beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 583
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by paulv » Tue Mar 13, 2018 9:51 am

ik heb het blok voor mijn 1971 GTO helemaal kaal en moet binnenkort gespoten worden.
blok moet mat zwart worden en brackets worden hoogglans zwart met een paar billet accenten zoals billet Gilmer belt drive..

ook de mid-lenght headers moeten gespoten worden. deze zijn nu zwart (transportlak)
Verder moet ook de hele uitlaat zwart gespoten worden.. (onderkant van de auto word ook rood..) ik heb al 5" Zwarte Supertrap mufflers en zwarte cutouts.. pijp en Borla Dempers wil ik dan gelijk meespuiten..
waar kan ik deze het beste mee spuiten..
Auto moet perfect worden (show quality) en zo blijven.

in het verleden heb ik vaak VHT gebruikt zonder primer.. of is er een betere optie?
Verder heb ik altijd problemen met de Caps van de VHT spuitbussen.. ik heb meer volle bussen weggegooid dan gebruikt :boos:

wat is wijsheid??

groet Paul

gert
Posts: 2859
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by gert » Tue Mar 13, 2018 10:02 am

elke lak die je op headers spuit brandt eraf, ze worden namelijk roodgloeiend heet.
koord eromheen blijft langer netjes
of misschien emailleren?
verder zou ik er nooit mee gaan rijden als je auto show quality moet blijven.

hanver
Posts: 89
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by hanver » Tue Mar 13, 2018 12:43 pm

Voor headers kan je ze ofwel keramisch laten coaten, of er wrap ronddoen zoals hierboven vermeld. Andere verfsystemen zullen nooit lang houden.

User avatar
RobDodge
Posts: 4515
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by RobDodge » Tue Mar 13, 2018 2:52 pm

Even olie verversen, en je oude olie op je headers smeren/spuiten het liefst als ze op bedrijfstemperatuur zijn.
Een soort van impregneren schijnt dat te heten. ;)

User avatar
Crash
Posts: 475
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by Crash » Tue Mar 13, 2018 3:31 pm

heet stoken en dan doek met ATF

Corp
Posts: 4791
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by Corp » Tue Mar 13, 2018 5:40 pm

Wat een smeerboel.

muddy bandit
Posts: 441
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by muddy bandit » Tue Mar 13, 2018 10:33 pm

Ik heb goede ervaringen met de Motip hittebestendige verf, maar wel gelijk even goed laten inbranden op een lange rit.
Uitlaatspruitstukken (vooral gietijzer) kun je prima behandelen met een zelf gemaakt sopje van roet en motorolie, maar dat stinkt en rookt de eerste kilometers wel een beetje. ;)

Corp
Posts: 4791
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by Corp » Wed Mar 14, 2018 7:38 am

Ik snap niet dat je niet een paar chinese rvs headers haalt. De kwaliteit uis best ok en de ontwerpen zijn gewoon gekopieerd. Ben helemaal niet zo van t chinese spul maar een setje rvs headers voor een paar honderd is een goede deal.

Ferry83
Posts: 29
Joined: Wed Jun 20, 2012 11:48 am

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by Ferry83 » Wed Mar 14, 2018 9:09 am

Zou je headers/uitlaatlijn sowieso pas behandelen wanneer de motor goed staat afgesteld. Heb zelf een set long tube headers met vht gedaan en dat zit al 2 jaar als een tiet. Dan wel de primer/kleur/vernis gebruikt. Met kleine stukjes rijden blijft er trouwens ook een hoop vocht in je headers zitten waardoor ze van binnenuit wegrotten. En bij langere stalling het beste op een groot stuk karton oid zetten.

paulv
Posts: 583
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: beste lak voor het spuiten van mijn motorblok/headers

Post by paulv » Thu Mar 15, 2018 9:12 pm

bedankt voor jullie tips. het zal wel weer VHT worden. met primer,kleur, vernis..
als de verf er eventueel afbladdert kan ik het altijd nog met atf proberen..
ik ga wel proberen alles in 1 keer te spuiten en monteren..
ik heb mij aardig verkeken op de restauratie.. gruwelijk veel werk en 1000 dingen waar ik aan moet denken, zeker omdat de GTO alles behalve origineel is/word.. origineel restaureren zou een hoop tijd schelen..

bedankt, groet Paul

Post Reply