gecombineerde stop en knipperlichten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
roversd1
Posts: 1
Joined: Fri Nov 25, 2016 5:46 pm

gecombineerde stop en knipperlichten

Post by roversd1 »

Goedendag,
Ik ben (al jaren) bezig met de volledige restauratie van een rover sd1 3500 V8. Nu heb ik de auto enigzins veranderd en heb de achterzijde een Corvette-look gegeven met twee keer twee ronde achterlichten en dacht dat het wel simpel zou zijn om de elektrische schakeling om te zetten van aparte/gescheiden rem- en knipperlichten naar de "amerikaanse" look waarbij beide functies door een lamp worden geregeld. Niets is minder waar en krijg het systeem dus niet goed werkend. Ik heb in de States een kastje gekocht om bij een aanhanger te gebruiken maar ook dat doet niet wat ik wil. Zodra ik de auto op contact zet gaan de remlichten branden en als ik de emergency schakelaar half indruk gaan de remlichten uit en aan de voorzijde de knipperlichten permanent aan. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij een mogelijke oplossing kan bieden?
Alvast bedankt
Groet Henk
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: gecombineerde stop en knipperlichten

Post by boyanka »

Een relais er bij plaatsen
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: gecombineerde stop en knipperlichten

Post by Corp »

Kun je kastje voor kopen if zelf maken met paar wisselrelais. Simpelste is adapterkastje voor ysa aanhanger aan euro schakeling.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: gecombineerde stop en knipperlichten

Post by MotiV8 »

Zoals het wij bij onze vrachtwaggels doen.... + van het knipperlicht op de - van het remlicht.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: gecombineerde stop en knipperlichten

Post by dickdale »

Image
Post Reply