Uitlaten voor achteras eindigen ?
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Dat is lastiger te bewijzen voor een auto zonder gelijkvormigheidsattest. Dan ben je dus afhankelijk van de willekeur of goedwilligheid van de keurmeester.
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
De toelichting had ik niet gezien. Dan is het inderdaad de interpretatie van de keurmeester wat betreft goedkeur of afkeur.Bromgabber wrote: ↑Mon Apr 03, 2017 9:28 pm Rdw APK toelichting: De uitlaat moet beoordeeld worden over de lengte zoals de fabrikant deze heeft vastgesteld. Bij een aanpassing van de uitlaat moet gewaarborgd blijven dat de uitlaatgassen veilig worden afgevoerd. Het ontbreken van het laatste stuk van de uitlaat is reden tot afkeur.
Is dit het geval bij uitlaten door de motorkap of achter de voorwielen eindigend. Lijkt mij niet "veilig" maar goed..
Als het Rdw het goedkeurt wil niet per definitie zeggen dat het apk goed is.
Zijn ook gewoon mensen met een mening.
Voor de vraag van dit topic, de één zal het goed keuren de ander niet.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Ik ga het wel proberen wat mijn APK-man er van vindt...... CO is laag omdat ik op LPG rij dus misselijk zal ik er niet van worden zoals de verfkwastverdunnerrrijders....
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Ik ben vorige week bij de rdw geweest voor een motorombouw. Met sidepipes. Goedgekeurd en niet eens een opmerking over de sidepipes
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
CO is niet laag omdat je op LPG rijdt. CO is laag als een wagen goed is afgesteld, dit staat los van de brandstof.mercury1970 wrote: ↑Tue Apr 04, 2017 2:10 pm Ik ga het wel proberen wat mijn APK-man er van vindt...... CO is laag omdat ik op LPG rij
Ook bij relatief lage waarde (tov APK-eis) kan CO tot problemen leiden als de CO in de kabine komt en er onvoldoende luchtverversing is. De APK-eis is een milieu-eis, niet een eis die garant staat voor geen CO-vergiftiging als uitlaatgas in cabine komt
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Ik heb toch echt de indruk dat ik LPG CO lekkerder vind ruiken, ook al is het reukloos
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Als ik mij niet vergis had de Renault r4 ook een uit welke voor het achterwiel uitkomt
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Veel oudere stations, maar bv ook moderne bestelwagens e.d. hebben de uitlaat ook aan de zijkant, om te voorkomen dat je bij in/uitladen heel de tijd in de uitlaatwalm staat.
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Dat scheelt weer typen, thanks! Schuifdeur rechts is uitlaat links en andersom. Bij twee schuifdeuren denk ik eigenlijk niet dat der Auspuf vervalt...
-
- Posts: 81
- Joined: Mon Aug 26, 2013 11:00 pm
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
zat net de begin post te lezen
ik had dit ook bij mijn mark IV uitlaat midden onder de auto bocht net voor achteras naar beneden.
Maar kreeg hem terug van de apk uitlaat moest onder de auto vandaan komen achter of midden maakte niet uit maar mocht niet midden onder de auto eindigen.
ik had dit ook bij mijn mark IV uitlaat midden onder de auto bocht net voor achteras naar beneden.
Maar kreeg hem terug van de apk uitlaat moest onder de auto vandaan komen achter of midden maakte niet uit maar mocht niet midden onder de auto eindigen.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Heb er vandaag mee gereden en ben idd niet blij met het geluid; last van resonanties ondanks dat ik een goede demper heb in plaats van bv een Cherriebomb. Heb wel heel stugge ophangrubbers gebruikt, die ga ik eerst vervangen.
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Wat ook kan helpen tegen resoneren, een flexibel stuk uitlaatboch ergens tussen spruitstukken en de pijp naar achter. Dan gaat niet heel de bende werken als de motor wat schudt
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Flexibel deel er tussen is inderdaad aan te raden.
Staat er ook minder spanning op spruitstuk etc.
Staat er ook minder spanning op spruitstuk etc.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Vind het nadeel van een flexibel stuk dat je er voor en er achter een bevestiging moet hebben, anders gaat ie alle kanten op, behalve de kant die je wilt.
Ik heb een ophangingsrubber gebruikt waar een stalen ring omheen zit, waardoor die nooit door kan scheuren, maar origineel wordt die gebruikt als laatste ophangpunt voor de pijpen en die kun je wel fixeren, maar niet het gedeelte waar de dempers hangen.
Ga terug naar de "scheurbare" rubbers !
Ik heb een ophangingsrubber gebruikt waar een stalen ring omheen zit, waardoor die nooit door kan scheuren, maar origineel wordt die gebruikt als laatste ophangpunt voor de pijpen en die kun je wel fixeren, maar niet het gedeelte waar de dempers hangen.
Ga terug naar de "scheurbare" rubbers !
Re: Uitlaten voor achteras eindigen ?
Regels m.b.t. de uitlaat. Bedrijfswagen met open/gesloten laadbak hoeft(!) niet geheel door te lopen onder het voertuig,mits er geen verbinding is met de bestuurders/passagierruimte. Bij personenwagens wel,zoals de fabrikant het heeft bedoelt. Interpertatie keurmeester in het laatste geval.