Goededag techneuten,
Mijn TH400 bak heeft een schakelprobleem, hij schakelt goed op maar veel te laat terug, als ik bijna stil sta gaat hij pas terug naar 2 en als ik stil sta naar 1. Als ik op een verkeerslicht kom aanrijden met caravan aan de haak, en ik rij nog ongeveer 30km/h licht op groen geef gas staat hij nog in 3, met de hand terug schakelen gaat prima, maar je heb niet voor niets een automaat toch.
Nu komt het bak is 6jaar geleden gereviseerd, olie is op peil, vacuüm gedeelte incl. Modulator zijn goed, Governor vorige week al vernieuwd gekocht bij Fa. Ganzeboom transmissie Almelo, en nu weet ik het niet meer kan iemand van U mij nu nog vertellen wat het eventueel nog kan zijn alle raad neem ik vanharte aan alvast bedankt diegene die reageren groet M.Hoedemaker (Cadillacman)
Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
-
- Posts: 102
- Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm
Re: Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
Rembanden afgesteld? .
Je trekt een caravan dus ik neem aan dat je een externe olie koeler hebt zitten. Zoniet ruik dan eens aan de bakolie.
Je trekt een caravan dus ik neem aan dat je een externe olie koeler hebt zitten. Zoniet ruik dan eens aan de bakolie.
Re: Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
kickdown solenoid stuk of krijgt geen spanning.
Gr,
Martin
Gr,
Martin
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
Remband kun je niet afstellen, ik houd het ook op de kickdown solenoid.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
-
- Posts: 102
- Joined: Thu Feb 05, 2004 10:05 pm
Re: Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
Tot nu toe bedankt voor de reactie's, over die kickdown solenoid daar heb ik mijn twijfels over want als ik in 1 keer mijn gaspedaal naar de vloer trap dan schakelt hij meteen terug en dan wil hij vliegen dus, ik heb vanmiddag bij de fa. Luuk Kroon in Callantsoog een nieuwe zeef en pakking en ik heb 10 ltr. Dexron2 olie gehaald en dat eerst maar eens proberen en als dat het is plaats ik een externe koeler Boyanka.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: Schakelprobleem TH400 Cadillac. Coupe de Ville 1968
De kickdown heeft er niks mee te maken. Als je de vacuum modulator hebt vervangen, dan is de volgende stap het checken van het kleppenhuis: 3-2 of 2-3 en 1-2 klep die mogelijk (deels) vast zitten. Denk dat het eerder je 3-2 klep is waardoor je een late 3-2 schakelmoment hebt. Het schakelmoment van 2 naar 1 vindt sowieso bij lage snelheden plaats.