ruzie met ontsteking coil

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
polderlincoln
Posts: 81
Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm

ruzie met ontsteking coil

Post by polderlincoln »

setup

standaard ford 460
ontsteking dura spark met hei module
coil aangesloten op 12 vold geen weerstands draad
start loopt met standaard coil die ooit bij de auto kwam algemeen zonder problemen.
als ik deze echter vervang voor een msd blaster 2 (nieuw)kan ik de auto starten maar moet ik hem hoog in de toeren houden als toerental laag word slaat hij af?
ook nog een e-core coil leggen maar hiermee zit er helemaal geen leven in het blok.
wat zou dit kunnen zijn volgens mij zou hij zeker met de blaster 2 zo moeten lopen ,iemand enig idee wat ik kan controleren na kijken om mij een schop de goede kant op te geven :?
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: ruzie met ontsteking coil

Post by hanver »

Er zijn heel veel type coils, voor het zelfde geld is die nieuwe MSD blaster 2 een coil die moet aangesloten zijn met weerstandsdraad om te werken met je dura spark?

Weet je model niet, maar als het een van deze is kan je onderstaande handleiding gebruiken:
http://documents.msdperformance.com/8202.pdf

Dit staat ook nog op de site van MSD te lezen:
Most late model vehicles with electronic ignitions do not require a ballast resistor, check your ignition and manufacturers specifications to determine if a ballast is required in your application.
Mallory Unilite applications also require the ballast resistor.

Dus in jou geval kan het zijn dat je wel een resistor wire of aparte ballast resitor nodig hebt.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: ruzie met ontsteking coil

Post by Corp »

Weerstandsdraad is ervoor dat je de punten niet affikt. Die e core en de blaster 2 (vlgs mij c core) hebben een gesloten magnetische flux. De originele open. Zou t eens in een compatibiliteitslijstje zoeken. De e levert meeste vermogen op hoge toeren de c ook hoger dan t origineel. Tel er een slecht te onsteken mengsel stationair bij op en je hebt een probleem
hanver
Posts: 104
Joined: Sat Jun 05, 2010 9:47 am

Re: ruzie met ontsteking coil

Post by hanver »

Soms is een weerstandsdraad echt nodig bij elektronische ontsteking (dus niet enkel met punten).
Ik heb bvb een Mallory Unilite met elektronische ontsteking en die werkt niet zonder weerstandsdraad (of gewone draad met weerstandsblok) ertussen.

https://www.ford-trucks.com/user_galler ... toid=30751

Hier kan je ook nog schema terug vinden hoe het volgens mij "stock" moet zijn, hier staat ook een ballast resistor tussen?
Post Reply