window washer nodig voor 1971er ??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

window washer nodig voor 1971er ??

Post by paulv »

ik ben met mijn 1971 pontiac GTO bezig (zie projecten)
en de bedoeling is om de motorruimte zo clean mogelijk te maken.. wat ik niet nodig heb, komt er ook niet in..

is een ruitenwissersproeier verplicht voor een auto van 1971 ??
zo niet dan laat ik hem eruit.. auto zal waarschijnlijk alleen op een mooie zondagmiddag naar buiten komen.. dus heb die toch niet echt nodig..

verder is het hele brandschot dichtgelast en strakgemaakt. kabels komen onder het spatbord door, overflowtank komt tussen de gril uit het zicht.
claxon ook in de gril samen met alarm en regelunit electrische fan.
kraan voor verwarming komt onder het dashboard.

ik heb in het verleden hier een foto zien staan van iemand die zijn verdamper in lijn had staan direct voor bij het blok bij de wateraansluiting..
was erg mooi.. ik wil beide binnenspatborden kaal houden dus zoek hier nog een mooie oplossing voor..

groet Paul
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Funk »

Ik heb de verdamper achter mijn linker koplamp weggewerkt, daar steekt de radiator support nog dusdanig ver over dat 'ie nauwelijks zichtbaar is. Waterleidingen gaan over de binnenschernen (dus onder de voorschernem door) dus die zie je absoluut niet, alleen de slang naar de 425.
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Ary »

Funk wrote: Wed Aug 02, 2017 1:07 pm Ik heb de verdamper achter mijn linker koplamp weggewerkt, daar steekt de radiator support nog dusdanig ver over dat 'ie nauwelijks zichtbaar is. Waterleidingen gaan over de binnenschernen (dus onder de voorschernem door) dus die zie je absoluut niet, alleen de slang naar de 425.
Lijkt me erg mooi, heb je er ook een foto van?
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Funk »

Nee, kon ik zo snel niet vinden. Zal ik nog wel even maken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by sjak_brak »

paulv wrote: Wed Aug 02, 2017 12:41 pmauto zal waarschijnlijk alleen op een mooie zondagmiddag naar buiten komen.. dus heb die toch niet echt nodig..
Juist op zonnige dagen zal er eerder een schijtduif wat extra plamuur op je ruit deponeren :D

Sproeier hoeft ook niet echt in het zicht te zitten. Bv bij mn 73 Imperial zag je alleen de vuldop, af fabriek zit t reservoir in binnenscherm weggewerkt.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Bromgabber »

Personenauto’s met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende ruitensproeierinstallatie.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Jeroen_Sp »

Ah! Voorruit eruit voor de apk lost dit op ;)
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by paulv »

30 september 1971.. Daar kunnen we wat mee!! bedankt

heeft iemand nog goede ideeën om de lpg verdamper op een mooie plek weg te werken...

ik hoor het graag!

ik had in een ver verleden in mijn firebird de verdamper voor onder het spatbord gemonteerd.. wel erg clean, maar toen ik problemen met mijn lpg installatie kreeg kon ik gelijk mijn halve auto afbouwen..
mijn voorkeur gaat nu uit naar naast de radiateur tegen radiateurframe... dan heb ik wel een lange slang nodig naar de mixer..
ik weet dat de slang zo kort mogelijk moet zijn voor goede "throttle response" maar hoeveel rijplezier lever ik in als de slang bijvoorbeeld 1 meter lang is..???

bedankt groet Paul
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: window washer nodig voor 1971er ??

Post by Funk »

Ik heb een slang van 80cm denk ik, geen issues qua gasrespons
Post Reply