Ff voorstellen en vragen stellen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Lars78
Posts: 3
Joined: Thu Dec 08, 2016 9:56 am

Ff voorstellen en vragen stellen

Post by Lars78 »

Ben sinds kort eigenaar van een Eldorado uit 1979 5,7 V8 motor op benzine.

Van het weekend eens aan de slag gegaan met de auto, de climate controll werkt niet lekker, bij enkel de voorruit DEF stand blaast de blower als een jekko en krijg ik ook warme lucht, echter als is de acc op low / auto / high of econ zet gebeurd er niets, lijkt wel of de blower niet aangestuurd wordt. 1onder de motorkap zag ik dat ik een v-snaar mis, namelijk die van de luchtpomp. Omdat het complete boekwerk erbij zit kwam ik erachter dat de acc ook gebruik maakt van vacuum. Nou ben ik naar Brezan automaterialen geweest voor een v-snaar, met de gegevens uit de manual, maar die knul kon niet veel met de gegevens die had. Wie hier kan me vertellen welke snaar ik moet hebben??
Volgens de manual moet het 36 wedge, .440" width en 37.0" length zijn.......

Alvast bedankt voor jullie hulp
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by boyanka »

Brezan heeft ook contact met Amerikaanse leveranciers.
Dus met de gegevens van je auto kunnen ze er gewoon even naar bellen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by sjak_brak »

Met die afmetingen uit de manual moet een beetje leverancier toch wel kunnen bepalen of hij iets heeft? Zo uitdagend is het omrekenen van " naar metrisch niet.

En er is meer dan de brezan natuurlijk.

En welkom hier :thumbs:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by mercury1970 »

Dikker touw om de poelies leggen, de juiste lengte opmeten en dan met een schuifmaat de breedte v/d poelies opmeten, dan ben je er ook.
Denk dat ze die snaar niet voor niks eraf hebben gehaald ; pomp zal wel overleden zijn of veel geluid maken, maar daar kom je wel achter......
ronald ce 82
Posts: 1059
Joined: Thu Mar 03, 2005 1:19 am

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by ronald ce 82 »

kijk ook even of de luchtpomp niet vast zit.
deze is enkel voor de emisie eisen , heeft geen invloed op vacuum om de verwarming aan te sturen
Lars78
Posts: 3
Joined: Thu Dec 08, 2016 9:56 am

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by Lars78 »

Weet je zeker dat die luchtpomp enkel voor de emissie eisen is, ik zie namelijk dat aan de uitgaande kant van de pomp een soort ventiel aangesloten zit welke zowieso aangepast is, hier is de bovenkant vanaf gezaagd. Als ik erin kijk zit een soort balgje zitten welke vast zit. De luchtpomp werk trouwens gewoon naar behoren, geen rare bijgeluiden iod. Kan dit een probleem opleveren bij de APK keuring, hij moet namelijk in mei gekeurd worden????
gumbeest
Posts: 240
Joined: Fri May 15, 2009 7:34 pm

Re: Ff voorstellen en vragen stellen

Post by gumbeest »

Hoi Lars
Je climate control werk uitsluitend met vacuum en electra
Als je de kleppen bedient zou je dit kunnen horen onder het dashboard
als dat niet het geval moet je eens op zoek naar het vacuum buffer tankje
Bij mij (Buick) is die van kunststof en gemonteerd direct achter de motor op het brandschot
Maa kan ook in het spatbord gemonteerd zijn
Deze tankjes zijn behoorlijk fragiel en het zou dus kunnen zijn dat die lek is en daarom niet werkt
Check ook even alle vacuumleidingen op verdroging en lekkage
Verder zeg je dat alleen de Defrost stand werkt
Dit zou ook in de schakelaar kunnen zitten deze is zowel electrisch als met vacuum
Image
Deze schoon maken zou ook kunnen werken
Post Reply