eerste start na winter.
eerste start na winter.
Hi ,
vandaag eindelijk weer eens tijd gehad voor mijn 58 Fairlane.
Hij starte eigenlijk meteen maar zodra ik de sleutel van het contact losliet sloeg hij af.
Dacht eerst aan slechte benzine, maar hij stottert niet of zo.
Zolang ik de sleutel vast houdt tijdens start blijft hij lopen.???
Iemand een idee? slecht contactslot?
greetz Fairlane
vandaag eindelijk weer eens tijd gehad voor mijn 58 Fairlane.
Hij starte eigenlijk meteen maar zodra ik de sleutel van het contact losliet sloeg hij af.
Dacht eerst aan slechte benzine, maar hij stottert niet of zo.
Zolang ik de sleutel vast houdt tijdens start blijft hij lopen.???
Iemand een idee? slecht contactslot?
greetz Fairlane
Re: eerste start na winter.
Ignitionstand of startstand van de sleutel??
Re: eerste start na winter.
Lijkt meer op een storing in de plus naar je bobine. Dus waarschijnlijk een kapot relais. Leg eens een plus aan direct van de accu naar de bobine.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: eerste start na winter.
Heeft hij een contactblok op het stuurkolom, dus vanaf contactslot een stang naar een schakelblokje?
Re: eerste start na winter.
Kan van alles zijn.
Contactslot, contactschakelaar, de weerstand (ballast resistor) voor de bobine (indien van toepassing), bedrading van/naar schakelaar en bobine los,beschadigd of gecorrodeerd, etc.
Ligt er beetje aan in welke stand eea optreedt.
Contactslot, contactschakelaar, de weerstand (ballast resistor) voor de bobine (indien van toepassing), bedrading van/naar schakelaar en bobine los,beschadigd of gecorrodeerd, etc.
Ligt er beetje aan in welke stand eea optreedt.
Re: eerste start na winter.
Hi,
Bedankt voor jullie reacties, het is dus dat ik de sleutel moet vast houden, hij blijft dan lopen, het contact zit niet op het stuur maar aan dashbord.
Bedankt voor jullie reacties, het is dus dat ik de sleutel moet vast houden, hij blijft dan lopen, het contact zit niet op het stuur maar aan dashbord.
Re: eerste start na winter.
Ik denk contactschakelaar (en eventueel constactslot) slecht, of bobineweerstand.
Contactschakelaar heeft 2 standen: IGN 1 (voor als de motor eenmaal loopt) en IGN 2. Doorgaans gaat de stroom naar de bobine bij IGN 1 over de ballastresistor/bobineweerstand.
Als 1 van deze 2 slecht is, of je slot is versleten, dan krijg je jouw symptoom.
Bedradingsprobleem is natuurlijk ook niet uitgesloten, dat kan altijd een oorzaak zijn bij oude wagens.
Contactschakelaar heeft 2 standen: IGN 1 (voor als de motor eenmaal loopt) en IGN 2. Doorgaans gaat de stroom naar de bobine bij IGN 1 over de ballastresistor/bobineweerstand.
Als 1 van deze 2 slecht is, of je slot is versleten, dan krijg je jouw symptoom.
Bedradingsprobleem is natuurlijk ook niet uitgesloten, dat kan altijd een oorzaak zijn bij oude wagens.
Re: eerste start na winter.
Heb net geprobeerd de auto te starten met een kabel direct van de accu naar bobine , hij blijft dan meteen lopen, kabel weer eraf stopt meteen. in Ign2 stand (dus motor loopt niet) meet ik geen power op de bobine.
Re: eerste start na winter.
Draad van de bobine volgen naar een relais of naar het contactslot.
Re: eerste start na winter.
kom uit op het contact slot, ga deze vervangen , weet iemand waar ik deze in nl kan bestellen, heb bij adamsclassics gekeken maar deze heeft volgens mij allen van mustang, of zou deze ook passen?
Re: eerste start na winter.
Contactslot of contactschakelaar; let op, dat zijn 2 verschillende onderdelen!
Als je het slot vervangt, dan zou ik ook altijd de schakelaar vervangen. Als alleen de schakelaar gaar is, dan kan het handig zijn om het slot te behouden (ivm sleutels, als deze voor contact en portier gelijk zijn bijvoorbeeld )
Als je het slot vervangt, dan zou ik ook altijd de schakelaar vervangen. Als alleen de schakelaar gaar is, dan kan het handig zijn om het slot te behouden (ivm sleutels, als deze voor contact en portier gelijk zijn bijvoorbeeld )