Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12968
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by BigBlockMopar » Sun Dec 10, 2017 9:17 pm

Met 1" vacuum loopt je motor niet.
En met meer toeren moet ie altijd meer aangeven.
Zit de andere kant van de meter nog in de plastic verpakking ofzo?

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 9:22 pm

De motor start gelijk en loopt eigenlijk best redelijk beetje schudden thats all


Moet zeggen het is geen dure meter dacht toch maar voor eenmalig gebruik en nope er zit niks meer in de verpakking

Lijkt me sterk dat deze meter kapot is alles kan natuurlijk Heb hem nu op me rembekrachtiger aangesloten en dezelfde waardes

User avatar
Nick_nl
Posts: 1185
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Nick_nl » Sun Dec 10, 2017 9:30 pm

De meter kun je zelf namelijk testen, gewoon aan het slangetje zuigen dan moet de naald bewegen.
ja, geef de motor eens wat meer voor ontsteking.
is de vacuüm vervroeging nog goed? Dat membraan gaat ook wel eens stuk.

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 9:32 pm

Ga zo fff aan de ontsteking rommelen


of de vacuum vervroeging nog oke is ??????

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 9:34 pm

Hier een filmpje met een andere meter




De meter op de foto reageert heel anders

User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12968
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by BigBlockMopar » Sun Dec 10, 2017 10:15 pm

Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.

Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.

En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe! :smack: :)

User avatar
Nick_nl
Posts: 1185
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Nick_nl » Sun Dec 10, 2017 10:18 pm

Dat ziet er heel anders uit. Nog best redelijk. Alleen die trillende naald. Eigenlijk moet deze stil staan.

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 10:30 pm

BigBlockMopar wrote:
Sun Dec 10, 2017 10:15 pm
Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.

Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.

En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe! :smack: :)
Bizar weer je zou heel je blok slopen door die K@t meter te erg

Blij dat ik die andere meter nog had En volgende keer maak ik mooi filmpie voor jou Mopar :D

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 10:38 pm

Nick_nl wrote:
Sun Dec 10, 2017 10:18 pm
Dat ziet er heel anders uit. Nog best redelijk. Alleen die trillende naald. Eigenlijk moet deze stil staan.


Gelukkig was al weer bang dat het een nieuwe motor ging worden


Misschien moet ik de kleppen eens laten stellen


En ik moet zeker me Carb eens reviseren denk dat me motor daarom zo naatje loopt


Heb me ontsteking op 12 graden staan dat is verder goed toch???????


Iedereen bedank voor de hulp waardeer het echt


Thanks :thumbs:

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 10:42 pm

BigBlockMopar wrote:
Sun Dec 10, 2017 10:15 pm
Dat ziet er beter uit.
Die eerste vacuummeter kan direct weer terug naar de Fucking Republic of China.

Het trillende naaldje kan duiden op klepgeleiders die wat speling hebben, maar ook nog een matige carb afstelling betekenen.

En de volgende keer je telefoon gewoon ff liggend in je klauwe hauwe! :smack: :)
Mopar is er een simpele tool om een Carb af te stellen


Of moet hij dan aan de kast

User avatar
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 12968
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by BigBlockMopar » Sun Dec 10, 2017 11:32 pm

Aan een CO-kast werkt prima hiervoor, een O2/AFR-meter is beter, maar met de vacuummeter kan je 'm ook redelijk goed krijgen.
Het doel is het hoogste vacuum te krijgen bij het afstellen.

Recht onder het Edelbrock embleem op de carb zit links en rechts van de vacuumslang 2 stelschroeven.
Controleer eerst of deze beide ong. even ver uitgedraaid zijn, door ze eerst helemaal in/dicht te draaien waarbij je ook het slagen telt.
Niet als een mongool die schroeven hard dichtdraaien, gewoon met 2 vingers draaien tot ze niet meer verder in gaan.
Daarna draai je ze allebei weer uit, met beide een gelijk aantal slagen.
Ong. 1.5 tot 2 slagen uit/open zou een goed begin moeten zijn.

Dan motor starten en beide schroeven een kwartslag rechtsom of linksom draaien en kijken of het motorvacuum hoger wordt.
Als de motor sneller gaat lopen (goed teken) dan eerst het toerental weer terugdraaien.
Als de motor niet meer reageert op een kwartslag verdraaiing dan zit je redelijk goed qua mengselafstelling.

Je zou hierna nog kunnen proberen de stelschroeven even per stuk af te stellen en kijken of dat nog effect heeft op het vacuum, maar meestal niet veel.

FritsVrolijk
Posts: 1340
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by FritsVrolijk » Sun Dec 10, 2017 11:45 pm

Thanks Mopar voor je uitleg

Denk dat ik eerst eens een goede meter ga kopen geen chinese rommel


Of ik bestel toch maar die O2/AFR-meter is ook wel een tof ding in je auto :)


Ga morgen even met de stelschroeven rommelen en eens kijken hoe of wat


Ben in iedergeval blij dat me motor minder gaar is dan ik dacht dacht daar gaan we weer

Zo nu slapen half 6 gaat de wekker weer en het wordt drama op de weg zucht shit winter


Iridium IX dat zijn goede Bougies toch ?????

Nogmaals dank voor je altijd vriendelijke uitleg :thumbs:

Corp
Posts: 4806
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Corp » Mon Dec 11, 2017 7:43 am

Voor stationair heb je meer aan een co meter dan wbo2. Wat overlap of onverbrande peut en t ding geeft arm aan. Doe het met de vacuum metet. Wbo2 is weggegooid geld als je niet gaat prutsen aan de sproeierbezetting voor vermogen. Transities kun je op gevoel.

gert
Posts: 2881
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by gert » Mon Dec 11, 2017 10:10 am

als bovenstaande geen verbetering oplevert, probeer dan es een cilinder-balans test.
trek bij lopende motor 1 bougiekabel van de bougie, of uit de verdelerkap, en kijk hoeveel de motor in toeren zakt, herhaal dat voor alle 8 cilinders
de terugval in toeren zou bij alle 8 gelijk moeten zijn
zo spoor je een defecte klep/ cilinder op
succes

Wilf
Posts: 10078
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Vacuum test gedaan 454 Big Blok waar moet ik zoeken nu

Post by Wilf » Mon Dec 11, 2017 10:12 am

Nooit bezuinigen op gereedschap en banden.

Post Reply