lpg injectie op 454??
lpg injectie op 454??
ik ben nu bezig met mijn 1971 gto waar een 454 Chevy inkomt. blok heeft 400 echte pk's en een berg koppel. met th700 en 3,42 gearing.
wordt lpg only. (
ik heb nu een impco 425 mixer liggen die eigenlijk te klein is..
ik heb een ram-air motorkap met de sleuven voorin (zeldzaam) om het probleem van de hoge mixer plus luchtfilter op te lossen heb ik een losse shaker-hood van een trans-am gekocht die ik in de motorkap wil plaatsen..
ik heb er eigenlijk problemen mee om een zeldzame motorkap te verzagen voor een lpg mixer die eigenlijk niet voldoet..
2 mixers naast elkaar passen helemaal niet onder de kap.
verder vind ik dat een ram-air kap en een shaker samen een beetje teveel van het goede..
is er een lpg systeem te koop wat ik kan gebruiken. (lpg only)
ik heb al een paar lpg bedrijven gebeld, maar zonder resultaat..
wat is wijsheid..
groet Paul
Milsbeek
foto's volgen
wordt lpg only. (
ik heb nu een impco 425 mixer liggen die eigenlijk te klein is..
ik heb een ram-air motorkap met de sleuven voorin (zeldzaam) om het probleem van de hoge mixer plus luchtfilter op te lossen heb ik een losse shaker-hood van een trans-am gekocht die ik in de motorkap wil plaatsen..
ik heb er eigenlijk problemen mee om een zeldzame motorkap te verzagen voor een lpg mixer die eigenlijk niet voldoet..
2 mixers naast elkaar passen helemaal niet onder de kap.
verder vind ik dat een ram-air kap en een shaker samen een beetje teveel van het goede..
is er een lpg systeem te koop wat ik kan gebruiken. (lpg only)
ik heb al een paar lpg bedrijven gebeld, maar zonder resultaat..
wat is wijsheid..
groet Paul
Milsbeek
foto's volgen
Re: lpg injectie op 454??
Technocarb-mixers zijn van het formaat van een holley-carb. Zijn geen goedkope systemen overigens, en geregeld (dmv lambda-sonde)
Als je voor injectie gaat, dan heb je ineens een hele hoop extra electronica erbij nodig, daarnaast is koude start op LPG doorgaans niet voorzien bij gasinjectie-systemen.
Als je voor injectie gaat, dan heb je ineens een hele hoop extra electronica erbij nodig, daarnaast is koude start op LPG doorgaans niet voorzien bij gasinjectie-systemen.
Re: lpg injectie op 454??
Sjak for president!
kijk daar kunnen we wat mee!
Aangezien ik nu mijn blok/headers aan het klaar aan het maken was, moest ik er nu mee aan de slag.(ivm monteren lambda sensoren)
ik heb alleen een leverancier gevonden in Engeland. ik zal ze eens een mailtje sturen.(halve site van hun werkt niet )
ik zal ook goed moeten informeren ivm keurmerken.
mijn pontiac staat nog op duits kenteken en moet nog naar de RDW en moet dus ook nog lpg op kenteken komen...
bedankt groet Paul
kijk daar kunnen we wat mee!
Aangezien ik nu mijn blok/headers aan het klaar aan het maken was, moest ik er nu mee aan de slag.(ivm monteren lambda sensoren)
ik heb alleen een leverancier gevonden in Engeland. ik zal ze eens een mailtje sturen.(halve site van hun werkt niet )
ik zal ook goed moeten informeren ivm keurmerken.
mijn pontiac staat nog op duits kenteken en moet nog naar de RDW en moet dus ook nog lpg op kenteken komen...
bedankt groet Paul
Re: lpg injectie op 454??
Iwema heeft ook een hoog vermogen mixer...Ding is geloof ik gebaseerd op een merk waar ik even niet kan opkomen.
http://www.iwemalpg.com/Systems.htm
http://www.iwemalpg.com/Systems.htm
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: lpg injectie op 454??
Mixer is OHG- lookalike.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: lpg injectie op 454??
Ik rij sinds enkele maanden met een MegaSquirt ECU (MS3x) in m'n Dodge Dart op LPG.
Tot nu toe regel ik alleen de ontsteking met de ECU maar heb al enige tijd het een en ander liggen voor dampgas injectie, wat simpelweg ook aan de ECU aangesloten kan worden.
