Problemen holley 1barrel ford 3.3

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Jan Bee
Posts: 76
Joined: Tue Oct 08, 2013 8:43 am

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by Jan Bee »

He hallo,
Heb op mijn Ford inline 6 (3.6 liter) van 1960 een holley 1904 ( een 1 barrel met zo'n glazen vlotterhuis) . Hoop gezeik mee gehad en uiteindelijk vervangen . Nieuwe carb ligt in het schap bij Jambroes in Mookhoek/Strijen. En ja, ik weet het: kost wel wat, maar alle narigheid was gelijk over. Versleten sproeiers, valse lucht langs de gasklepasjes, niet goed afsluitende vlotternaald.....kortom, noem het en het was versleten bij mijn oude carb.
Revisiesetje was ook niet gratis en resultaat dubieus .

Jan
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Ok. Bedankt voor de tip! Ben er achter dat de ontsteking ook heel laat staat. Kabels en kap +rotor zijn binnen. Zal dat eerst allemaal in orde maken
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by MotiV8 »

Jan Bee wrote: Wed Sep 20, 2017 10:31 pm Versleten sproeiers,

niet goed afsluitende vlotternaald.....

Revisiesetje was ook niet gratis en resultaat dubieus .

Jan
Spoeiers verslijten niet

Nieuwe vlotternaalt zit in een goede revisie kit.

Met alleen een revisie kit ben je er niet. een goede reiniging waaronder Ultrassoon is een pre anders werkt het bij voorbaat niet.
Bij ons gaan carburateurs eerst 2 dagen in een reinigingsbad, worden ze daarna even gezuurt alvorens ze de ultrasoon in gaan. En daarna pas komt er een complete revisiekit in.

Een revisiekit alleen zonder de volledige reiniging is kansloos.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Problemen holley 1barrel ford 3.3

Post by peerke »

Blijkt dat de timing chain en tandwielen versleten zijn als ik het zo zie. Vaak een probleem. Nylon coating verbrokkelt. Volgens mij is de ketting ook al doorgeschoten over het tandwiel.
Post Reply