het meet en doorknipt je gewoon zwarte draden hebt.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Hulp gezocht

Post by Corp »

Die msd is ook nog wel een keer stuk zo met die hitte.
Post Reply