Fan shroud flaps

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Fan shroud flaps

Post by Bean Bandit »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar zogenaamde fan shroud flaps (zie foto onderaan). Ik heb zelf een fan shroud gemaakt, maar zie dat de temperatuur van de motor hoger is dan normaal bij hogere snelheden. Dus ik wil een paar van die flappies in mijn shroud maken, voor betere koeling op hogere snelheden.
De shroud flaps zijn gewoon te koop in de USA bij o.a. Summit & Jegs voor ~$1.30 p/s. Maar je snapt het al, als ik deze koop komt er zeer waarschijnlijk zo'n ~20 Euro transportkosten bij.
Dus ik vroeg mij af, weet iemand waar deze wellicht in Nederland te koop zijn? Of weet iemand een alternatief?
Ik zeg maar wat, een muismat oid. Het materiaal moet niet te stijf zijn, maar ook niet te slap dat het naar binnen gezogen wordt.
En het materiaal moet tegen warmte kunnen.

Groeten, Remco

Image
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Fan shroud flaps

Post by Nick_nl »

Een rubberwinkel bv rubberhuis in maastricht. EPDM rubber zou ik aan denken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fan shroud flaps

Post by sjak_brak »

Bean Bandit wrote: Sun Jul 30, 2017 2:45 pm Beste mensen,

Ik ben op zoek naar zogenaamde fan shroud flaps (zie foto onderaan). Ik heb zelf een fan shroud gemaakt, maar zie dat de temperatuur van de motor hoger is dan normaal bij hogere snelheden.
Als je 180 rijdt is het normaal als je temp. iets hoger is dan wanneer je maar 120 rijdt :)
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

Re: Fan shroud flaps

Post by polderlincoln »

kan ook kijken naar bv. flaps van een volvo
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Fan shroud flaps

Post by Bean Bandit »

Ah, dat is ook een optie, Europese auto's. Ik ga eens zoeken :thumbs: .

@Sjak, :lol: nee bij 100km/h zie ik een duidelijke verhoging sinds ik de diy shroud en elektrische fan gebruik.

Groeten, Remco
Post Reply