Accu's

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Accu's

Post by Funk »

Ik wil een nieuwe accu voor mijn 454.

Heb een Optima Red top maar die heeft het nog nooit fatsoenlijk gedaan, en een aantal oudere die slechts een aantal starts kunnen bijbenen.

Ik heb er eigenlijk 2 op 't oog; Odyssey en Exide Maxxima maar vooral de Odysseys zijn erg duur in NL.
Op eBay UK/DE zijn ze wel voor betere prijzen te vinden overigens.

Anyway, wie heeft er tips? Goeie accu, goeie prijzen, ik zoek iets rond de €200,- met 700CCA of meer.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Accu's

Post by muddy bandit »

Ik gebruik al vele jaren de Exide Maxxima DC in m'n auto's en machines, en zebevallen me prima.
Oudste zal nu zo'n 7 jaarzijn en doet het nog steeds prima.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Accu's

Post by Renev »

Een Varta is ook een goeie keus, althans bij mij gaan ze jaren mee.
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Accu's

Post by Mafkees001 »

In mijn boot gebruik ik een optima blue. Toendertijd hebben ze in de winkel wat accu's voor me gedemonstreerd en laten zien hoeveel cca de "verpakking" zegt dat ze hebben en hoeveel ze werkelijk hebben.
De optima zou rond de 700 moeten hebben maar zat rond de 1100 cca.
Andere accu's kwamen amper aan wat ze werkelijk zouden moeten hebben.

Ik ben hier zeer tevreden over. Misschien willen ze het jou in de winkel ook wel laten zien als je er om vraagt.

Koste mij toen 175 eu
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Accu's

Post by Rob Rules »

Ik ben persoonlijk zeer te spreken over Varta, heb 2 maanden terug 2 nieuwe in de K30 laten installeren.
De Silverline variant werd mij aangeraden, vanwege soms lange tijd stilstand en vaker starten.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Accu's

Post by Funk »

Thanks, ik ga een Exide Maxxima kopen :)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Accu's

Post by BigBlockMopar »

Weet je dat wel zeker... Ik heb ook 2 van Exide dingen al jarenlang rondslingeren hier maar mijn acculader werkt er niet op want ze blijken altijd maar vol te zijn...
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Accu's

Post by Funk »

Haha kut, ja, net een dure CTEK gekocht om die nooit werkende Optima vol te krijgen..
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Accu's

Post by muddy bandit »

Die Optima in je auto plaatsen, even met startkabels je motor overstarten en dan lekker een stukje gaan toeren. ;)
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Accu's

Post by Funk »

Meermaals geprobeerd. Daarna (of een dag later) draait 'ie een halve slag en is 'ie dood.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Accu's

Post by Funk »

Update: Rij nu een tijdje met een nieuwe Exide EP450 12V/50Ah Dual AGM (voorheen Exide Maxxima 900dc), en heb een 'nieuwe' dynamo (Opel 100A 14,7V) geplaatst. Alle gedoe voorbij, niet meer hoeven bijladen en geen problemen meer met starten met een heatsoaked starter (naast headers, maar krijgt nog een dekentje) terwijl er 2 electrische fans draaien.

Accu ± 160 piek op eBay Duitsland
Dynamo ± 50 piek, gereviseerd met garantie, eBay Duitsland

Voor weinig veel frustratie opgelost :)
Post Reply