lpg injectie op 454??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Wilf »

Je kan ook uitrekenen of LPG wel interessant genoeg voor je is. Het omslagpunt is al gauw duizenden kilometers (kosten inbouw bij een goede toko en verschil in prijs). Vooral als je naar landen wil waar geen lpg is. Mag ik vragen welke landen? Scandinavië toevallig?

Voor mijn Buick is het, ondanks 1 op 4, niet interessant op lpg, omslagpunt is ruim 6 jaar met de verwachte kilometers en als je benzineonderdelen laat zitten gaan die onherroepelijk achteruit; je leidingen, tank en carb raken vol gum en drab (en de tank met water). Moderne benzine is rotzooi.

Je kan als je per sé op lpg wil rijden ook gaan uitrekenen hoe groot je tank moet zijn voor de landen waar je naartoe gaat. Of hou je carb apart voor die gelegenheden; reviseer hem en zet hem op de plank, haal je tank eronderuit, vul hem met conserveringsvloeistof. Zet een blindplaat op de motor waar de benzinepomp zit. Mocht de zeldzame dag komen dat je naar een land zonder LPG gaat, zet je de carb weer terug, nieuwe benzineleiding erop, benzinepomp erop en tank er weer in. En je ontsteking aanpassen (MSD)?

Het zijn omslachtige opties maar het kan wel als je ten volste wil profiteren van de brandstoffen die je gebruikt.

Maar eerst uitrekenen of ombouw naar lpg wel zin heeft en/of de landen waar je heen wil echt geen lpg hebben (zelfs in Zweden kan het, als je maar goed zoekt). En hoe vaak je daadwerkelijk daar naartoe gaat…
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

Goedemorgen als eerst bedank voor u antwoord

Ja daar zegt u me wat uitrekenen hoe snel lpg een goede optie is hoop toch elk weekend wel te rijden met me nieuwe Pick Up .


Nou denk ik met een 454 BigBlok die waarschijnlijk 1 op 5 verbruikt het lpg verhaal heel snel voordelen op gaat leveren

Het land waar ik regelmatig vertoef is Tsjechische Republiek en daar is ook lpg te krijgen maar lastig en vindt het een rot idee dat als ik zonder lpg zit ik geen meter meer kan rijden


Het inbouwen van de lpg wou ik zelf doen heb dat vroeger gedaan en echt moeilijk is het niet volgens mij


Dan kom je op een set prijs van 750 euro uit die prijs is mij opgegeven door een gasboer met 230 liter gastank .Natuurlijk komen daar nog kosten bij het is vaak zo dat ze er nog wel wat bij verzinnen haha


Zou liever op benzine blijven rijden maar dan weet ik het wel dan ga je toch je Pick up sneller laten staan omdat tanken in Nederland nou eenmaal drama is met onze fijne benzine prijzen




Het liefst zou ik ook onderbouw hebben van de lpg tank vindt een 230 litertank achter in je laadbak ook geen gezicht dus als mijn Trukkie er over 4 weken is maar eens kijken of als ik al mijn benzine tanken weghaal dat zijn er drie in mijn geval hoeveel liter gas ik onder mijn PickUp kwijt kan



Eerst maar eens kijken waar dat BigBlok het beste op gaat lopen en wat ik wil op benzine kunnen rijden of alleen lpg lastige materie


En eerlijk ben ook geen fan van LPG meestal een hoop gezeur en andere ellende maar we moeten wat toch


En wil ook graag een MSD ontsteking maar elektra is zo niet mijn ding zie daar een beetje tegenop


Zo nu koffie en de Garage maar eens opruimen



Fijne weekend en tot een andere keer :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Wilf »

Stippel je route in Tsjechië uit, grote tanks eronder en een goede brandstofmeter en dan kom je er wel op lpg. Sjak brak weet daar mogelijk wat meer over te vertellen (lpg in Oost Europa).

