Remschoenen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Remschoenen

Post by Chucky »

Ik ben bezig de achterremmen (trommelremmen) op te knappen. Nu kom ik tot de conclusie dat de vorige keer dat dit gebeurd is het één en ander door elkaar heen is gegaan. Ik vermoed bij de vorige eigenaar van de auto of in de garage dat weet ik niet zeker. Alle spullen voor links liggen weer aan de linker kant en de spullen voor rechts weer aan de rechter kant :)
Het viel me op dat de remschoenen ook verschillend gemonteerd zaten. Nu mijn vraag welke schoen hoort waar te zitten. Ik heb een grote schoen en een kleine schoen. In de boeken die ik heb praten ze over een primary shoe en een secondary shoe. Voor de rest niet echt duidelijk wat nu wat is. Betreft een 1980 Chevy Van.

Alvast bedankt!
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Remschoenen

Post by Nick_nl »

Kleine zit voor in de rijrichting, de grootste zit achter naar de bumper.
Image
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Remschoenen

Post by boyanka »

Wel gaaf een '80er. De ronde koplampen maken hem juist mooi
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Remschoenen

Post by Chucky »

De grote achter dat kom ik ook voornamelijk (niet altijd helaas) tegen.
BOB, big on Back.

Men had de remafstellers verwisseld (links met rechts) dus die hebben nooit gewerkt en zaten dus vast gerot. Zo waren er ook nog 2 andere onderdelen verwisseld maar dat had volgens mij geen negatieve werking op het geheel. En nu blijkt zaten de remschoenen aan de passagiers kant omgedraaid. Dit heeft geresulteerd in het vastlopen met een grote klap van de rechterachterrem en dat midden op de snelweg. Dat was een leuke nieuwe ervaring.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Remschoenen

Post by Ranch73 »

Tjeez,hebben ze zeker alles eraf getrokken,net zoals op tv,en toen wisten ze het niet meer. Succes dude.
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Remschoenen

Post by Chucky »

tja geen idee, ik heb zo wel 3 jaar rond gereden en de remmen deden het wel ook op de remmentestbank. Totdat hij vast sloeg op de snelweg. De remvoering kwam er in stukjes uit.. Er zit zelfs een flinke deuk in het stalen deel van de remschoen.
Nu zit alles weer goed in elkaar en werkt het weer naar behoren.
Post Reply