Het dampgas spul is nu nog van Magic (single stage verdamper en injectoren), maar ik zal waarschijnlijk wel overstappen naar Keihin injectoren tzt.
Het mogelijk koude start probleem wil ik oplossen door voorlopig nog de 'standaard' IMPCO installatie ernaast werkzaam te houden.
Dus starten met de IMPCO, en dan de ECU automatisch laten overschakelen naar injectie als bijv. het koelwater zeg 30 of 40 graden wordt.
Alleen al de overstap naar een digitaal gestuurde ontsteking heeft al veel rijplezier teweeggebracht.
De eerste maand heb ik nagenoeg iedere dag een aangepaste ontstekingscurve geupload naar de ECU, om zo met trial-and-error tot een, voor mijn motor, goede LPG vervroegingscurve te komen.
Tot nu toe regel ik alleen de ontsteking met de ECU maar heb al enige tijd het een en ander liggen voor dampgas injectie, wat simpelweg ook aan de ECU aangesloten kan worden.
Het dampgas spul is nu nog van Magic (single stage verdamper en injectoren), maar ik zal waarschijnlijk wel overstappen naar Keihin injectoren tzt.
Het mogelijk koude start probleem wil ik oplossen door voorlopig nog de 'standaard' IMPCO installatie ernaast werkzaam te houden.
Dus starten met de IMPCO, en dan de ECU automatisch laten overschakelen naar injectie als bijv. het koelwater zeg 30 of 40 graden wordt.
Alleen al de overstap naar een digitaal gestuurde ontsteking heeft al veel rijplezier teweeggebracht.
De eerste maand heb ik nagenoeg iedere dag een aangepaste ontstekingscurve geupload naar de ECU, om zo met trial-and-error tot een, voor mijn motor, goede LPG vervroegingscurve te komen.
Re: lpg injectie op 454??
Volgens mij moet het koude starten ook geen probleem zijn op LPG met een programmeerbare ECU, toch?
Ik had met mijn Volvo 850 en 940 al geen problemen om direct op LPG te starten (zonder specifieke parameters), dus ik zou niet weten waarom dat ook met een ander blok niet zou kunnen als je juist de setting daar op aan kan passen.
http://www.bs-autotune.nl geeft ook workshops en heeft een systeem voor LPG, ben je daar al uitgekomen?
Ik had met mijn Volvo 850 en 940 al geen problemen om direct op LPG te starten (zonder specifieke parameters), dus ik zou niet weten waarom dat ook met een ander blok niet zou kunnen als je juist de setting daar op aan kan passen.
http://www.bs-autotune.nl geeft ook workshops en heeft een systeem voor LPG, ben je daar al uitgekomen?
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: lpg injectie op 454??
Het (mogelijke) probleem bij LPG dampgas-injectie is, dat er half vloeibare LPG mee ingespoten kan worden. Dat geeft dan een belachelijk rijk mengsel als het druppeltje LPG pas na de injector in het inlaatmanifold verdampt (en dan 270x uitzet).
Dit is voornamelijk mogelijk bij een koude motor, onder (teveel) last, omdat er slechts een single stage verdamper gebruikt wordt bij injectie.
Voor een hobby-auto valt er wellicht wel mee te leven dat je met een koude motor niet direct stevig gas (moet) kunnen geven.
Het is niet voor niets dat auto-fabrikanten en gas-ombouwsystemen het benzine-systeem in werking houden en wordt gebruikt om op te starten.
Dit is voornamelijk mogelijk bij een koude motor, onder (teveel) last, omdat er slechts een single stage verdamper gebruikt wordt bij injectie.
Voor een hobby-auto valt er wellicht wel mee te leven dat je met een koude motor niet direct stevig gas (moet) kunnen geven.
Het is niet voor niets dat auto-fabrikanten en gas-ombouwsystemen het benzine-systeem in werking houden en wordt gebruikt om op te starten.
Re: lpg injectie op 454??
ik ga deze ff volgen.
Ik ben zelf bezig om net als BBM ook een Megasquirt op mijn big block te bouwen met dampgasinjectie
dit is mij projectpagina waar ik mijn voortgang deel
http://www.facebook.com/77suburban
ik zit te denken aan een KME Gold of Turbo verdamper en dan flink oversized, zodat je dat probleem met koude start hopelijk minder hebt.