Ik rijd op smiles per gallon dus tanken kijk ik niet eens naar. Het kost wat, klopt, maar het is goedkoper per minuut dan een concert van een topact of een dagje pretpark en je hebt al geen kosten van MRB et cetera dus het valt alleszins mee. Maar goed, m'n Buick rijdt alleen met goed weer, dus maximaal 10 a 15 weekends per jaar, en hij staat gestald achter slot en grendel ver van huis dus 'even' rijden doe je dan toch al niet.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by sjak_brak »

FritsVrolijk wrote: Fri Jun 02, 2017 11:28 pm Er zijn twee redenen waarom ik op benzine wil kunnen rijden eerste wil ik graag op benzine kunnen starten en dan bij 1000 toeren automatisch over schakelen op gas
En wat is hier precies het voordeel van :?:

Juist bij koude motor is benzine extra slecht voor je blok, en starten met een Impco-systeem is probleemloos.
FritsVrolijk wrote: Fri Jun 02, 2017 11:28 pmReden twee is dat ik ook wel eens in landen kom waar bijna geen gas te verkrijgen is of heel slecht
http://www.sjakbrak.com/?p=9

In Tsjechie is het ook niet echt een probleem, mensen rijden daar ook op gas. Gewoon kwestie van op tijd tanken :) Met je 230-liter tank zal je trouwens best een bereik hebben. Zelf had ik bij LPG-only-wagens de gewoonte om gewoon ca. iedere 200km een pauze in te lassen incl tanken. Als er dan een keer geen LPG is, dan heb je nog steeds kms zat in de tank.

Volgens deze site zijn er ca. 800 lpg-stations in CZ: http://www.brandstofprijzen.info/brands ... hp?sort=10 gezien hoe klein het landje is kan ik me niet voorstellen dat dit aantal een probleem is.

Spanje is wel veel lastiger, en ook qua afstanden net wat anders dan CZ. Scandinavie ook.

FritsVrolijk wrote: Fri Jun 02, 2017 11:28 pmMaar ik begrijp van u dat een 300 mixer voldoende is voor een 454 BigBlok en dat een 425 mixer niet gaat werken als je ook op benzine wil rijden
Met een 425 kan je ook op benzine rijden, maar dan heb je een adapter nodig. 425 werkt het mooist zonder de benzine-spullen erop (een 300-mixer overigens ook)

Een 300-A mixer op een bigblock ga je niet echt vrolijk van worden.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Wilf »

Hij is z'n hele leven al vrolijk dus dat laatste zou ik me geen zorgen over maken, sjak.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

Met een 425 kan je ook op benzine rijden, maar dan heb je een adapter nodig. 425 werkt het mooist zonder de benzine-spullen erop (een 300-mixer overigens ook


Duidelijk dus een 425 gaat het worden met adapter en dan gaat ook met motorklep nog normaal dicht


Die 425 mixer scheelt wel bijna 100 euro op Ebay met wat ik hier zie in Nederland maar waarschijnlijk niet handig om overzee te kopen ivm Garantie



En klopt ben meestal vrolijk teveel meegemaakt om me nog echt druk te maken
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

sjak_brak wrote: Sat Jun 03, 2017 10:14 am En wat is hier precies het voordeel van :?:

Juist bij koude motor is benzine extra slecht voor je blok, en starten met een Impco-systeem is probleemloos.

http://www.sjakbrak.com/?p=9

In Tsjechie is het ook niet echt een probleem, mensen rijden daar ook op gas. Gewoon kwestie van op tijd tanken :) Met je 230-liter tank zal je trouwens best een bereik hebben. Zelf had ik bij LPG-only-wagens de gewoonte om gewoon ca. iedere 200km een pauze in te lassen incl tanken. Als er dan een keer geen LPG is, dan heb je nog steeds kms zat in de tank.

Volgens deze site zijn er ca. 800 lpg-stations in CZ: http://www.brandstofprijzen.info/brands ... hp?sort=10 gezien hoe klein het landje is kan ik me niet voorstellen dat dit aantal een probleem is.

