welke koplampen rdw keuring

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Hallo binnenkort moet ik naar de rdw voor een kenteken Natuurlijk is de verlichting van mijn GMC uit 1971 niet oke


Kan iemand mij vertellen welke koplampen ik moet kopen om geen gezeur te krijgen bij de rdw


Bedankt zover
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Bromgabber »

Gewoon zelfde maat als nu maar dan van Hella of iets met H4 lampen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Bedankt dacht dat het t3 lampen zijn van VW
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Wilf »

Standaard 7" zeker? Ik had ze gekocht bij Minifarm, gewoon LHD. Mini's hadden ook bolle lampen. Oude golfjes hadden ook 7" rond ooit maar die zijn volgens mij vlak.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Ben er al uit het zijn gewoon simpele Hella lampen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Corp »

Sealed beams zijn gewoon toegestaan
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by sjak_brak »

Corp, klopt, met dien verstande dat het lichtbeeld goed moet zijn, en dat is bij veruit de meeste sealed beams niet het geval.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Wilf »

Klopt en als je een vervelende keurmeester hebt keurt hij ze bij voorbaat al af en dan is het jouw woord tegen de zijne en dat verlies je…
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by sjak_brak »

Wilf wrote: Wed May 24, 2017 8:55 am en dan is het jouw woord tegen de zijne en dat verlies je…
In zo'n situatie kan je altijd vragen of je de exacte regel kan zien "zodat je zeker weet hoe je het juist kan herstellen" :D als je dat rustig vraagt dan krijg je normaliter wel de aanvullende uitleg (ze pakken dan het boek erbij) en dan kan je doorvragen op welk aspect je wagen niet voldoet aan welke elementen van de betreffende regel uit het boek.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by kikkegek »

ik moest een keer terug, omdat lichtbeeld zwak was van mijn 7" ronde koplampen met H4 halogeen.

Toen liet ik de LED lampen zien die ik gekocht had en t lichtbeeld en zei dat ik t niet aandurfde om die te plaatsen voor keuring en gaf die keurmeester aan, dat enige dat ze naar kijken is lichtbeeld....E keurmerken kijken ze niet naar. Enige voordeel dat E keurmerk geeft is dat je zeker weet dat het een goedgekeurde koplamp is.

dit is oude halogeen lichtbeeld

Image

Dit zijn de led lampen die ik nu heb gemonteerd:

Image

Image
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Dank heren ik gooi er gewoon voor 100 euro nieuwe lampen in Geschakeld via relais dan komt het goed


Maak me meer zorgen over dat 454 blok waar ze de afkomst van willen weten naar meer dan 20 jaar in de auto te hebben gezeten
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Wilf »

Relaisgeschakeld is sowieso het beste wat je kan doen, top. Succes met de keuringsvoorbereiding verder, en hopelijk tref je eentje in een goede bui!
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Ja had er toen ik er een Benz liet keuren wel een met een goede bui Mocht toen zelfs nog dingen veranderen

Denk dat het er ook aan ligt waar je hem laat keuren Het ene keuringsstation is het andere niet
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by Wilf »

De ene keurmeester de andere ook niet. 2011 in Waddinxveen, ene Wilfred, topgozer met liefde voor mooi oud spul. Ging fluitend. Waddinxveen 2016, keuringsmeester die begint met "Je hebt wel een voorkeuring gedaan hè, want ik heb een hekel aan die lui met Amerikanen die hier zomaar aan komen waaien. Na 15 afkeurpunten mag je wegwezen." Uiteindelijk had ik 5 afkeurpunten, waaronder sealed beam (niet naar beeld gekeken), binnenspiegel met verwering (had een nieuwe laten maken maar die was dat weekend spontaan gebarsten - het was maandagochtend - dus ik liet die zien als bewijs, en dat een nieuwe er die week nog kwam, had hij geen boodschap aan) en een missende splitpen…
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: welke koplampen rdw keuring

Post by FritsVrolijk »

Hier in het dorp waar ik woon hoor ik ook niks als goede dingen

Volgens de verkoper is de auto gewoon in prima staat vroeg hem of ik nog onderdelen moest bestellen voor reparatie die dan gratis mee verscheept konden worden en hij zei niet nodig auto is oke


Dus voor mij zou dat dus betekenen nieuwe koplampen en klaar Hoop alleen zoals ik al vaker zei dat ik geen geleuter met me andere motor krijg


Dat ze gaan zeuren om gegevens van de donor auto fff serieus dat blok hangt al 20 jaar in mijn auto en wie bewaart zolang de gegevens van de donor auto zeker in Amerika doen ze dat niet


Nog 4 weken en dan komt Pick up in de Haven aan dan gaan we het allemaal weer mee maken bij de RDW
Post Reply