In eerste instantie houd ik mijn TBI systeem ook in leven als backup of voor koude start.
Dat idee van BBM om een gewone mixer op lpg voor koude start te houden, spreek me ook wel aan. GOED IDEE
Ik ben zelf bezig om net als BBM ook een Megasquirt op mijn big block te bouwen met dampgasinjectie
dit is mij projectpagina waar ik mijn voortgang deel
http://www.facebook.com/77suburban
ik zit te denken aan een KME Gold of Turbo verdamper en dan flink oversized, zodat je dat probleem met koude start hopelijk minder hebt.
In eerste instantie houd ik mijn TBI systeem ook in leven als backup of voor koude start.
Dat idee van BBM om een gewone mixer op lpg voor koude start te houden, spreek me ook wel aan. GOED IDEE
Re: lpg injectie op 454??
ik ben nu met een "nut and bolt" restauratie bezig en wil alles in 1 keer netjes maken.
en liefst zo simpel mogelijk..
een "technocarb" mixer spreekt me tot nu toe het meeste aan.
Gister nog even geinformeerd bij BS-autotune..
ik vind het nog erg moeilijk allemaal.. ik wil het liefst zo min mogelijk kabels en alles netjes gemonteerd onder de kap..
De mixer van "Iwema " 50 mm moet 400 pk kunnen voeden met 2 verdampers (volgens hun site)
is dit iets?? heeft iemand al zoiets in gebruik?
wanneer moet ik 2 verdampers gaan gebruiken?? hoeveel vermogen kan 1 mixer met 1 leiding van 8 mm leveren??
ik heb 400 pk ,maar zal zelden tot nooit lang volgas rijden.. alleen bij optrekken t/m 4e versnelling..
wordt een snelle straatauto/cruiser.
Kan een imcpo 425 eventueel aangepast worden voor meer vermogen???
bedankt,
groet Paul
en liefst zo simpel mogelijk..
een "technocarb" mixer spreekt me tot nu toe het meeste aan.
Gister nog even geinformeerd bij BS-autotune..
ik vind het nog erg moeilijk allemaal.. ik wil het liefst zo min mogelijk kabels en alles netjes gemonteerd onder de kap..
De mixer van "Iwema " 50 mm moet 400 pk kunnen voeden met 2 verdampers (volgens hun site)
is dit iets?? heeft iemand al zoiets in gebruik?
wanneer moet ik 2 verdampers gaan gebruiken?? hoeveel vermogen kan 1 mixer met 1 leiding van 8 mm leveren??
ik heb 400 pk ,maar zal zelden tot nooit lang volgas rijden.. alleen bij optrekken t/m 4e versnelling..
wordt een snelle straatauto/cruiser.
Kan een imcpo 425 eventueel aangepast worden voor meer vermogen???
bedankt,
groet Paul
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: lpg injectie op 454??
Ik maak me eigenlijk ook een beetje zorgen om de th700r4 of die dat wel aan kan.
Re: lpg injectie op 454??
LS Swap nog een optie?
Afhankelijk van type blok heb je meer koppel en pk en rijd stuk zuiniger op benzine en past denk ik wel onder de motorkap.
Afhankelijk van type blok heb je meer koppel en pk en rijd stuk zuiniger op benzine en past denk ik wel onder de motorkap.
Re: lpg injectie op 454??
ik heb een gloednieuwe th700 van bowtie-overdrives. level 2. dus dat komt wel goed..
454 die ik heb liggen is bullitproof, snel en betaald..en veel mooier qua looks..
bij twijfel ga ik eerst rijden met de 425 liggen die ik heb liggen, maar liever alles eerst in 1 keer goed..
454 die ik heb liggen is bullitproof, snel en betaald..en veel mooier qua looks..
bij twijfel ga ik eerst rijden met de 425 liggen die ik heb liggen, maar liever alles eerst in 1 keer goed..
Re: lpg injectie op 454??
Ik zou idd gewoon die 425 monteren, maar ook een AFR meter, zodat je kunt blijven bewaken of je geen arm mengsel krijgt. Kan je bijvoorbeeld mooi een MTX-L voor gebruiken van Innovate
Last edited by kikkegek on Wed May 24, 2017 8:30 am, edited 1 time in total.