Rem gezeur..
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
Nee rockauto.
Maar je heb een paar soorten, meeste in Nederland willen de oude retour hebben.
Maar je heb een paar soorten, meeste in Nederland willen de oude retour hebben.
Re: Rem gezeur..
hageman niet hoor! daar kost zoiets rond de 70
het is toch zo'n dubbele klont gietijzer met deksel?
het is toch zo'n dubbele klont gietijzer met deksel?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
Jup, maar wel 4 bevestigingspunten ipv 2.
Dinsdag in huis dan zien we verder
Dinsdag in huis dan zien we verder
Re: Rem gezeur..
wat kost trouwens verzenden van zoiets naar nederland?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
Tussen de €40 en €65 net welke koerier je selecteer.
Donderdagavond besteld en vandaag al in huis vanuit USA met DHL.
Donderdagavond besteld en vandaag al in huis vanuit USA met DHL.
Re: Rem gezeur..
dus dan kost ie al 130 euro......
en invoerrechten?
en invoerrechten?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
Nee, €97 incl verzenden en invoerrechten.
Re: Rem gezeur..
ok, dan kost de hrc dus slechts 50 euro, das niks te duur.
hoe kun je betalen bij rockauto? paypal?
hoe kun je betalen bij rockauto? paypal?
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: Rem gezeur..
Rockauto is top
Kan geen nederlandse leverancier tegenop.
Kan geen nederlandse leverancier tegenop.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
De hoofdremcilinder zit er inmiddels op, ontlucht en wel.
Maar pedaal blijft diep..
Kunnen nu wel druk opbouwen en het pedaal voelt ook hard maar te diep.
Nu viel mij op dat volgens mij de voorremmen op het kleinste voorste potje aangesloten zit.
En de achterremmen op het grootste potje, achterste naar cabine toe zegmaar.
Horen deze niet andersom?
En heeft dit invloed op het pedaal gevoel?
Maar pedaal blijft diep..
Kunnen nu wel druk opbouwen en het pedaal voelt ook hard maar te diep.
Nu viel mij op dat volgens mij de voorremmen op het kleinste voorste potje aangesloten zit.
En de achterremmen op het grootste potje, achterste naar cabine toe zegmaar.
Horen deze niet andersom?
En heeft dit invloed op het pedaal gevoel?
Re: Rem gezeur..
hoe zat het origineel?
is de drukstang vanuit de booster niet te kort, of afstelbaar?
is de drukstang vanuit de booster niet te kort, of afstelbaar?
Re: Rem gezeur..
Als je voor schijven hebt en achter klauwen, dan is het grootste potje voor de voorremmen. In de zuigers van een remklauw heb je meer verplaatsing van remvloeistof dan in een wielremcilindertje van een trommelrem.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Rem gezeur..
Gert, geen idee hoe het zat. De remleidingen zijn bij de vorige eigenaar allemaal vervangen dus of dat goed gegaan is? Zoals de leidingen nu zitten zaten ze ook voordat wij ermee begonnen zijn.
De drukstang is afstelbaar, die leek goed te staan.
Zal hem toch voor de zekerheid eens een half slagje krapper zetten kijken of dat beter gaat.
Sjak, inderdaad schijven voor en trommels achter.
Maar heeft dit invloed op de slag van het pedaal?
Nu maakt de voorste plunjer een grotere slag om de remklauwen hun werk te laten doen maar daar in tegen maakt de achterste weer een kleinere slag.
Dus als je de leidingen omdraai, draait alleen dat verhaaltje om maar blijft de slag gelijk.
Dus met mijn beredenering maakt het voor de slag van het pedaal niet uit, hooguit dat hij nu achter eerder remt dan voor.
Of zie ik dat verkeert?
De drukstang is afstelbaar, die leek goed te staan.
Zal hem toch voor de zekerheid eens een half slagje krapper zetten kijken of dat beter gaat.
Sjak, inderdaad schijven voor en trommels achter.
Maar heeft dit invloed op de slag van het pedaal?
Nu maakt de voorste plunjer een grotere slag om de remklauwen hun werk te laten doen maar daar in tegen maakt de achterste weer een kleinere slag.
Dus als je de leidingen omdraai, draait alleen dat verhaaltje om maar blijft de slag gelijk.
Dus met mijn beredenering maakt het voor de slag van het pedaal niet uit, hooguit dat hij nu achter eerder remt dan voor.
Of zie ik dat verkeert?
Re: Rem gezeur..
kun je achterhalen, aan de hand van een manual , hoe het origineel moet zitten?