Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Met 1" vacuum loopt je motor niet.
En met meer toeren moet ie altijd meer aangeven.
Zit de andere kant van de meter nog in de plastic verpakking ofzo?
En met meer toeren moet ie altijd meer aangeven.
Zit de andere kant van de meter nog in de plastic verpakking ofzo?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
De motor start gelijk en loopt eigenlijk best redelijk beetje schudden thats all
Moet zeggen het is geen dure meter dacht toch maar voor eenmalig gebruik en nope er zit niks meer in de verpakking
Lijkt me sterk dat deze meter kapot is alles kan natuurlijk Heb hem nu op me rembekrachtiger aangesloten en dezelfde waardes
Moet zeggen het is geen dure meter dacht toch maar voor eenmalig gebruik en nope er zit niks meer in de verpakking
Lijkt me sterk dat deze meter kapot is alles kan natuurlijk Heb hem nu op me rembekrachtiger aangesloten en dezelfde waardes
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
De meter kun je zelf namelijk testen, gewoon aan het slangetje zuigen dan moet de naald bewegen.
ja, geef de motor eens wat meer voor ontsteking.
is de vacuüm vervroeging nog goed? Dat membraan gaat ook wel eens stuk.
ja, geef de motor eens wat meer voor ontsteking.
is de vacuüm vervroeging nog goed? Dat membraan gaat ook wel eens stuk.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Ga zo fff aan de ontsteking rommelen
of de vacuum vervroeging nog oke is ??????
of de vacuum vervroeging nog oke is ??????
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Hier een filmpje met een andere meter
De meter op de foto reageert heel anders
De meter op de foto reageert heel anders
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.
Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.
En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe!
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.
Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.
En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe!
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Dat ziet er heel anders uit. Nog best redelijk. Alleen die trillende naald. Eigenlijk moet deze stil staan.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Bizar weer je zou heel je blok slopen door die K@t meter te ergBigBlockMopar wrote: ↑Sun Dec 10, 2017 10:15 pm Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.
Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.
En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe!
Blij dat ik die andere meter nog had En volgende keer maak ik mooi filmpie voor jou Mopar
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Gelukkig was al weer bang dat het een nieuwe motor ging worden
Misschien moet ik de kleppen eens laten stellen
En ik moet zeker me Carb eens reviseren denk dat me motor daarom zo naatje loopt
Heb me ontsteking op 12 graden staan dat is verder goed toch???????
Iedereen bedank voor de hulp waardeer het echt
Thanks
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Mopar is er een simpele tool om een Carb af te stellenBigBlockMopar wrote: ↑Sun Dec 10, 2017 10:15 pm Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.
Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.
En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe!
Of moet hij dan aan de kast
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Aan een CO-kast werkt prima hiervoor, een O2/AFR-meter is beter, maar met de vacuummeter kan je 'm ook redelijk goed krijgen.
Het doel is het hoogste vacuum te krijgen bij het afstellen.
Recht onder het Edelbrock embleem op de carb zit links en rechts van de vacuumslang 2 stelschroeven.
Controleer eerst of deze beide ong. even ver uitgedraaid zijn, door ze eerst helemaal in/dicht te draaien waarbij je ook het slagen telt.
Niet als een mongool die schroeven hard dichtdraaien, gewoon met 2 vingers draaien tot ze niet meer verder in gaan.
Daarna draai je ze allebei weer uit, met beide een gelijk aantal slagen.
Ong. 1.5 tot 2 slagen uit/open zou een goed begin moeten zijn.
Dan motor starten en beide schroeven een kwartslag rechtsom of linksom draaien en kijken of het motorvacuum hoger wordt.
Als de motor sneller gaat lopen (goed teken) dan eerst het toerental weer terugdraaien.
Als de motor niet meer reageert op een kwartslag verdraaiing dan zit je redelijk goed qua mengselafstelling.
Je zou hierna nog kunnen proberen de stelschroeven even per stuk af te stellen en kijken of dat nog effect heeft op het vacuum, maar meestal niet veel.
Het doel is het hoogste vacuum te krijgen bij het afstellen.
Recht onder het Edelbrock embleem op de carb zit links en rechts van de vacuumslang 2 stelschroeven.
Controleer eerst of deze beide ong. even ver uitgedraaid zijn, door ze eerst helemaal in/dicht te draaien waarbij je ook het slagen telt.
Niet als een mongool die schroeven hard dichtdraaien, gewoon met 2 vingers draaien tot ze niet meer verder in gaan.
Daarna draai je ze allebei weer uit, met beide een gelijk aantal slagen.
Ong. 1.5 tot 2 slagen uit/open zou een goed begin moeten zijn.
Dan motor starten en beide schroeven een kwartslag rechtsom of linksom draaien en kijken of het motorvacuum hoger wordt.
Als de motor sneller gaat lopen (goed teken) dan eerst het toerental weer terugdraaien.
Als de motor niet meer reageert op een kwartslag verdraaiing dan zit je redelijk goed qua mengselafstelling.
Je zou hierna nog kunnen proberen de stelschroeven even per stuk af te stellen en kijken of dat nog effect heeft op het vacuum, maar meestal niet veel.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Thanks Mopar voor je uitleg
Denk dat ik eerst eens een goede meter ga kopen geen chinese rommel
Of ik bestel toch maar die O2/AFR-meter is ook wel een tof ding in je auto
Ga morgen even met de stelschroeven rommelen en eens kijken hoe of wat
Ben in iedergeval blij dat me motor minder gaar is dan ik dacht dacht daar gaan we weer
Zo nu slapen half 6 gaat de wekker weer en het wordt drama op de weg zucht shit winter
Iridium IX dat zijn goede Bougies toch ?????
Nogmaals dank voor je altijd vriendelijke uitleg
Denk dat ik eerst eens een goede meter ga kopen geen chinese rommel
Of ik bestel toch maar die O2/AFR-meter is ook wel een tof ding in je auto
Ga morgen even met de stelschroeven rommelen en eens kijken hoe of wat
Ben in iedergeval blij dat me motor minder gaar is dan ik dacht dacht daar gaan we weer
Zo nu slapen half 6 gaat de wekker weer en het wordt drama op de weg zucht shit winter
Iridium IX dat zijn goede Bougies toch ?????
Nogmaals dank voor je altijd vriendelijke uitleg
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Voor stationair heb je meer aan een co meter dan wbo2. Wat overlap of onverbrande peut en t ding geeft arm aan. Doe het met de vacuum metet. Wbo2 is weggegooid geld als je niet gaat prutsen aan de sproeierbezetting voor vermogen. Transities kun je op gevoel.
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
als bovenstaande geen verbetering oplevert, probeer dan es een cilinder-balans test.
trek bij lopende motor 1 bougiekabel van de bougie, of uit de verdelerkap, en kijk hoeveel de motor in toeren zakt, herhaal dat voor alle 8 cilinders
de terugval in toeren zou bij alle 8 gelijk moeten zijn
zo spoor je een defecte klep/ cilinder op
succes
trek bij lopende motor 1 bougiekabel van de bougie, of uit de verdelerkap, en kijk hoeveel de motor in toeren zakt, herhaal dat voor alle 8 cilinders
de terugval in toeren zou bij alle 8 gelijk moeten zijn
zo spoor je een defecte klep/ cilinder op
succes
Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu
Nooit bezuinigen op gereedschap en banden.