defecte motor na revisie

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Corp »

Gezien de te volgen juridische stappen snap ik dat hij geen naam en rugnummer noemt. Ben wel benieuwd om wie t gaat
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by gert »

ik vindt dat je best duidelijk kan zijn over wie het gaat.
het kan meer ellende voorkomen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

In afwachting van een procedure is het verstandig om even nog niet tegenpartij publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Niet iedere rechter is gediend van dat soort praktijken, en zeker in geval van twijfel (in de ogen van de rechter) kan dat ertoe bijdragen dat de zaak de andere kant op rolt.
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

UPDATE het word eigenlijk steeds grappiger (maar niet heus) gisteren om 19.21 krijg ik een mail van A dat hij alle reparatiekosten wil vergoeden behalve de uitbouw en inbouw van de motor. Valt iets voor te zeggen omdat ik dat zelf had beslist (A was op vakantie in Letland). Echter de mail die ik krijg is niet hetzelfde als die naar B gaat, daar staat namelijk in dat A de onderdelen verzorgt en de krukas laat slijpen. Onder geen enkele voorwaarde dat A ook maar een boutje van de Chevy in zijn bezit krijgt.
In het laatste mailtje van 21.43 uur (A wil niet met mij praten!) wil hij nog maximaal € 750,- vergoeden. Ik heb toegestemd in een deling van de schade (geen percentage genoemd door mij!) maar als de Chevy weer thuis is ga ik toch met de rechtsbijstand praten maar eerst de Chevy terug.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

Uiteindelijk ben jij toch degene die genaaid wordt zonder dat je er lol aan beleefd

Als alles achter de rug was ging ik er toch voor zorgen dat dat bedrijf ook ongedekte schade zou hebben


Boontje komt om zijn loontje
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

Yellowchevy wrote: Tue Oct 24, 2017 2:50 pm Ik heb toegestemd in een deling van de schade (geen percentage genoemd door mij!)
Waarom zou je zelf een deel van de schade willen dragen? :o
Yellowchevy wrote: Tue Oct 24, 2017 2:50 pmmaar als de Chevy weer thuis is ga ik toch met de rechtsbijstand praten maar eerst de Chevy terug.
ZSM de wagen daar weghalen! Het is jouw wagen, en als ie daar blijft staan loop je een bepaald risico. A heeft zijn vaststellingen gedaan, verder heeft hij de wagen niet nodig nu.

Mbt rechtsbijstand: als je instemt met slechts een gedeeltelijke tegemoetkoming door A, dan kan je rechtsbijstand er later ook weinig meer van maken (immers, je bent overeengekomen met A dat je accoord gaat met maar een gedeeltelijke vergoeding)

Ik zou adviseren om geen deal met A te sluiten zonder overleg vooraf met je rechtsbijstand. Doe je dat wel, dan kan die later (terecht) stellen dat je zelf bepaalde beslissingen hebt genomen waar zij niet achter staan cq die zij anders zouden hebben genomen, en dan leggen ze de zaak terug bij je.
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

UPDATE: chevrolet staat weer in mijn garage thuis. B vond dat het te lang ging duren en heeft de auto weer in elkaar laten zetten en door mij laten ophalen. Ik heb de garage betaald voor het in en uitbouwen en de rechtsbijstand verzekering gaat vandaag bij A de complete schade verhalen.
Wel was de advocaat niet blij (zoals sjak al zei) met mijn voorstel voor gedeeltelijke vergoeding.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

Ja gedeelte betalen is schuld bekennen dat is dom Fijn dat hij weer thuis staat wordt vervolgt haha
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: defecte motor na revisie

Post by SRB12 »

Is je blok nu alweer gerepareerd dan, of is je defecte blok in elkaar gezet?
Wel mooi dat je hem in ieder geval weer terug hebt en hopelijk valt de schade afwikkeling mee.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: defecte motor na revisie

Post by sjak_brak »

FritsVrolijk wrote: Mon Nov 06, 2017 11:22 am Ja gedeelte betalen is schuld bekennen
Hoeft niet, zolang er maar de juiste voorbehouden zijn gemaakt.

Vaak genoeg worden betalingen gedaan uit coulance/goodwill/..., of als een zgn "nuisance fee" (simpel gezegd een overeengekomen bedrag om zonder erkenning van aansprakelijkheid van het gezeur af te zijn, meestal ter vermijding van verdere kosten (bv procederen, advocaat, etc)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by FritsVrolijk »

We worden met de dag slimmer hier

Weer wat geleerd Thanks Sjak
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

Update sorry vergeten te vermelden krukas is door B opnieuw geslepen, lagers vervangen, oliepomp en zeef vernieuwd. Oliedruk is nu 65 psi bij koudstart en zakt met warme motor naar 56 psi bij 1600 rpm. Met ander woorden deze jongen is erg blij met de impala convertible uit 1968.
busbart
Posts: 33
Joined: Mon Dec 30, 2013 9:27 am

Re: defecte motor na revisie

Post by busbart »

dus nu rest alleen de financiele afwikkeling door A?
Ik hoop voor je dat dat net zo goed gaat komen als de motor zelf!
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: defecte motor na revisie

Post by Jan Bee »

Zeef dient zeker een doel, zoals al is geschreven. Bedrijf A of B lult uit zijn nek. Behalve vuil filteren, verlengt en verbreedt het ook iets de aanzuigpijp. Heb hetzelfde probleem gehad. Met hard remmen plotseling geen oliedruk meer. Voor ik helemaal stil stond weer druk.(heb een Mechanische oliedrukmeter). Na demontage carterpan, bleek het filter los onderin te liggen. Ook maar even een lasje erop gelegd.
Yellowchevy
Posts: 13
Joined: Thu Sep 28, 2017 10:40 pm

Re: defecte motor na revisie

Post by Yellowchevy »

Laatste UPDATE
Afgelopen week heeft A de helft (750,-) van de onkosten overgemaakt naar B. Ik heb € 400,- betaald aan de garage die het in/uitbouwen netjes heeft verzorgd. En B komt dus 350,- tekort.
Advocaat heeft de zaak nu stilgelegd omdat het uiteindelijk tussen A en B gaat en niets met mij te maken heeft.
Auto loopt nog beter als voor de 1e revisie, start vlugger en loopt lekker soepel nu nog kachelradiator vervangen (tips welkom) en we kunnen weer heerlijk toeren.
Mocht iemand behoefte hebben om ten noorden van Eindhoven zijn amerikaanse auto bij een 1 mans zaak te laten repareren stuur dan eerst een mailtje naar mij dan kan ik in ieder geval de naam noemen waar je NIET moet zijn, erg triest als je toch een goede monteur bent maar niet de verantwoording voor eventuele fouten wilt nemen.
Post Reply