Spanje is wel veel lastiger, en ook qua afstanden net wat anders dan CZ. Scandinavie ook.


Met een 425 kan je ook op benzine rijden, maar dan heb je een adapter nodig. 425 werkt het mooist zonder de benzine-spullen erop (een 300-mixer overigens ook)

Een 300-A mixer op een bigblock ga je niet echt vrolijk van worden.

Dank je Sjak misschien toch maar eens luisteren naar jou haha


Alle drie de Tanken er onderuit en zorgen dat het mooi op lpg gaat lopen en inderdaad met 230 liter lpg kun je aardig wat kilometers maken


Als ik me drie benzine Tanken er onderuit haal eens kijken hoeveel lpg tanken ik onder de Truck kwijt kan dat is toch het mooiste
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Wilf »

FritsVrolijk wrote: Sat Jun 03, 2017 11:39 amDie 425 mixer scheelt wel bijna 100 euro op Ebay met wat ik hier zie in Nederland maar waarschijnlijk niet handig om overzee te kopen ivm Garantie
Doe prijzen op eBay maal 2,5 want je hebt shipping costs (vaak hoger dan waarde product), inklaringskosten (€13,-) en daarover (over waarde product plus verschepen) nog 21% belasting. Zelfs een tweedehands dashboardknopje uit 1949 van $20 kost €65 als hij thuis ligt.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

nee nee heb de prijs inclusief alle ellende die er bij komt

Shop al jaren op internet en vroeger kwam je nog wel eens weg met de belasting nu soms nog maar meestal ben je de pineut
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by Wilf »

Oh dat scheelt dan zeker! Ik koop alleen nog maar in de VS omdat ik zeldzame auto's heb, voor de goedkoop hoef je het niet meer te doen… Zowel de dure dollar alsmede de geëxplodeerde kosten van DHL/USP(S) alsmede de douane- en inklaring maken het elke keer weer pijnlijk.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

I know kocht laatst een dashcam ding koste ongeveer 53 euro en voor ik hem hier had meer dan tachtig



TPG post wou ook ff 13 euro hebben voor het inklaren ja dan wordt het duur allemaal op een goedkoop ding


Maar als iemand een 425 mixer kan lever voor de prijs in de link hoor ik het graag



http://www.ebay.co.uk/itm/IMPCO-CT425M- ... XQjq5Q9v~g
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by sjak_brak »

Incl verzenden en invoer zit je op ca 300 euro. Voor dat geld ligt ie m.i. ook wel in NL te koop.

Informeer eens bij Vogels. Meestal krijg je daar aan de kassa nog wat korting op de opgegeven prijs.

Let wel op met gebruikte mixers, mocht je dat overwegen kunnen we je wat tips geven waar op te letten.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

Hee Sjak ik zal vogels eens bellen wat het daar gaat kosten wil daar toch ook de flexibele leiding kopen

En ik koop gewoon een nieuwe 425 mixer heb toch altijd pech met gebruikte meuk en vaak scheelt het de wereld ook niet


Heb wel van een gas boer een offerte van 750 euro dat zal wel ex btw zijn voor een compleet set met een 230 liter tank en volgens mij een 425 mixer


Net ook even geken voor onderbouw maar dat gaat het niet worden helaas
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: lpg injectie op 454??

Post by sjak_brak »

Onderbouw zal ook vast wel gaan, maar moet je goed meten welke maat tank(s) je nodig hebt.

Zou sowieso pas de tank kopen op moment dat je de wagen hebt, en je eea hebt kunnen meten, en je er voor jezelf uit bent waar en hoe je de tank wilt hebben :)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: lpg injectie op 454??

Post by FritsVrolijk »

Ja ik bestel nog ff niks ken dat dat wordt het een dure grap als de helft niet past

Blijf erbij dat een tank van 230 liter achter in je laadbak geen gezicht is

Maar elke rit moeten tanken omdat er een lullig gassetje in zit is ook niet echt een topper
Post Reply