Opening aan zijkant motor

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
DriesBl
Posts: 19
Joined: Fri Aug 25, 2017 2:08 pm

Opening aan zijkant motor

Post by DriesBl »

Goedemiddag,

Naar aanleiding van men andere topic, waarbij ik men Chevrolet S10 Blazer 1989, tot op een zekere hoogte waterdicht wil maken ben ik op het volgende gestoten.
aan de zijkant motor (bestuurderskant) ongeveer halverwege de hoogte van de motor merkte ik volgende opening.
Iemand enig idee wat het nut hier van is?
Ik heb 3 foto's gemaakt van op 3 verschillende afstanden.
Laar het is steeds hetzelfde
Diameter +/- 25 a 35 mm
Image
Image
Image

gr Dries
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by Renev »

Das een hitteschild en die opening is voor een slang die normaal gesproken naar je luchtfilter gaat.
Daar zit dan een klep in zodat hij bij de koude start en de eerste paar minuten warme lucht aanzuigt.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by gert »

omdat er lpg inzit hebben ze die slang weggehaald, want op lpg moet je dat juist niet hebben.
DriesBl
Posts: 19
Joined: Fri Aug 25, 2017 2:08 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by DriesBl »

@ Gert, klopt wou ik nog toevoegen aan men topic.
Ik had al het vermoeden dat de ombouw naar LPG hier iets mee te maken ging hebben.
@ Renev, dus als ik het goed begrijp is dit geen opening die naar de motor toe leidt.
Het is een kanaal die voorheen naar de luchtfilter ging waarbij het kanaal zorgt voor warmte lucht naar dus de luchtfilter?
Als ik dit gewoon afsluit, voor alle zekerheid, dan kan er zich geen probleem voordoen bij mogelijke rivier-crossing.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by Renev »

Nee je hoeft het niet dicht te maken want het is niet open, het is alleen een geleiding voor warme lucht.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by Homer »

Als je tot zo ver het water in gaat zou ik me om heel andere dingen druk maken. En iets kopen wat er voor gemaakt is.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Opening aan zijkant motor

Post by FritsVrolijk »

En zit je schutbord niet vol met gaten


Natte voeten is ook niet echt toppy
Post Reply