Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Sorry dat ik het nogmaals vraag maar ik maak me toch een beetje zorgen


Heb een auto gekocht met een andere motor zelfde aantal cilinders en vermogen valt binnen de norm


Vandaag toch maar eens met de RDW gebeld en ze houden voet bij stuk geen documenten geen kenteken


Nou snap ik dat zoeen pannenkoek aan de telefoon mij niet gaat zeggen maak je niet druk het loopt wel los maar toch :cry:


Natuurlijk ben ik gaan Google en er zijn manieren om de boel te flessen


Wat is mijn vraag is het handiger voor ik na de RDW ga te zorgen voor dokumenten wat natuurlijk weer een hoop werk en geld kost



Of gewoon gaan en doen of je achterlijk bent en de gok wagen


Zijn er hier mensen die ooit met het zelfde probleem hebben gezeten en mij willen zeggen hoe dat afliep


Bedankt voor u tijd en alvast een fijn weekend


Mvg Frits
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by BigBlockMopar »

Zonder papieren krijg je een auto niet eens Amerika uit, dus waarom zou je geen documenten bij je aankoop hebben?
Je hebt vrijwel altijd een Title bij je aankoop en een Bill of Sale.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Texas Boy »

Via New York gaan wel of gingen regelmatig auto's op export zonder Title, risico voor shipper, dus transporteur loopt geen risico. Hoe de auto in Nederland word geïmporteerd weet ik niet. Wij kunnen eigenlijk altijd zorgen dat er nieuwe Title komt, is niet goedkoop 600-700 USD maar beter dan een plantenbak importeren.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Ja de papieren van de auto zelf zijn er natuurlijk de Title en ook de aankoop factuur daar maak ik me geen zorgen over de auto is al onderweg


Het is echt het gezeur om dat niet originele blok wat er in gebouwd is 20 jaar geleden


Je moet schijnbaar kunnen aantonen dat de motor niet is gestolen


Maar wie bewaart er in hemelsnaam 20 jaar lang papieren van een donor auto en zeker in Amerika doen ze dat niet
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Renev »

Gewoon er heen gaan en laten keuren en nooit met een woord over die motor reppen.
Je hebt toch nog niet je chassisnummer doorgegeven hoop ik ??
Wat zit er voor motor in eigenlijk ??
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Dankje voor je antwoord

Zal niks zeggen over de motor maar dat zien ze toch gelijk ding ziet eruit als nieuw

En heb niks door gegeven alles via de mail en telefoon dus ze weten niks van mijn auto

Het is een 454 BigBlok en er zat vroeger een 402 BigBlok in dus het verschil in vermogen is iets van 40 pk niet echt veel
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Wilf »

Je bent het beste af om niet te wijs te doen bij de RDW. Een motor kan ook gereviseerd zijn. En waar staat je matching # motor op het kenteken? Niet.

Mijn auto was ook raar; op het SC Historic Title kenteken van mijn auto stond niet het chassisnummer maar het engine block #. Gelukkig had de vorige eigenaar echt een shitload aan documentatie meegestuurd en voorwerk gedaan, inclusief handgeschreven brieven met het VIN-plaatje met potlood overgestanst (reliëf) en foto's et cetera en kopij van de DMV.

Ik heb in mijn meest onwetende stem / rol herhaald wat er in de documentatie stond, namelijk dat de title niet het chassisnummer maar het motornummer vermeld, en gelukkig ging dat goed. Uiteindelijk is het chassisnummer wel op NL kenteken gezet. Dit had natuurlijk ook anders af kunnen lopen als ze twijfels gehad hadden.

Slapende honden niet te veel wakker maken; jij weet niet dat het blok niet origineel is en dat een blok opgeleukt of gereviseerd is dat is niet vreemd. En 99 van de 100 keer is zo'n blok gekomen uit een andere auto die niet interessant genoeg was om te gebruiken en echt niet gestolen maar niemand houdt die gegevens bij tenzij het professioneel gebeurt bij nieuwerwetse bedrijven.

No sweat.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Texas Boy »

FritsVrolijk wrote: Thu Jun 01, 2017 11:40 pm Dankje voor je antwoord

Zal niks zeggen over de motor maar dat zien ze toch gelijk ding ziet eruit als nieuw

En heb niks door gegeven alles via de mail en telefoon dus ze weten niks van mijn auto

Het is een 454 BigBlok en er zat vroeger een 402 BigBlok in dus het verschil in vermogen is iets van 40 pk niet echt veel
Misschien blok vies maken ;)
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Arjan2 »

Mijn auto hebben ze gewoon goedgekeurd 3 weken geleden, met een gebroken veer linksvoor...ik zou mij niet te druk maken.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Oke maar een gebroken veer is wat anders dan een ander blok


Lees ook dat ze je kenteken gewoon in kunnen nemen En me blok vies maken haha ja das ook nog een optie maar ze kijken toch je bloknummers na dus tja


Dank voor het mee denken en een fijn weekend
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Arjan2 »

Waarom? Die missen ze toch ook?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Das waar kreeg net deze email van de verkoper dus misschien paniek voor niks

It is Chevy Target motor from the factory from around 96/97 era and the paperwork is in the glove box.


Chevy Target motor eens kijken wat dat nou weer is haha
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Renev »

Kijken kan maar niks zeggen, zodra je daar over begint ben je de l*l.
En als ze zeggen dat die motor er mooi schoon uitziet zeg je idd dat hij pas gereviseerd is.
Jezelf een beetje sullig en dom opstellen daar kom je ergens mee bij de rdw :thumbs:
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by FritsVrolijk »

Zo gaan we het doen maar je snapt mijn paniek een beetje toch

Tis altijd gezeik in dit land met instanties maar misschien zitten de papieren bij het blok en valt het allemaal mee

Heb vroeger mensen huilend zien weglopen bij de RDW omdat ze de auto niet gekeurd kregen
Arjan2
Posts: 170
Joined: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm

Re: Wat is de praktijk bij de RDW ik weet het niet meer

Post by Arjan2 »

Bij de RDW zijn het ook maar mensen hoor. Gewoon niet "bang" zijn. Aan het eind van de rit, zal je zeggen: oh was dat alles, let maar op ;)
Post Reply